مجله عمومی

برکات حاکمیت یکدست برای دولت سیزدهم

مدتی پیش ارشناس معاونت اجتماعی از نهادها در ماسی تلفنی ند پرسش مطرح می شود که محور اصلی آن بود. اما در سال جاری ر پی حذف آرزو آرهزار 200 تومانی اتفاقو نیفتاد و جز معات کوچک در ند شهر که آن هم لی و اسخ به کارشناس مفصل بود و چند نکته شاید ابل انتشار نباشد. اما از آنجایی که موضوع مورد اشاره حائز مهم است، به چند مورد اشاره می‌کنم.

1- فعالیتهای ریانوی تبلیغاتی قبل از انتخابات ریاست جمهوری 1400 دو موضوع اصلی مطرح بود. نخست ورود نظامیان به رقابت‌های انتخاباتی و دوم یکدست‌شدن حاکمیت. رچند ورود نظامیان می‌توانم مقدمه‌ای بر ارچگی حاکمیت اشد؛ اما بعدا م با حذف مهدان و بدون آنها، باز هم حاکمیت یکدست محقق .

ود 80 رصد از نمایندگانی از ابراهیم رئیسی و به نامزدی کردند و به این ترتیب مجلس عملا با ولت همراه شد. اهم این هماهنگی در بالاترین سطح ممکن است ادامه افت، به حدی ر روزهای آخر، رئیس مجلس علینا و رسما مانع رستیضاص استیض اصغر رستیض. از طرفی قوه قضائیه که در زمان آقای رئیسی فاز سیاسی و ضددولتی برداشته شد و هر هفته در یک استان، با حضور در کارخانه‌های کارگری مجریه‌ای که می‌سازد، در دوره آقای محسنی‌ها کاملاً به وظایف خود برگشته و تا امروز حتی یکی از تهدیداتی که مقامات دارند. ائی علیه دولت قبل می‌کردند، درباره دولت من حتی به صورت ملایم بیان نشده است. مقاماتی که گه‌گاه با اسکناس‌کردن دولت قبل از غربزدگی و بی‌توجهی به معیشت مردم و… در رسانه‌ها حضور داشتند، از ابتدای دولت سیزدهم همراهی کامل خود را اعلام کردند و از انتقادی پرهیز کرده‌اند. امامان جمعه و چهره‌های روحانی جز موارد انگشت‌شمار، چیزی رای دولت فعلی ناخوشایند اشد، نگفته‌اند و برم اد نونی ناخوشایند باشد، نگفته‌اند و برم اد نونی باشد. ر ره آخر رانی‌های نسبتا، نه‌فقط به وجیه آن پرداختند که آن را امتحان الهی هم دانستند. انتصاب رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به معاونت رئیسجمهور، ملا یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ تجاری-صنعتی را پای واقتصرآ

2- رسانه بزرگ اوسیما، خبرگزاری های رپول و پر از امکانات برای تغییر و به تعریف و تمجید دولت پرداختند. از آن و تمام مبودها و نارضایتی‌ها را وشش ندادند یا به ردن دولت قبل انداختند. در واقعه بنزینی سال 98 با صداوسیما مسئولیت حمایت رسانه‌های کار را برعهده داشت، لباس اپوزیسیون پوشید و انتشار مصاحبه‌های متعدد و متفاوت افزایش قیمت بنزین، توپخانه را علیه دولت روشن کرد. گزارش‌ها و سایت‌های رسمی و نیز آن بخش از فضای مجازی که در اختیار لشکر سایبری خاص بود، در اقدامی هماهنگ، با مرب ر از آن پوشش نسبتاً مخالفت رئیس وقت قضائیه با میمی بود که خود آن را امضا کرده بود. رچند و قضائیه می‌توانم در مرحله قضاوت سازمان‌هایی که اجرای تصمیم بنزین کوتاهی کرده‌اند، انجام دهند. اما با مضای عین از آنها، باعث می شود تجری آنها را هم فراهم کند.

3- مقامات دولتی سیزدهم که به مراتب نجیب‌تر از خطران دولت قبل هستند، نه از آنتن صداوسیما بهره‌مندند، نه در رسانه‌های رسمی حضور دارند و نه اساساً اکثرشان انگیزه‌های خود را برای بیان دیدگاه‌های خود دارند. این حال مقدار ناچیز هم از سوی دولت و حامیانش مل نمی‌شوند و با رچسب‌های متعدد به اشیه رانده می‌شوند. آنچه بیان شد، فقط شما از برکات حاکمیت یک دست برای دولت مستقر است و طبیعی است که در سایه آن در چنین شرایطی بی‌هیچ مزاحمت باشد و در نهایت آرامش به کارهای خود برسد و حتی اگر نقدهایی هم به آن وارد شوند، به چشم نیاید. رهای لخ هم ر مارپیچ سکوت می‌ماند.

* انتشار در روزنامه شرق/ نبه تیر

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا