مجله عمومی

«چت جی‌پی‌تی» از یک کاربر فریب خورد

برای تولید کد‌های فعال‌سازی ویندوز ۹۵؛

یک کاربر یوتیوب موفق شد از «چت جی‌پی‌تی» برای تولید کد‌های فعال‌سازی معتبر ویندوز ۹۵ استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از تک اسپات، اگرچه این سرگرم‌کننده بود، اما کاربرد چندانی نداشت چرا که تقاضای زیادی برای سیستم عاملی که تقریباً ۲۷ سال پیش منتشر شده، وجود ندارد. 

 

کارشناسان معتقدند که «چت جی‌پی‌تی» نمی‌تواند کلید‌هایی را برای نسخه‌های مدرن‌تر ویندوز ایجاد کند، اما همانطور که پیشرفت‌های اخیر نشان داده، این نادرست است.

 

این کاربر توییتر که «سید» نام دارد، به‌جای درخواست مستقیم کلید محصول از «چت جی‌پی‌تی» خواست تا نقش مادربزرگ فوت شده‌اش را ایفا کند که کلید‌های ویندوز را می‌خواند تا به نوه‌اش کمک کند تا به خواب برود. 

 

جالب اینکه «چت جی‌پی‌تی» مجموعه‌ای از کلید‌های ویندوز را به این کاربر ارائه داد! 

 

گفته می‌شود این ترفند برای ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ کارآمدتر است.

 

بر اساس برخی گزارش‌ها، به نظر می‌رسد چت‌بات‌های کلید‌های نصب عمومی نرم‌افزاری را ارائه کرده اند که احتمالاً از وب حذف شده‌اند.

 

این کلید‌ها به شما امکان نصب ویندوز را می‌دهند، اما اجازه فعال‌کردن سیستم عامل را نمی‌دهند. چنین کلید‌هایی می‌توانند برای اهداف آزمایش یا ارزیابی مفید باشند، اما اگر کاربر به دنبال راه حل دائمی باشد، احتمالاً این روش مناسبی برای او نخواهد بود.

 

حتی اگر کلید‌های ارائه شده توسط چت بات‌ها اجازه فعال سازی سیستم عامل را بدهند، کارشناسان استفاده از آن‌ها را توصیه نمی‌کنند.

 

این در حالی است که استفاده کردن از آن‌ها هیچ مبنای اخلاقی یا قانونی ندارد و اینطور نیست که قیمت مجوز‌های ویندوز به طور غیرمنطقی بالا باشد. 

 

مایکروسافت مجوز ویندوز ۱۱ هوم را به طور مستقیم ۱۳۹ دلار می‌فروشد، اما می‌توان آن را با قیمت بسیار کمتری از منابع دیگر پیدا کرد.

 

همچنین راه‌های قانونی برای دریافت مجوز‌های ویندوز رایگان یا با تخفیف زیاد وجود دارد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا