توفان گرد و خاک در سه استان

آزمون واشناسی نسبت به خیزش گرد و خاک و توفان گرد و خاک در سه استان هشدار داد.

ارش مجله رز آزمون هواشناسی با صدور ار نارنجی‌رنگ آورده است: وزش باد شدید، خیزش گردوخاک، در نواحی مستعد توفان گردوخاک و احتمالا توفان شن فردا (۲۹ خردادماه) در شمال سیستان و بلوچستان، جنوب و نوار شرقی خراسان جنوبی و نوار شرقی کرمان و دوشنبه (۳۰ خردادماه) در جنوب و نوار. رقی راسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود.

اختلال در ترد، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک و احتمال وقوع در صنعت کشاورزی، آسیب به سازه های موقت تابلوهای تبلیغاتی و غیره، سقوط اشیاء از ارتفاعات، شکستن درختان فرسوده و نهال ها، در ناوگان حمل و نقل. و نقل ریلی و هوایی در این شرایط جوی و از انتظار نیست.

در این وضعیت جوی از سفرهای غیرضروری، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و نیمه‌کاره، از حضور در فضای باز برای تمام گروه‌ها، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، استحکام سازه‌های موقت، جلوگیری از پرواز با بالگرد و هواپیماهای ساختمانی جلوگیری می‌کند. و از الیت‌های کویرنوردی وصیه می‌شود.

ارش مجله رز در ار رنگ نارنجی ازمان واشناسی پیش‌بینی می‌شود که ای جوی منفی به دنبال داشته باشد و احتمالاتی را که می‌تواند ایجاد کند. ار نارنجی برای ماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده ارت‌زا صادر می‌شود.

انتهای ام

خروج از نسخه موبایل