مجله هنر و فرهنگکسب و کار محلی

عکاسی صنعتی کابینت

محتوای این مطلب پنهان

عکاسی دکوراسیون داخلی و معماری

یکی از شاخه های عکاسی صنعتی که خودش به تنهایی ژانر مجزایی تعریف شده عکاسی معماری هست، بخشی از عکاسی صنعتی که شامل عکاسی نمای بیرونی ساختمان ها و سازه های معماری میشه و همچنین شامل فضاهای طراحی شده داخلی که تعداد زیادی از هنرمندان و شرکتهای آرشیتکت در این بخش فعالیت دارن. مثل سایر فعالیت های اقتصادی هنرمندان و شرکت های ارائه دهنده خدمات طراحی داخلی و معماری برای عرضه هنر و آثارشون نیاز به تصاویری حرفه ای و واقعی از پروژه هاشون دارن، این بخش از عکاسی نیاز به تجربه در این زمینه داره.

چرا که لنزهای واید مورد استفاده دارای اعوجاج هستن و باعث میشن خطوط معماری که قالب اوقات خطوطی صاف هستن بصورت منحنی ثبت بشن که از ایرادات کار شمرده میشه و از طرف دیگه گاهی اوقات موقعیت یک بنا به لحاظ پرسپکتیو به گونه ای هست که نیاز به استفاده از لنزهای حرفه ای معماری (لنز تیلت شیفت) خواهد شد که عکاس با درک موقعیت از این لنزها استفاده می کنه، و در نهایت ویرایش تصاویر که با حساسیت فراوان و کنترل کامل رنگها بر حسب واقعیت باید انجام بشه.

عکاسی دکوراسیون داخلی به سبک حرفه ای ها

عکاسی دکوراسیون داخلی نیاز به تجربه و تخصص در ترکیب بندی، نورسنجی و ویرایش ویژه دارد. در این مطلب ضمن آموزش نکات مهم نمونه عکسهای دکوراسیون چاپ ایده نو را خواهید دید.

چگونه عکسهای حرفه ای از دکوراسیون داخلی بگیریم؟

عکاسی دکوراسیون داخلی و Architectural Photography یکی از متفاوت ترین سفارشات عکاسی در بخش تجاری است. لازمه فعالیت در این بخش  شناخت ساختار معماری پرسپکتیو و بهره بردن از تجربه و ابزار است. عکسهای سفارشات معماری اهمیت ویژه ای در معرفی طراحان و مجریان این پروژه ها دارند. ارائه تصاویر حرفه ای دکوراسیون خانه و معماری نیازمند رعایت نکات مهمی است و عدم توجه به این نکات نتایج منفی در بر دارد. سفارشات عکاسی دکوراسیون و معماری معمولا با موضوعات زیر است:

  • عکاسی از دکوراسیون داخلی منازل
  • عکاسی دکوراسیون داخلی شرکتها
  • عکاسی دکوراسیون آشپزخانه
  • عکاسی از طراحی نمای داخلی شرکت ها
  • عکاسی از طراحی نمای بیرونی ساختمان ها
  • عکاسی از نمای داخلی و بیرونی مراکز تجاری
  • عکاسی از سازه های معماری مراکز تفریحی
  • عکاسی از بناهای معماری

برای عکاسی از سفارشاتی که در بالا ذکر شد لازم است نکات مهمی را رعایت کنید. عکاسی از این سوژه ها معمولا به سفارش طراحان و مجریان پروژه و با هدف تبلیغات یا شرکت در مسابقات انجام می شود. شرایط نوری و وسعت فضای عکاسی در هر یک از موضوعات ذکر شده متفاوت است. مثلا عکاسی دکوراسیون داخلی یک خانه هم به لحاظ نور و هم وسعت متفاوت از عکسبرداری نمای ساختمان ها خواهد بود.

نکاتی مهم برای عکاسی دکوراسیون داخلی

  • انتخاب تجهیزات مناسب عکاسی
  • تنظیمات مناسب دوربین
  • استفاده از سه پایه بعنوان ابزاری مهم
  • استفاده از نور های طبیعی و استودیویی
  • طراحی صحنه با استفاده از عناصر دکوری
  • بهره گیری از تکنیک های عکاسی
  • ویرایش اختصاصی تصاویر

دوربین و لنز مناسب برای عکاسی معماری

انتخاب دوربین برای این سفارشات اول منوط به بودجه و کیفیت مدنظر شما است اما برای انجام  حرفه ای این سفارشات به یک دوربین فول فریم با رزولوشن بالا نیاز دارید. لنز یکی از مهمترین ملزومات عکاسی و البته ابزار تاثیر گذار در عکاسی دکوراسیون داخلی و معماری است. برای عکاسی از فضاهای داخلی به لنزهای واید نیاز دارید اما ماهیت این لنزها همراه با اعوجاج و خطای پرسپکتیو است. این خطاها در عکاسی معماری نوعی معضل هستند.که باعث می شود خطوط صاف بصورت منحنی ثبت شود.

لنزهایی تخصصی هم تولید شده که در این لنزها مشکل اعوجاج عکسها اصلاح شده. این لنز ها به تیلت شیفت معروف هستند و قیمت بالایی دارند اما به لحاظ ساختار عدسی ها مشکل پرسپکتیو را اصلاح کرده اند. البته می توانید از لنزهای واید معمول هم استفاده کنید اما نباید از فواصل کانونی خیلی کوتاه استفاده کنید. در صورت استفاده از لنزهای واید معمول باید خطاهای پرسپکتیو عکس را در پروسه ادیت اصلاح کنید.

تنظیمات مناسب دوربین برای عکاسی

برای رسیدن به بیشترین وضوح در عکاسی معماری باید میزان دیافراگم را درست انتخاب کنید. لنزهای موجود معمولا با دیافراگم های بین ۸ تا ۱۱ بیشترین وضوح و شارپنس را دارند. فضاهایی که عمق تصویری کمی دارند را با دیافراگم های ۶/۵ تا ۸ هم می توانید عکاسی کنید.

سرعت شاتر هم بستگی به میزان دیافراگم و نور محیط دارد. اما در شرایط کم نور مجبورید از سرعت های پایین شاتر و با کمک سه پایه عکاسی کنید. سعی کنید برای جبران نوردهی از اعداد بالای ایزوی استفاده نکنید تا نویز تصویری کمتری در عکسها ایجاد شود. و در آخر فرمت تصاویر خود را RAW تنظیم کنید تا تصاویری با عمق بیتی بیشتر داشته باشید.

استفاده از سه پایه در طراحی داخلی و معماری

نور فضاهای خانگی معمولا برای عکاسی کافیست اما سه پایه بخشی از عکاسی حرفه ای است که در هر شرایطی از لرزش دوربین جلوگیری می کند. سه پایه کمک می کند کادر و پرسپکتیو فضای مقابل را با تسط انتخاب و بهترین ترکیب بندی را انتخاب کنید. یک خط صاف در نمای دکوراسیون را بعنوان مبنا انتخاب کنید و دوربین را نسبت به آن تراز کنید.تراز نبودن دوربین باعث می شود تمام خطوط عمودی و افقی تصویر کج ثبت شود و با اصلاح نرم افزاری این کجی بخشی از عکستان را از دست می دهید.

انتخاب ارتفاع مناسب دوربین از نکات مهم در عکاسی معماری است. سعی کنید از ارتفاع ۱۱۰ سانتیمتری از زمین دوربین خود را قرار دهید تا فرم و سایز همه عناصر واقعی بنظر بیاید. هنگام ترکیب بندی تصویر دقت کنید سهم متعادلی برای زمین و سقف در نظر بگیرید. اگر از نمای ساختمان عکاسی می کنید سهم مساوی برای آسمان و کف زمین در نظر بگیرید.

از نور طبیعی برای عکاسی دکوراسیون داخلی استفاده کنید

سعی کنید بهترین ساعات روز را برای عکاسی فضاهای معماری داخلی انتخاب کنید. اواسط روز حدود ساعت ۱۱ تا ۳ بهترین زمان برای عکاسی خواهد بود، در این زمان زاویه تابش نور خورشید عمود بوده و نور با وسعت کمتری از پنجره ها وارد خانه می شود. البته در صورتی که پنجره ها با پرده پوشیده باشد زمانهای بیشتری خواهید داشت.

تایم مناسب دیگر برای انجام این سفارشات ساعت های غروب تا شب است. عکاسی دکوراسیون داخلی در ساعات شب معمولا با استفاده از نورپردازی خاص واحدهای مسکونی انجام می شود. اما در صورت کافی نبودن نور محیط از نورهای استودیویی استفاده کنید.

نورپردازی های خاص پروژه های مسکونی تاثیر زیادی در زیبایی عکسها دارد. روزهای ابری هم زمان مناسبی برای عکاسی از دکوراسیون داخلی است. در این شرایط نور شدید از پنجره ها فضای عکستان را تحت تاثیر قرار نمی دهد. آسمان ابری زمانی مناسب برای عکاسی از سازه و بناهای معماری هم است. حضور ابرها در جلوی خورشید مانند یک دیفیوزر عمل کرده و نور ملایمی را بازتاب می دهد.

نورهای استودیویی در عکاسی دکوراسیون و معماری

گاهی اوقات عکاسی از نماهای داخلی نیازمند استفاده از نورهای استودیویی است. فلاش و یا نورهای اسپات گزینه های مناسب برای این شرایط خواهد بود. استفاده از ۲ یا ۳ منبع نور با چیدمانی مناسب تمام بخش های کادر را بطور یکنواخت نورپردازی می کند. باید سعی کنید نور ها را مستقیم به طرف صحنه عکاسی نتابانید، با استفاده از انعکاس بروی دیوارهای مجاور و یا بازتاب دهنده هایی مثل رفلکتور نور را غیر مستقیم به سمت کادر مدنظر بازتاب دهید. اینکار باعث می شود نور یکنواختی بسمت فضای مورد نظر شما بازتاب شود.

تکنیک نورمالی در شب

از نورهای اسپات برای نورپردازی ساختمان های نه چندان مرتفع و بزرگ در شب می توان استفاده کرد. برای عکاسی در این شرایط باید از سه پایه استفاده کرده و تنظیمات دوربین را بروی نوردهی طولانی قرار دهید. با استفاده از یک یا ۲ منبع نور اقدام به حرکت دادن نور در نقاط مختلف نما کنید. با اینکار کل نمای ساختمان با نور مناسب ثبت می شود. در عکاسی شب به این تکنیک نورمالی اتلاق می شود. احتمالا برای اولین تجربه چندین بار باید سعی و خطا کنید تا به بهترین نورپردازی برسید.

عکاسی دکوراسیون داخلی و طراحی صحنه

عکسهای دکوراسیون داخلی در صورتی خاص خواهند بود که قبل از عکاسی طراحی صحنه شده باشند. قبل از عکاسی سعی کنید لوازم اضافه مثل کابل تلویزیون، دمپایی روفرشی و غیره را از صحنه خارج کنید. در سفارشات خاص حتی میتوانید از یک طراح داخلی کمک بگیرید که چیدمان وسایل داخل منزل را به طریقی زیباتر بچیند. هرگز برای عکاسی از حذف یا جا به جایی لوازم اضافی نترسید. البته موارد کوچکی هم احتمالا از دید شما پنهان خواهد ماند که در مرحله ویرایش قابل حذف خواهد بود. مگر اینکه در حال عکاسی از فضای واقعی مجبور باشید همه چیز را همان طور که هست در تصویر منعکس کنید.

تکنیک های قابل استفاده در عکاسی فضاهای طراحی شده داخلی و معماری

تکنیک لانگ اکسپوژ

در سفارشات عکاسی از فضاهای معماری چالش های متعددی وجود دارد که با استفاده از تکنیک های عکاسی می توان به بهترین نتایج رسید. تکنیک نوردهی طولانی یا لانگ اکسپوژ یکی از تکنیک های کاربردی در عکاسی مراکز تجاری و نماهای فضای آزاد است. از این تکنیک برای رفع مشکل نور کم در بعضی پروژه ها می توان استفاده کرد. با استفاده از این تکنیک عکسهای ویژه ای از نمای ساختمان های نورپردازی شده در شب می توان تهیه کرد.

تکنیک اچ دی آر

تکنیک اچ دی آر هم یکی از روشهای کاربردی برای رسیدن به تعادل نوری و کنتراست است. در عکاسی روز نور زیاد خورشید سایه های پرکنتراستی ایجاد می کند که برای عکاسی معماری مناسب نیست، با استفاده از تکنیک اچ دی آر و ثبت چند عکس با نورسنجی های متفاوت امکان رفع این مشکل را خواهید داشت.

تکنیک پانوراما

پانوراما یکی دیگر از تکنیک های کاربردی در عکاسی فضاهای داخلی و نماهای بیرونی ساختمان است. در بعضی سفارشات نیاز هست فضای عریضی از یک پروژه را در یک عکس به تصویر بکشید. در این شرایط استفاده از لنزهای واید هم به شما کمکی نمی کند، چرا که این لنزها هم موفق به ثبت کامل فضاهای فوق عریض نیستند و در صورت موفقیت تصاویری کاملا کروی تولید می کنند. در این تکنیک چندین عکس متوالی از فضای مورد نظر تهیه شده و عکسها توسط نرم افزار به یک عکس واحد فوق عریض تبدیل می شوند.

ویرایش عکسهای دکوراسیون داخلی و معماری

برای بهبود تصاویر و بازیابی نواقص فضای عکاسی، ویرایش نرم افزاری ضروری است. نکته ی مهم برای دستیابی به جزئیات بیشتر عکسها استفاده از فرمت RAW است. عکسهای دکوراسیون داخلی و معماری در شرایط نوری مختلف ثبت می شوند و هر کدام نیاز به اصلاح تراز سفیدی خاص خود را دارند، مثلا اصلاح تراز سفیدی عکسی که در شب ثبت شده با عکسی که در نور روز تهیه شده بسیار متفاوت است.

نکته بعد اصلاح خطاهای پرسپکتیو لنز است. سوژه های معماری و ساختمان همواره با خطوط عمودی و افقی صاف همراه هستند که در اثر خطاهای دیستوریشن منحنی و کروی ثبت می شوند. برای رفع این مشکلات گاهی نیاز است علاوه بر اصلاحات اتوماتیک نرم افزاری دست به کار شوید و بصورت دستی اقدام به رفع این نواقص کنید.

نکات مهم برای عکاسی از مراکز تجاری

در صورتی هدف عکسها تبلیغات باشد در ساعات پر رفت و آمد اقدام به عکاسی از مراکز تجاری کنید. با اینکار استقبال و رضایت مردم از این مراکز تبلیغ خواهد شد. اما کادر را با تعداد زیادی از مردم پر نکنید. بهترین زمان برای عکاسی این سفارشات ساعات اولیه روز و ساعات ظهر است . اما تعدادی از عکسها را در زمان اوج مراجعه و در موقعیت های عریض تهیه کنید. موقعیت های مختلف این مراکز را در عکسها نشان دهید. فضاهای رنگی را بیشتر به تصویر بکشید. از ارتفاع طبقات بالا برای نمایش وسعت مجموعه و حجم بازدید کنندگان استفاده کنید.

با توجه به تبلیغاتی بودن این سفارشات می توان بدون در نظر گرفتن پرسپکتیو کروی عکسها از لنزهای اولترا واید و یا حتی فیش آی برای تهیه عکسهای متفاوت و خلاق استفاده کنید. اما اگر سفارش دهنده، طراح و یا مجریان پروژه باشند باید با هماهنگی در تایم های تعطیلی این مراکز اقدام به عکاسی کنید. استفاده از تکنیک های ذکر شده برای تهیه عکسهایی متفاوت و کاربردی را فراموش نکنید.

عکاسی در تایم های روز و شب را مدنظر قرار دهید تا عکسهای متفاوتی را ارائه کنید. عکاسی در شب از نمای خارجی ساختمان ها جلوه ای خاص خواهد داشت. پیشنهاد آخر اینکه ساختار شکن باشید و تصاویری متفاوت تهیه کنید. جسارت به خرج دهید و با انتخاب کادرها و زوایای متفاوت تصاویری خاص و خلاق تهیه و ارائه دهید. در پایان نکاتی فهرست وار عنوان می کنم که برای عکاسی از دکوراسیون آشپزخانه و کابینت لازم خواهد بود.

نکات مهم برای عکاسی از دکوراسیون آشپزخانه و کابینت

  • بهترین زاویه را برای تهیه تصویر کلی آشپزخانه انتخاب کنید.
  • دوربین را در فاصله مناسب از زمین بروی سه پایه ثابت کنید.
  • دیافراگم مناسبی برای برخورداری وضوح کامل تصویر انتخاب کنید.
  • سعی کنید از نور طبیعی روز برای عکاسی استفاده کنید اما در صورت برخورداری از نورپردازی ویژه ساعات شب گزینه بهتری خواهد بود.
  • به خطوط صاف کابینت توجه کنید و سعی کنید پرسپکتیو صحیحی از فضای روبرو ثبت کنید.
  • به جزئیات توجه ویژه داشته باشید و از زوایای خاص اقدام به عکسبرداری از جزئیات کابینت ها کنید.
  • پس از عکاسی حتما مراحل اصلاح پرسپکتیو و تراز سفیدی را انجام دهید. رنگ کابینت ها از مهمترین نکات عکاسی از این سفارشات است که در بخش ویرایش نیاز به توجه و دقت بالا دارد.

عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی، شیوه ای از عکاسی است که می تواند یک کالا را با تمام جزئیاتش به بیننده معرفی کند و تصویری ایده آل از آن کالا بر ذهن مخاطبش بر جای بگذارد، به طوری که تا مدت ها در ذهن وی حک شود. همچنین با استفاده از عکس در کارهای تبلیغاتی، می توان مؤثرترین ارتباط را با ذهن مخاطب، در کوتاه ترین زمان، برقرار کرد.

عکس تبلیغاتی می تواند تاثیر بیشتری داشته باشد

اگر می خواهید عکس تبلیغاتی شما جلوه بیشتری داشته باشد می توانید از شیوه های حرفه ای و نوین برای عکسبرداری استفاده کنید برای مثال نور وارد شده برای عکس را تنظیم کنید زیرا اصولا هر چه که نور عکسبرداری بهتر باشد، زیبایی و جلوه آن بیشتر خواهد بود.

عکسبرداری با رعایت فاکتورهای مختلف با جلوه بیشتری انجام خواهد گرفت، در هنگام عکاسی تخصصی باید نور و میزان آن تنظیم شود برای مثال نمی توان نور را با شدت زیاد و بدون برنامه ریزی به اجسام تاباند بر همین اساس، باید کار عکسبرداری تبلیغاتی به کمک افراد ماهر و توانا در این حیطه انجام شود و هر کسی نمی تواند بدون داشتن دانش کافی این کار را انجام دهد.

در انجام عکسبرداری از محصولات و کالا های خاص از دوربین های عکسبرداری ویژه با لنز های مخصوص استفاده می شود، دوربین های عکسبرداری مختلفی امروزه در بازار موجود است که استفاده و عکسبرداری با استفاده از این دوربین ها ساده نیست و نیاز به داشتن ذوق هنری و دانش خاص دارد.

تا به حال چندین بار پیش آمده است که شما برای خرید و سفارش یک محصول بین چندین برند و شرکت تولید کننده مانده باشد و انتخاب برایتان دشوار باشد در این شرایط داشتن یک تبلیغ خوب از سوی شرکت تولید کننده می تواند شما را در جهت خرید آن محصول ترغیب و تشویق کند و این در حالی است که گاه اثر تبلیغات حتی از اثر کیفیت محصول نیز بیشتر بوده باشد.

در هنگام عکس برداری از یک محصول باید ابتدا در نظر داشته باشید که عکس به چه دلیل از محصول گرفته می شود، هدف از عکس برداری را مشخص کنید، زیرا یک محصول با هدف های مختلف ممکن است عکسبرداری شود، زیرا فضای پشت عکس و پس زمینه متناسب با هدف عکسبرداری مشخص می شود برای مثال در عکاسی تبلیغاتی پیش زمینه اصولا تک رنگ است و یا از رنگ های شفاف استفاده خواهد شد.

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی شاخه بسیار جذابی از عکاسی است به شرط آنکه عکاس بتواند تفکر و سلایق خود را در عکس بگنجاند. اگر با حوضه های دیگر عکاسی مقایسه کنیم می بینیم که تقریبا در هیچ یک از شاخه های عکاسی به اندازه عکاسی تبلیغاتی نظرات سفارش دهنده در کار دخیل نیست.

با توجه به این نکته مهم به عقیده من عکاسانی می توانند از کار خود لذت ببرند که عقاید کارفرما را در ذهن خود به دقت انالیز کنند ، نقاط ضعف و قوت نظرات وی را بررسی نمایند و با توجه به هدف نهایی کار ، بعد از تصمیم گیری صحیح با استفاده از زبان تفاهم آمیز، تا حد امکان تفکر و سلیقه خود را به وی منتقل کنند و بعد از جلب موافقت وی عکسی بگیرند که ناشی از برآیند تفکرات کارشناسانه و نگاه زیبا شناسانه باشد.

عکاسی تبلیغاتی، شیوه ای از عکاسی است که می تواند یک کالا را با تمام جزئیاتش به بیننده معرفی کند و تصویری ایده آل از آن کالا بر ذهن مخاطبش بر جای بگذارد، به طوری که تا مدت ها در ذهن وی حک شود. همچنین با استفاده از عکس در کارهای تبلیغاتی، می توان مؤثرترین ارتباط را با ذهن مخاطب، در کوتاه ترین زمان، برقرار کرد.

در عکاسی تبلیغاتی چه چیزهایی اهمیت دارند؟

هر چه عکاسی تبلیغاتی تجربه و اطلاعات بیشتری درباره ی سفارشات حرفه ی خود داشته باشد موفق تر و صاحب نام تر خواهد بود. تسلط و در اختیار داشتن وسائل و فضای مورد لزوم، رمز موفقیت عکاسان صنعتی است. به طور مثال معرفی تصویری یک یخچال خانگی، از چیدمان مواد درون یخچال، مدل کدبانوی منزل و یک کودک در ضمن فضای واقعی یا ساختگی یک اشپزخانه در حد یک صحنه سینمائی دردسر و اشکال خواهد داشت، مضافا اینکه نورپردازی این صحنه احتیاج به فلاشی یا چراغ های متنوع و متعدد خواهد داشت .

در ضمن عکاس نه تنها نورها را باید بشناسد بلکه فیلم، دوربین، لنز، سه پایه ی مناسب این عکسبرداری را نیز باید در اختیار داشته باشد. در این نوع عکاسی ما موظفیم گویاترین، بی عیب و نقص ترین و حرفه ای ترین عکس در خدمت صنعت و تبلیغات را بی اندازیم.

البته هر چه سفارش دهندگان حرفه ای تر باشند و بتوانند بعضی از مسائل جانبی کار از قبیل چیدمان، زاویه و ژست مدل و سوژه را کمک کنند کار ما آسانتر خواهد شد و میتوانیم تمرکز خود را روی نورپردازی و زیبائی، نور و رنگ صحنه و سوژه نموده و خانه اخر یک عکس یا اسلاید کاملا حرفه ای تحویل بدهیم.

در هنگام عکاسی تبلیغاتی چه فاکتورهایی را باید مد نظر داشت؟

در سبک عکاسی تبلیغاتی عکاس باید یک ایده و شوق هنری را در ذهن داشته باشد و یک سبک ایده پردازی نوین را در ذهن خود پرورش دهد، در پروژه تبلیغاتی باید از عناصر ویژه ای استفاده کرد، عکس های تبلیغاتی یکی از اصلی ترین پایه های تبلیغات برای معرفی و به فروش رساندن محصول است، نقش عکس تبلیغاتی برای افزایش اعتبار شرکت بسیار تاثیر گذار است. زیرا هرچه عکاسی تبلیغاتی با رعایت تمامی فاکتور ها انجام شود سبب می شود تا جلوه و تاثیر عکس چند برابر شود.

عکاسی تبلیغاتی، مشتری و یا بیننده را به خود جذب می کند و باعث می شود تا بیننده به سوی خرید محصول بشتابد و در جهت کسب اطلاعات بیشتر برای شناسایی محصول اقدام کند، نمی توان از تاثیرات چشمگیری که عکس های تبلیغاتی بر روی مشتری دارد، چشم پوشی کرد، همواره تاثیر عکس تبلیغاتی، برای معرفی محصول، قابل توجه شرکت های مختلف بوده است و بنابراین شرکت های گوناگون برای افزایش اعتبار کاری خود از تبلیغات استفاده می کنند.

عکاس باید به سلیقه مشتری آشنا باشد و سعی کند تا عکاسی تبلیغاتی در جهت افزایش جذب مشتری به سمت کالا انجام گیرد، برای تبلیغ می توان از فن بیان و جملات خاص و جذاب استفاده کرد و همچنین می توان از عکس های تبلیغاتی استفاده نمود ولی با همه این ها باید بدانید که مشتری در نگاه اول به عکس تبلیغاتی یک محصول نگاه می کند و سپس متن تبلیغاتی را می خواند، بر همین اساس همواره به تاثیر عکاسی تبلیغاتی برای یک شرکت تاکید ویژه می شود.

هدف از عکاسی تبلیغاتی چیست؟

 عکاس در هنگام عکاسی تبلیغاتی باید یک سری سوالاتی را از خود بپرسد، یک اینکه با انجام چه کاری می تواند جلوه و جذابیت محصول را در عکس زیاد کند، چگونه می تواند مشتری را برای خرید و توجه به محصول مشتاق کند و باید به دنبال پاسخ برای پرسش های ذهنی خود باشد، تا که عکس های تبلیغاتی به هدف خود یعنی جذب و ترغیب مشتری نزدیک تر شوند.

تبلیغات از طریق راه ها و روش های مختلف می تواند انجام گیرد، اما تاثیر عکاسی تبلیغاتی به مراتب بیشتر از سایر روش های تبلیغاتی می تواند باشد، به همین اساس اصولا شرکت ها و کارخانه ها برای فروش محصولات خود از عکاسی تبلیغاتی استفاده می نمایند تا که محصولات را به میزان هر چه بیشتری برای مشتری معرفی کنند.

برای عکاسی تبلیغاتی باید از عکاس ویژه و کاربلد استفاده کرد زیرا این کار چندان هم ساده نیست زیرا شما می خواهید یک محصول را معرفی کنید، بنابراین باید با سلیقه مشتری در ارتباط با کالا آشنا باشید تا که بتوانید تاثیر مطلوب و بهتری را بر روی مشتری بگذارید و هرچه که بیشتر با ذهن مشتری در ارتباط باشید، بیشتر  میتوانید او را به سمت خرید از محصول جذب کنید.

سبک عکس های تبلیغاتی

برای افزایش جذابیت عکس های تبلیغاتی به فاکتور هایی مانند نور، پیش زمینه و سایه کالا مد نظر و… توجه کرد، پیش زمینه اینچنین عکس ها اصولا با حالت های ویژه تک رنگ، یا با رنگ های شفاف تزیین می شود و از شلوغ کردن نمای پشت عکس باید پرهیز شود مگر اینکه عکاس ایده و نظر خاصی در ذهن داشته باشد زیرا عکس تبلیغاتی باید جذاب باشد و بتواند بیننده را به سوی خود جذب کند بر همین اساس نیازمند یک فکر و ایده هنری جدید و نو است.

دنیای تبلیغات در زندگی امروزه مردم تاثیر چشمگیری می گذارد تا حالا توجه کرده اید که چرا از یک برند خاص برای خرید استفاده می کنید و یا چرا از میان چندین نوع کالا، یک کالا با مارک مخصوص خریداری میکنید در پاسخ به این سوال باید گفت که ممکن است شما در طول روز همواره در معرض انواع تبلیغات باشید و این تبلیغات و عکس های تبلیغاتی برروی تصمیم گیری شما تاثیر خواهند گذاشت در حالی که ممکن است عملا بدین موضوع توجه نکرده باشید ولی نمی توان از تاثیر تبلیغات بر روی نظر و ایده افراد صرف نظر کرد.

گاه شده است که تبلیغ و عکاسی تبلیغاتی از خود محصول و کیفیت آن برای معرفی، مهم تر بوده باشد و این در حالی است که تاثیری که عکس تبلیغاتی بر روی بیننده می گذارد می تواند باعث فروش بیشتر محصول مورد نظر شود.

تجارت های گوناگون که در بازار امروز در میان شرکت ها انجام می گیرد باعث شده است تا که شرکت ها بدنبال افزایش راه های جذب مشتری و فروش محصولات باشند، برای افزایش اعتبار شرکت خود به دنبال افزایش راه های ارتباطی با مشتری هستند یکی از این راه ها، تبلیغات و استفاده از عکس های تبلیغاتی است زیرا هنگامی که افراد با یک آگهی تبلیغاتی مواجهه می شوند در ابتدا عکس های یک آگهی نظر افراد را به خود جلب می کند و سپس افراد، متن آگهی را مطالعه خواهند کرد، بر همین اساس اهمیت عکس تبلیغاتی بسیار زیاد است.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا