مجله هنر و فرهنگ

یک بام و دو هوای شورای صدور پروانه نمایش

ارش گزارشی رآنلاین، یک ام و دو هوا، حکایت حال شورای پروانه ساخت و پروانه نمایش است. مجوزی را صادر می‌کنند، اما آن را نمی‌پذیرند و نتیجه این ناقض‌ها دامن‌ها را می‌گیرند از فیلم‌هاینر. ابتدا رار بود اثر مهدویان در نوروز ۱۴۰۱ روی رده سینما برود، اما هر ارمان اکران آن به تعویق افتاد ایراد ای ال ر. مهدویان هم از این موضوع گلایه داشت نسبت به م اکران این فیلم انتقاد رد.

در جواب انتقاد مهدویان، روح‌الله سهرابی، مدیرکل اداره نظارت بر ارائه و نمایش فیلم در پیامی نوشت: «این درست است که پروانه فیلم‌ها توسط سازمان‌های سینمایی صادر می‌شود، اما نباید در همان کتاب قانونی که مجوز فیلم‌ها بر اساس آن صادر می‌شود، فراموش کرد. «آیین نامه نظارت بر نمایش فیلم و اسلاید و ویدیوی صدور پروانه نمایش سیاسی آن‌ها توضیح می‌دهد: معاونت سینمایی می‌تواند به ضرورت‌های و فرهنگی از نمایش فیلمی که دارای پروانه نمایش داده می‌شود و پس از رفع مشکل (در صورت امکان) دوباره اجازه نمایش صادر شود. نشان می دهد. این پست برای آگاهی‌سازی دوستانی بود که از عدم اکران فیلمی که پروانه نمایش می‌دهد، گله کرده بود، اما معنی‌اش این نیست که از تمام تلاش خود برای حل و فصل مشکلات نمایش فیلم‌ها بهره می‌برند.»

روانه نمایش یک آغذ بیارزش است؟

ا انتشار پست اینستاگرامی سهرابی، محمدحسین مهدویان پیام را در صفحه اش منتشر کرد و نوشت:

«آقای رابی به نانتان کمی فکر نید، این حرف ما یعنی پروانه نمایش فیلم نمایش، یک قطعه اغذ بی ارزش است. نی رفتن پروانه نمایش ضامن اکران فیلم نیست.یعنی همه ما که ماهها با شوراهای شما سر و کله میزنیم و مرعاحیه. نی اگر ما همه ضوابط و قوانین را هم رعایت کنید، باز ما هر وقت هرکاری لتان واست می‌توانید انجام دهید. نی مر و سرمایه ما بازیچه ماست. راستی اگر اسناد ادره تا این حد بیارزش هستند، را بساط این شوراها را جمع نمی کنید؟ از سر واندن ما و تلف‌کردن عمرمان چه چیزی ایدتان می‌کند؟ ا نید خدا از ر راتتان بگذرد اینگونه م میزنید و برمی زند که دوباره نمک میپاشید.»

لیف ورای صدور پروانه نمایش مشخص نیست

ال موضوع فقط «شیشلیک» نیست. در ماه‌های متوالی فیلم‌هایی چون «چپ، راست» و «لامینور» هم با این موضوع مواجه شدند، «لامینور» به کارگردانی داریوش مهرجویی از مهلکه فرار کند و با پشت سر گذاشتن حواشی زیاد در نهایت فیلم روی پرده سینما رفت.

لم «چپ، راست» به ارگردانی حامد محمدی برای رفتن همین برگه وندگی‌های زیادی انجام دادند. این فیلم خود را در دولت قبلی گرفته بود اما درست چند روز پیش از اکران توقیف شد و تهیه‌کننده‌اش خبر داد که مدیران دولت مجوزهای جدید را به رسمیت نمی‌شناسند و فیلم‌ها دوباره بازبینی می‌شوند و به راحتی اکران این فیلم تا کنون به تعویق می‌افتد. افتاده است.

عوامل سازنده نیز ازیزیهایی هستند که از جانب شورای پروایه صدور پروانه صدور پروانه نمایش داده شده بر روی فیلم است اما کماکان صادره مجوز دریافت کند.

57245

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا