۸۰ درصد زکات کشور صرف معیشت خانواده‌های نیازمند می‌شود

رئیس میته امداد گفت: ۸۰ رصد از ات معذور شده ر فقط معیشت ی.

به گزارش کاتا و بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری در اولین جلسه شورای استان کردستان با بیان اینکه زکات باعث طهارت مال است و تزکیه روح را در پی دارد، گفت: تصمیم شورای مرکزی زکات دست‌کم ۶۰ درصد از زکات برای سفره. نیازمندان قرار دارند که در الاضر به دلایل اقتصادی بیش از 80 درصد از آنها صرف معیشت نیازمندان می‌شود.

وی ادامه داد: رصد از زکات هم صرف هزینه های مرانی عام المنفعه در مناطق محروم می شود.

کمیته ام با اشاره به اینکه افراد تحت حمایت کمیته امداد، بهزیستی و خانواده‌های نیازمند در روستاها و مناطق محروم، مستحق دریافت زکات هستند، اضافه کرد: زکات می‌تواند در مورد کمک به ازدواج جوانان صرف شود. منین کمک به رمان نیازمندان از محل زکات، یکی از مهمترین مسائلی است که به آن وجهه می شود.

اری ا اکید بر رورت شفاف سازی منابع و مصارف ات، بررسیان کرد: مودیان باید بدانند که ات پرداخت رف. این حق نان است و باید در این مینه شفاف سازی و اعتمادافزایی ود.

وی تصریح کرد: در همین راستا برنامه این است که داشبورد مدیریتی ز در اختیار نمایندگان ولی فقیه به عنوان رئیس شورای استان‌کات قرار گیرد و گزارش هر شهرستان و محل مصرف آن شفاف اعلام شود.

کمیته ام با بیان اینکه سال گذشته ۱۷۵۰ میلیارد تومان در سطح کشور جمع آوری شد، عنوان کرد: سهم استان کردستان در این مبلغ ۵۰ میلیارد که نشانه دینی و قلبی مردم استان به این فریضه و ثمره کار فرهنگی و ترویج و تبلیغ زکات بوده است. است.

وی با تقدیر از عملکرد رسانه ملی در زمینه ترویج، تبلیغ و فرهنگ سازی زکات گفت: با فعالیت اعضای شورای زکات و با همکاری صدا و سیما، اصحاب رسانه، ائمه جمعه و جماعات و تبلیغ و ترویج این فریضه، می‌توان بسیاری از مشکلات نیازمندان را افزایش داد. را حل کند.

انتهای ام

خروج از نسخه موبایل