هشدار جدی وبا در لرستان/رعایت نکات بهداشتی توسط زائرین حیاتی است

مجله رز/لرستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: وبا اری جدی در استان است و رعایت نکات بهداشتی از وی نیاز است.

مریم وشکی اظهار کرد: با توجه به مثبت شدن ۲۵ مورد وبا در استان کرمانشاه، و این بیماری رای لرستان یک وهر بالق.

وی ادامه داد: از ابتدای سال اکنون موارد مثبت زیادی از این بیماری در ور عراق و استانهای همجوار این ارزه است.

دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: با توجه به اینکه در پیش از حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین و جمعیت تعداد زیادی از زائرین از داخل استان، معاونت بهداشتی دانشگاه ضمن توصیه به رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم و زائران، آمادگی لازم برای مراقبت، نظارت و مراقبت را دارند. موزش به مردم و زائران در استان را دارد.

کوشکی با تاکید بر اینکه وبا همه جوامعی که شرایط بهداشتی مناسبی دارند را می‌کند، بیان می‌کند: توجه به سلامت آب و مواد غذایی و استفاده از سرویس‌های بهداشتی، همچنین دست‌ها با آب و صابون بعد از هر بار استفاده از توالت بسیار الزامی است. .

وی نوان کرد: رعایت این نکات بهداشتی توسط زائرین نیز بسیار حیاتی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه وبا بیماری واگیردار عفونی است که اصلی ترین علامت آن اسهال حاد ( سالم ) آبکی است و در انسان ایجاد بیماری می کند، درمانان کرد: این بیماری یکی از بیماری های واگیر با قابلیت همه گیری بزرگ برای انسان هاست. و رت آن در رنج بردن تعداد زیادی از افراد جامعه است.

کوشکی گفت: در موارد شدید و بدون درمان در چند ساعت منجر به مرگ انسان می‌شود و هر فردی که دچار اسهال می‌شود و آبکی باشد مشکوک به وبا تلقی می‌شود و آزمایش مدفوع از نظر وبای باید برای وی انجام شود. ماری با انجام آزمایش عامل مدفوع و شناسایی بیماری در امکان پذیر نیست.

انتهای ام

خروج از نسخه موبایل