مجله علمی و پزشکی

۳۶.۵ میلیون کودک در جهان آواره هستند

به گزارش شفاف، به نقل از القدس العربی، حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در بیانیه‌ای به مناسبت نزدیک شدن به روز جهانی آوارگان در ۲۰ ژوئن عنوان داشت: نزاع و خشونت و بحران‌های دیگر در جهان، باعث آواره شدن ۳۶. میلیون کودک از انه‌هایشان در سال ۲۰۲۱ و این بالاترین آمار ثبت شده از زمان جنگ جهانی دوم است.

در این بیانیه آمده است، طبق این آمار، ۱۳۷ میلیون کودک پناهنده و پناهجو هستند و حدود ۲۲.۸ میلیون کودک در داخلشان به دلیل نزاع و خشونت از خانه و کاشانه خود آواره شده اند.

طبق این بیانیه، این آمارها کودکان را شامل می‌شود که به دلیل بحران‌های زیست محیطی و کسانی که در سال ۲۰۲۲ از جمله دلایل جنگ، آواره شدند، نمی‌شود.

یونیسف کودکان را افزایش می‌دهد، افزایش تعداد بحران‌های پی در پی از جمله درگیری‌های شدید در افغانستان و تغییر وضعیت در کنگو یا در یمن و بحران‌های مرتبط با تغییر آب و هواست که به افزایش تعداد کودکان آواره می‌شود. از .2 میلیون کودک در سال گذشته انجام شده است.

در این بیانیه آمده است، یک سوم ودکان آواره شده است در نوب صحرا و یک ارم آنها در اروپا و آسیای مر ا. یونیسف در این بیانیه خود را از مردم خواست تا به نسبت خود نسبت به حقوق کودکان آواره شده و مصون نگه داشتن آنها در مقابل تبعیض و ارائه حمایت برابر با همه کودکان از هر کشوری پایبند باشند.

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا