تحکیم دوستی ایران و افغانستان با گسترش فعالیت‌های علمی

ارش رنگار روه استان‌های گزارشی آنا از رجند، تفاهم‌نامه علمی – موزشی و فرهنگی انشگاه آزاد مرا از اسرج م. لات عالی میوند ابل با سیدحسن هاشمی رئیس این دانشگاه امضا شد.

نماینده مؤسسه تحصیلات عالی میوند افغانستان در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه بیان کرد: گسترش فعالیت‌های ولمی و داشگمنامه در رد: گسترش فعالیت‌های ولمی و شناسایی آن باعث ایجاد رست مدوجب و ارد مدوجب و .

محمدرسول حسینی با اشاره به شور و شوق وصف‌ناپذیر جوانان افغانستان برای تحصیلات عالی افزود: با همکاری رئیس و مسئول دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌جنوبی که بستری برای تحصیل دانشجویان افغانستانی را در این دانشگاه مهیا کردند قدردانی می‌کنم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی هم با اشاره به روند پیشرفت، رشد و اعتلای دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند گفت: این دانشگاه در سال ۱۳۶۴ شمسی با سه رشته و ۹۰ دانشجو در یک آپارتمان استیجاری کوچک کار خود را آغاز کرد و امروز با ظرفیت‌های علمی، یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های ورزشی دانشگاه شرق کشور با کادر مجرب اداری و هیئت علمی به یکی از دانشگاه‌های بسیار بزرگ، جامع و معتبر فرهنگی در مرکز ملی و بین‌المللی تبدیل شده است.

هاشمی با اشاره به برگزاری مراسم ملی دانشگاه اسلامی گام دوم آزاد با شرکت واحدهای دانشگاهی کشور در تهران گفت: این رویداد بزرگ علمی و در سطح بین‌المللی باعث درخشش نام دانشگاه آزاد اسلامی شد، همزمان با چهلمین سالگرد دانشگاه با حضور یک‌هزار شرکت فناور خلّاق. ار ایده و

وی به نه علمی، آموزشی و فرهنگی شهر بیرجند اشاره کرد و : رجند در سطح ور یک شهر دانشگاهی ناخته می‌شود وبسینار.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی و بیرجند با پیوستگی‌های مشترک ایران و افغانستان و انس و الفتی که مردم این دو کشور از دیرباز به همت رسیده‌اند، ادامه داد: توسعه ارتباطات دانشگاهی بین ایران و سهم مشارکت‌کنندگان در تقویت و تحکیم این پیوستگی‌ها وجود دارد.

برنامه‌های آموزشی و پژوهشی مشترک، جذب دانشجو از کشور، تبادل پژوهشگر و اعضای هیئت علمی، برگزاری فرصت مطالعاتی، گردهمایی‌های علمی مشترک، همکاری در مجلدات علمی، زمینه‌سازی برای برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های مشترک، همکاری در برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت تخصصی (مهارتی) و مومی مشترک در مینه‌های مختلف لمی، فنی و تخصصی از این تفاهم نامه است.

انتهای ام/4078/4062/

خروج از نسخه موبایل