تزریق دز یادآور واکسن کرونا، بهترین راه مقابله با سویه های جدید امیکرون

مجله رز/قم معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به شناسایی امیکرون جدید و سرعت بالای انتشار آن، تقویت سیستم ایمنی عمومی در برابر این بیماری را بسیار مهم ارزیابی کرده و تزریق دز واکسن را بهترین راه حل با آن دانستند.

دکتر محبی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به شناسایی سویه جدید امیکرون و سرعت بالای انتشار آن، تقویت سیستم ایمنی عمومی در برابر این بیماری را بسیار مهم ارزیابی کرده و تزریق دز را به عنوان بهترین راه مقابله با آن دانسته است.

محبی با توجه به اظهارنظر از افزایش چشمگیر آمار و بستری در روزهای آخر گفت، با توجه به زردی های تابستانی، و احتمال احتمال پیک جدید، باید همه افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین دز و آکسن آنها گذشته و گروه نیز استفاده شود. .

مرکز بهداشت استان در ادامه افزود: جهت بازدید عمومی، علاوه بر این در مرکز امام موسی بن جعفر(ع) واقع در بلوار کارگر، روبروی چشم پزشکی جوادالائمه، که همه روزه حتی تعطیلات از ۸ صبح تا ۸ شب فعال می باشد، م

محبی در انواع خاص واکسن های تزریقی با اشاره به مراکز سبد واکسیناسیون زیرمجموعه معاونت بهدشت گفت: واکسن های موجود در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شامل سینوفارم، برکت، پاستوکووک، استرازنکا، اسپایکوژن، نورا، فخرا، و رازی کوپارس و واکسن ها هستند. موجود در پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت روستایی شامل: نوفارم، برکت و پاستووک می باشد.

مرکز بهداشت استان ضمن اعلام روند افزایش مراجعات به مراکز تشخیص و درمان سرپایی بلوک و نیز افزایش تست های مثبت، گفت: باتوجه به افزایش مراجعات به مراکز منتخب، مرکز امام خمینی(ره) درار کریمی، همه روزه تا ساعت 8 شب و در روزهای تعطیل تا ساعت ۱۴ فعال می باشد و سه مرکز فرقانی در نیروگاه، امام حسن عسگری(ع) در شهرک امام حسن و پردیس واقع در منطقه پردیسان در ساعات اداری در حوزه تشخیص و درمان سرپایی در خدمت مراجعین می باشند.

انتهای ام

خروج از نسخه موبایل