مجله حوادث

«زیست شبانه» تابو نیست/ شرایط اجرای آن باید فراهم شود

سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه «زیست شبانه» تابو نیست، گفت: در هر جایی از تهران که شرایط زیست شبانه فراهم شود، این مهم قابل احرا است.

علیرضا نادعلی در گفت وگو با مجله رز، در مورد ظرفیت های شهر تهران برای داشتن زیست شبانه گفت: اجرای زیست شبانه به رعایت هنجارهای ایرانی و اسلامی بستگی دارد و می بینیم که در ایام خاص همچون ماه مبارک رمضان که بسیاری از کسب و کارها تعطیل هستند، شب تا صبح بسیاری از مشاغل می تواند فعالیت کنند البته فعالیت مشاغل می بایست با حفظ چارچوب ها و امنیت لازم، مراعات هنجارها، رعایت نظافت و بهداشت  باشد.

وی با اشاره به اجرای زیست شبانه در بسیاری از کشورهای  اسلامی در ماه رمضان گفت: باید حتما شرایط اجرای زیست شبانه فراهم شود از جمله امنیت آن که می بایست، نیروهای امنیتی و انتظامی شرایط را فراهم کنند که بودجه و نیروی انسانی لازم دارند و باید این مسئله را بررسی کنند و یا در حوزه بهداشتی باید نظارت ها تشدید شود و در کل می گویم که اساسا هر جایی که شرایط اجرای زیست شبانه وجود داشته باشد، آن را انجام می دهیم و این تابو نیست.

نادعلی افزود: در سال گذشته همکاران مدیریت شهری در ماه رمضان اقدامات خوبی همچون برگزاری جشن های مختلف و غرفه های زیاد انجام دادند و این تجربه زیست شبانه در ماه رمضان برای بار دوم در ماه رمضان امسال در حال اجرا است که موفق بوده است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا