مجله علمی و پزشکی

لیزر دایود چیست ؟ عوارض لیزر موهای زائد

لیزر دایود چیست ؟ عوارض لیزر موهای زائد

آیا استفاده از لیزر دایود امن و بدون درد است ؟ کاربرد اصلی دستگاه لیزر دایود بیشتر برای از بین بردن موهای زائد بدن و صورت که معمولا با خیال راحت و موثر با استفاده از لیزر درمانی انجام می‌شود. دستگاه لیزر دایود مو بسیار در بین عموم مردم محبوب است چرا که یکی از روش های حذف دائمی مو های زائد بدن است.

قبل از شروع در درمان و استفاده از لیزر دایود آیا دستگاه لیزر دایود عوارض خاصی دارد ؟

چند عوارض جانبی مختلف می تواند پس از برداشتن لیزر مو ظاهر می شود. بیشتر عوارض جانبی جزئی و موقتی هستند. هر کسی که عوارض جانبی باقی مانده را تجربه می کند باید با متخصص پوست خود مشورت کند.

لیزر موهای زائد به فولیکول های موهای هدفمند آسیب میزد. بدن به این موضوع واکنش نشان می دهد و بسیاری از مردم در محل پوست آسیب دیده دچار قرمزی و سوزش می شوند. پوست ممکن است سوزش یا احساس ترد, و حتی ممکن است به نظر می رسد کمی متورم باشد.

علائم معمولاً کوتاه مدت هستند. منطقه آسیب دیده ممکن است شبیه به پوست است که به تازگی متورم شده است. برخی از متخصص های پوست از یک بیهوشی موضعی برای کاهش میزان واکنش پوست یک فرد به این فرایند استفاده می کنند که به صورت عمومی پیشنهاد نمیشود. معمولاً در عرض چند ساعت بعد لیزر موهای زائد با دستگاه دایود تورم و قرمزی به صورت کامل از بین میرود.

برخی از افراد ممکن است پوسته پوسته شدن پوست در منطقه آسیب دیده را تجربه کنند. این به طور معمول یک مسئله جزئی است اما می تواند ناخوشایند باشد.

پوسته شدن گاهی اوقات می تواند منجر به کنده شدن یا زخم شدن شود. با مراقبت از منطقه درمان شده پس از حذف لیزر، مانند استفاده از مرطوب کننده، فرد ممکن است از هر گونه مسائل قابل استراحت از این درمان جلوگیری کند.

تغییرات رنگ پوست برخی از افراد ممکن است متوجه تغییرات رنگ جزئی به منطقه درمان شده از پوست. ممکن است به دنبال برداشتن موهای لیزری کمی تیره تر یا سبک تر شود.

افراد مبتلا به پوست سبک تر ممکن است بیشتر دچار تغییرات رنگدانه تیره تر شوند. افرادی که تن پوست تیره تری دارند ممکن است بیشتر مستعد تغییرات رنگدانه سبک تر شوند. این تغییرات تمایل به محو شدن در طول زمان، و پوست به حالت عادی برمی گردد.

در حین انجام لیزر موهای زائد برای شما از عینک های مخصوص استفاده میشود چرا که خطر آسیب چشم به طور بالقوه جدی وجود دارد, به خصوص هنگامی که یک پزشک در حال کار بر روی صورت یک فرد است. هر دو فرد دریافت کننده درمان و پزشک باید عینک لیزر را برای کمک به جلوگیری از آسیب در حالی که عمل انجام می شود را استفاده کنند.

کارشناسان لیزر موهای زائد را برای افرادی که باردار هستند توصیه نمی کنند. این به این دلیل است که دانشمندان هیچ مطالعه انسانی انجام داده اند که ایمنی برداشتن موهای لیزری را در دوران بارداری ثابت کند.

بارداری باعث تغییرات هورمونی در بدن فرد می شود. این امر معمولاً می تواند باعث رشد موهای اضافی در مکان های ناخواسته شود. در حالی که این رشد می تواند خجالت آور باشد، موها اغلب به خودشان از بین می روند. اگر موها بدون کمک از بین نرفتند، ممکن است فرد بخواهد پس از بارداری درمان لیزری را امتحان کند. پزشکان ممکن است از آنها بپرسند که چند هفته پس از زایمان قبل از درمان صبر کنند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا