مجله حوادث

درخواست کولیوند از نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر/ تبادل تجربیات ایران و اسپانیا

ییس او مچین تفاهم‌نامه‌ همکاری با صلیب سرخ اسپانیا امضا کرد.

ارش مجله رز، پیرحسین کولیوند که برای شرکت در نشست‌های اساسی‌نامه‌های 2022 فدراسیون بین‌المللی هلند و احمر ژنو سفر کرده، در سخنرانی خود در جمع روسای جمعیت‌ها و همچنین روسای نهضت بین‌المللی صلیب سرخ که در سومین روز از این سفر انجام شد، نقش اثرگذار را داشت. لال احمر در بی توجهی کرد. او در نشست‌های جهانی اصلی‌نامه‌های 022 ژنو، با تاکید بر لزوم راه‌حل‌های آینده‌گرا در سیاست‌گذاری‌ها گفت: «تجربه همه‌گیری کوید-19، شکنندگی جهانی را که در آن زندگی می‌کنیم نمایان ساخت و نشان داد تا چه اندازه به نوآوری‌ها و راه‌حل‌های استراتژیک و آینده‌گرا در سیاست‌گذاری شود. رنامه‌ریزی و تلاش برای ارائه مات بشردوستانه ما نیاز داریم.»

ایجاد ایی ویژه برای مادگی پاسخگویی به سوانحی مثل اندمی، پیشنهاد جمعیت هلال ولیوند گفت :«کووید-19 تنها خطر ولوژیکی جهانی نبود و نمی شد که با آن رو رو بود. نابراین فضای ویژه‌ای را برای چنین خطراتی به منظور توسعه استراتژی بشردوستانه و پاسخگویی و آمادگی در برابر م. سندای در خصوص کاهش خطر سوانح که جهان در سال 2015 آن را تصویب کرد، به خطرات بیولوژیکی مانند کووید-19 را در فهرستی از خطراتی که باید در سیستم‌های مدیریت سوانح و آسیب در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی در نظر گرفته شود، تبدیل کرد. تشخیص راردها و گنجانده است.»

رئیس معیت هلال احمر ورمان Add :«هلال احمر ایران نقشی نقشی در مقابله با بحران کوید 19 در ایران ایفا کرده است. هلال احمر ایران با بسیج کامل ظرفیت‌های نهادی و عملیاتی خود از جمله سامانه آمادگی و پاسخگویی به سوانح، جوانان و داوطلبان و هم چنین ارتباط و دسترسی به اقشار آسیب، در مقام یک نهاد معین دولت، افزایش آگاهی عمومی و به اشتراک گذاری دانش، : با توجه به گستره وسیع اقتصادی و اجتماعی اجتماعی ناشی از کووید-19، معتقدیم که باید در این مدت بحران‌ها را نیز مد نظر قرار دهد و تا جایی که می‌توانیم با مقامات هماهنگ دولتی، به مردم آسیب‌دیده کمک کنیم تا آسیب‌پذیری‌ها به جا مانده باشد. ناشی از مه‌گیری را کاهش می‌دهد و از رانهای آتی ری رده یا آن‌ها را قادر می‌سازد.»

کولیوند با اشاره به تجربیات ارزنده جمعیت هلال احمر در زمان کوید-19، آمادگی هلال احمر ایران برای اشتراک‌گذاری این تجربه‌ها با شرکا در فدراسیون و نهضت را اعلام کرد و در پایان صحبت‌هایش گفت: «در نهایت با توجه به اثرات منفی تحریم‌ها بر اقشار. آسیب‌پذیر و نیازمند، به ویژه در حوزه دارو و تدارکات پزشکی، از نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر استفاده می‌کنند که اقدام فوری و عملی برای حل این مشکل می‌کند و هم چنین می‌تواند به‌طور رسمی به‌طور رسمی تحریم‌ها را به‌طور رسمی انجام دهد. و رشیوهای ود کند.»

وسعه املات هلال احمر ایران و صلیب سرخ اسپانیا

در این روز رئیس جمعیت هلال احمر با شورای صلیب سرخ اسپانیا نیز در این دیدار که در حاشیه نشست فدراسیون های فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ژنو برگزار شد، جمعیت هلال احمر ایران و صلیب سرخ اسپانیا تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند.

کولیوند در این دیدار بر روی موضوعات توجه دو جمعیت ملی با هدف توسعه مناسبات و وسایل دوجانبه و استفاده از تجربیات مشترک به منظور ارتقای توانمندی و پاسخگویی دو جمعیت ملی در برابر حوادث و بحران‌ها تاکید کرد.

وی همچنین به انجام مانورهای مشترک امدادی، ارائه مباحث آموزشی و انتقال تجارب در این زمینه و همچنین همکاری دوجانبه در موضوعات خاص مربوط به حوزه جذب جوانان و داوطلبان اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی خانه‌های هلال با هدف ارتقای تب‌آوری و توانمندسازی جوامع در برابر آن‌ها. وادث و ران‌ها از آثار و تجربیات ارزشمند لال‌احمر ایران است که می‌تواند در خدمات مولا مفید باشد.

رمین زمینه وانید:

ماکاری ۱۲۰ هزار نخبه با هلال احمر ایران/ جزئیات دیدار کولیوند با همتای عربستانی

اهدای جایزه ملی به هلال احمر/همکاری بشردوستانه ایران و ارمنستان

جمعیت هل‌احمر پس از معرفی زمینه‌های همکاری میان دو جمعیت ملی، بر اساس تشکیل کمیته مشترک تاکید کرد و افزود: نماینده هر دو کشور به زودی و به‌صورت مکتوب و حضوری برای عملیاتی کردن مفاد تفاهم‌نامه ارتباط میان رئیس‌جمهور می‌تواند زمینه‌های همکاری دوجانبه، به‌شکل تخصصی‌تر را انجام دهد. ارزیابی رار گرفته و اجرای اهم‌نامه، لازم است انجام شود.

خاویر سنت، رئیس صلیب سرخ اسپانیا نیز در این دیدار از جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک جمعیت قدرتمند و موفق و دارای تجارب ارزشمند یاد و برای علاقه‌مندی صلیب سرخ اسپانیا برای توسعه روابط با جمعیت هلال‌احمر ایران تاکید کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر کشورمان نشست‌های اساسنامه‌ای 2022 فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر از هفته ابتدایی در آغاز و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

انتهای ام

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا