راهکارهایی برای کاهش استرس کنکوری‌ها

و هیئت لمی دانشگاه علوم پزشکی شهید راهکارهایی را برای کاهش استرس داوطلبان کنکور ارائه داد.

ارش مجله رز، دکتر سیدمهدی صمیمی اردستانی – روانپزشک با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر کنکور به عنوان یکی از بزرگ ترین و مهم ترین عوامل استرس زا در دانش آموزان تلقی می شود، بیان کرد: با رونق برپایی انواع کلاس های فوق برنامه و آزمون های متنوع، توانمندسازی دانش آموزان چند برابر شده است. به طور طبیعی این افزایش، استرس بسیار را به همراه دارد.

وی در ادامه گفت: بخشی از این استرس را می توانم به نوان انگیزه های رای جستجو، فید

صمیمی، توصیه و راهکاری برای کاهش استرس که منشأ سه یا چهار سال است، در این پایان‌های پایانی را می‌دانید و می‌افزاید: به طور کلی خانواده‌ها و دانش‌آموزان باید از این‌ها برای کنترل استرس‌های بی‌مورد اقدام کنند و حتی در مورد آن اقدام کنند. ورت نیاز راههای رمان دارویی را طبق ور‌پزشک می‌گیرد.

متخصص اعصاب و روان آشکار کرد: پرهیز از مطالعات درسی در روزهای پایانی پیش از آزمون، داشتن خواب کافی، دوری از فضای مجازی و اخبار و شایعات، انجام ورزش و نرمش و تماس با دوستان و خانواده و صحبت در خصوص مطالب غیرمرتبط با کنکور، راهکارهایی جزیی رای کاهش روزهای پایانی پیش از کنکور است.

و افزود: داوطلبان باید سعی کنند در روزهای پایانی کمتر به مطالب درسی روند؛ راکه مطالعات این روزها به انش آن‌ها اضافه نمی‌شود و فقط تنش آن‌ها را بیشتر می‌کند.

دکتر میمی، اشتن خواب کافی و مناسب در اهش استرس و استرس نقشی اساسی ارد.

این عضو هیئت علمی انشگاه مشخص رد: توصیه می شود در روزهای ایانی کمتر از فضای مجازی استفاده و از اخبار ایری اد متری ا اری ا و ادا و اخباری ا مری ا مکنا و ا . از طرفی انجام بازی های کامپیوتری، استفاده از موبایل و لپ تاپ نیز باید به حفظ و حفظ ارتباط با دوستان و خانواده و صحبت کردن از مسائل غیر از کنکور، جایگزین آن شود.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، صمیمی انجام ورزش های ملایم که فشار زیادی به بدن نمی رسد را در کاهش استرس دانست و گفت: اگر تحرک و ورزش از برنامه های روتین دانش آموزان است، به همان منوال ادامه دهند، اگر. ادت به ورزش ندارند، نرمش های سبک انجام دهنده تا ام مهم در نترل استرس خود رادارند.

این متخصص اعصاب و روان در پایان با تاکید بر روی هدف و توجه نکردن به نظرات و باورهای اطرافیان، اظهار داشت: عدم موفقیت هیچگاه خوشایند نیست و بر اساس اصول فرهنگی و باورهای مردم، کنکور یکی از مهم ترین و اصلی ترین راه های دستیابی است. است، اما این عدم موفقیت ممکن است واکنش‌هایی را نشان دهد

انتهای ام

خروج از نسخه موبایل