بروکر فارکس تایم | معرفی حساب‌ها، آموزش ثبت نام و روش‌های واریز به FXTM

همه چیز در مورد بروکر فارکس تایم

فارکس را می‌توان جزو بزرگترین بازارهای مالی دنیا دانست که کارگزاری‌های زیادی در آن مشغول به فعالیت هستند. بروکر فارکس تایم یکی از همین کارگزاری‌ها محسوب می‌شود که با توجه به ویژگی‌ها و شرایط خاصش مورد توجه سرمایه‌گذاران زیادی قرار گرفته است.

با قاطعیت می‌توان گفت که فارکس تایم جزو اولین انتخاب‌های ایرانیان برای ورود به بازار فارکس است و به معامله‌گران زیادی توصیه می‌شود. البته که ورود به بروکرها و فعالیت در آن‌ها بدون کسب اطلاعات کافی غیرمنطقی و غیرعقلانی است. به همین دلیل اگر می‌خواهید به این بروکر ورود پیدا کنید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید؛ زیرا سعی کرده‌ایم تا به همه چیز درباره فارکس تایم بپردازیم.

 

پیش از ادامه این مقاله ، لازم هست متذکر شویم که خودِ بروکر FXTM با توجه به موقعیت مکانی ما ( که در ایران هستیم) اعلام میکند که بهتر است از بروکر آلپاری استفاده کنید.

برای ثبت نام در بروکر آلپاری، به لینک زیر مراجعه کنید:

https://itsca-brokers.com/forex/alpari-broker-registration-training/

معرفی بروکر فارکس تایم

بروکر فارکس تایم FXTM اولین بار در سال 2011 معرفی شد و در مدتی کوتاه توانست توجه‌‌های زیادی را به خود جلب کند. به طور کلی امروزه این کارگزاری فارکس بیش از 2 میلیون معامله‌گر فعال در بیش از 150 کشور در سراسر دنیا دارد. جالب است بدانید که فراکس تایم جزو بروکرهای تحسین شده بوده و جوایز متنوعی را به دست آورده که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

علاوه بر جوایزی که فارکس به دست آورده است، نکات جالبی در مورد نحوه ثبت نام، خدمات، افتتاح حساب و سایر موارد این کارگزاری وجود دارد. به همین دلیل این جوایز همه چیز در مورد بروکر فارکس تایم نیستند و برای شناخت آن نیاز به بررسی موضوعات مختلفی است.

آیا بروکر فارکس تایم معتبر است؟

اگر شما هم در مورد اعتبار بروکر فارکس تایم شک و تردید دارید، باید هرچه سریع‌تر طرز تفکرتان راجع به این کارگزاری تغییر دهید؛ زیرا فارکس تایم اصطلاحا رگوله شده است. در دنیای بروکرهای بازار فارکس، کارگزاری‌هایی که تحت نظارت سازمان‌ها رسمی هستند و اعتبار بالایی دارند، رگوله می‌شوند. کارگزاری FXTM نیز مورد تایید نهادهای زیاده بوده که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

با وجود چنین مجوزهایی از نهادهای معتبری دیگر جای تردیدی برای ورود به فارکس تایم باقی نمی‌ماند. همچنین زمانی که سرمایه‌گذار با یک کارگزاری معتبر مانند فارکس تایم به این بازار وارد می‌شود، ریسک کمتری را در سرمایه‌گذاری خود خواهد داشت. به همین دلیل می‌توانید اطمینان خاطر داشته باشید که فارکس تایم کلاهبردار نیست و قصد سرقت سرمایه شما را ندارد.

هرآنچه که باید در مورد حساب‌های فارکس تایم بدانید

جالب است بدانید که انواع حساب در بروکر فارکس وجود دارد که می‌توانید دارایی‌های خود را در آن‌ها قرار دهید. همچنین تنوع بالای حساب‌ها به شما کمک خواهد که راه ورود هموارتری به بازار فارکس داشته باشید. البته که هر یک از حساب‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فرد بوده و به سرمایه‌گذاران با شرایط خاص خودشان توصیه می‌شوند. به همین دلیل قبل از اینکه مراحل افتتاح حساب در بروکر فارکس تایم را آغاز کنید، با انواع حساب‌های این کارگزاری پرطرفدار آشنا شوید.

حساب‌های استاندارد فارکس

اولین و پرطرفدارین نوع در انواع حساب فارکس تایم که جزو انتخاب‌های اول سرمایه‌گذاران است، حساب‌های استاندارد هستند. این نوع حساب‌ها دارای قابلیت اجرای تراکنش فوری بوده و به چهار دسته گوناگون تقسیم می‌شود. همچنین این دسته‌ها عبارتند از:

بهتر است بدانید که اسپرد فارکس تایم در حساب‌های استاندارد متاتریدرها و CENT به صورت شناور فشرده تعریف می‌شود. همچنین سرمایه‌گذاران می‌توانند که دارایی‌های خود را به شکل دلار آمریکا، یورو و پوند در این حساب‌ها قرار دهند. البته که حساب‌هایی ماند حساب سهام کمیسیون وجود ندارد و نیاز به پرداخت هزینه انتقال نیست. به همین دلیل حساب‌های استاندارد گزینه بهتری برای سرمایه‌های اندک هستند.

انواع حساب بروکر فارکس تایم با اصطلاح ECN

اگر می‌خواهید که پس از ورود بروکر فارکس تایم خود مشکلی با معاملات ECN (Electronic Communication Network) نداشته باشید، می‌توانید از این حساب‌ها برای شروع سرمایه‌گذاری استفاده کنید. در واقع با این حساب‌های تمامی معاملات بدون واسطه انجام شده و امکان اجرای فوری آن‌ها فراهم می‌شود. همچنین فارکس تایم حساب‌های ECN متفاوتی دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

از آنجایی که در حساب‌های ECN با سبک خاصی از معاملات طرف هستیم، دیگر مانند حساب‌های استاندارد نمی‌توان انتظار حذف کمیسیون را داشت. البته در حساب‌های ECN رقم زیادی برای کمیسیون دریافت نمی‌شود. برای مثال اگر در بروکر فارکس تایم حساب ECN MT4 باز کنید، برای معاملات خود کمتر از 4 دلار کمیسیون می‌پردازید.

حساب‌های دمو

اگر شناخت زیادی به بازار فارکس ندارید و اولین معاملات را در این بازار تجربه می‌کنید، بهتر است که از حساب‌های آزمایشی یا دمو کمک بگیرید. همچنین با مطالعه آموزش ساخت حساب دمو در فارکس تایم می‌بینید که این کار چندان سخت نیست و فقط باید مراحل ساده زیر را به پایان برسانید:

بعد ایجاد حساب کافیست وارد پنل فارکس تایم خود شوید و باقی مراحل را انجام دهید. همچنین کلیه خدمات و اتفاقاتی که در معاملات فارکس رخ می‌دهند، در حساب‌های دمو در دسترس هستند. برای مثال امکان تعیین اهرم حساب یا سوآپ (Swap) کردن آن را در اختیار دارید.

حساب اسلامی فارکس تایم

اگر درباره فارکس تایم اطلاعات اندکی داشته باشید، می‌دانید که درصد زیادی از معامله‌گران این کارگزاری مسلمان هستند و در کشورهای اسلامی مانند ایران، عربستان، نیجریه و… زندگی می‌کنند. در دین اسلام دریافت سود از انجام معاملات به معنای ربا یا دریافت بهره بوده و عملی کاملا حرام محسوب می‌شود. به همین دلیل معامله‌گران مسلمان نمی‌توانند در معاملات فارکس شرکت کنند؛ زیرا باید سود پرداخت یا دریافت کنند که در ارزش‌های دینی آن‌ها نمی‌گنجد.

بررسی بروکر فارکس تایم نشان نمی‌دهد که این کارگزاری برای مسلمانان تدابیر ویژه‌ای در نظر گرفته است. کافیت در انواع حساب‌های فارکس تایم نوع مورد نظر را انتخاب کرده و گزینه سوآپ را در آن‌ها غیرفعال کنید. با انجام این کار به حساب‌های اسلامی می‌رسید که مطابق با قوانین دین اسلام هستند.

آموزش ثبت نام در فارکس تایم

ثبت نام در بروکر فارکس تایم کار چندان سختی نیست و نیاز به مهارت چندان زیادی ندارد. بلکه کافیست مراحل ساده‌ای طی شود تا بتوان به خدمات این کارگزاری برتر رسید. به طور کلی نحوه ورود به فارکس تایم از سایت رسمی این کارگزاری آغاز شده و شامل سه مرحله می‌شود. کافیست در هر مرحله اقدامات لازم را انجام دهید تا در نهایت موفق شوید. البته که در ادامه این بخش از مطلب شما را کاملا با نحوه ثبت نام در فارکس تایم آشنا خواهیم کرد.

مرحله اول، ثبت نام در سایت

اولین مرحله‌‌ای که در نحوه ثبت نام در بروکر فارکس تایم وجود دارد، ورود و ثبت نام اولیه در سایت است. زمانی که وارد سایت می‌شوید و روی گزینه ایجاد اکانت جدید کلیک می‌کنید، از شما اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی، کشور محل اقامت، تلفن همراه و رمز ورود درخواست خواهد شد. همچنین باید تمامی این اطلاعات را به زبان انگلیسی وارد کنید.

توصیه می‌کنیم که قبل از شروع ثبت نام نرم افزار تغییر IP خود را قطع کرده تا کشور محل اقامت و پیش شماره به صورت خودکار تشخیص داده شود. همچنین برای افزایش اطمینان رمز عبور استفاده از حروف بزرگ و کوچک با اعداد ضروری است. پس از پر کردن اطلاعات روی گزینه “ارسال پین” کلیک کرده تا وارد مراحل بعدی ثبت نام شوید.

مرحله دوم، آپلود مدارک و تایید هویت

بعد از اینکه مرحله اول به پایان رسید و اطلاعات را به طور کامل وارد کردید، باید احراز هویت کنید؛ زیرا فارکس تایم ورود کاربران بدون هویت تایید شده را به معاملات مجاز نمی‌داند. برای احراز هویت از طریق پنل جانبی روی گزینه “مدارک من” کلیک کرده و سپس گزینه “بررسی و تایید پروفایل” را انتخاب کنید تا به بخش آپلود مدارک برسید.

در این بخش باید در دو بخش مدارک هویتی و سند محل اقامت را می‌بینید که هر کدام نیاز به مدارک خاص خودشان دارند. برای مثال در قیمت مدارک شناسایی با استفاده از کارت ملی یا گواهینامه رانندگی خود امکان ثبت نام خواهید داشت.

مرحله سوم، افتتاح حساب

پس از پایان مراحل ثبت نام بروکر فارکس تایم باید حساب باز کنید که جزو مهم‌ترین مراحل کار است. اگر شما هم مانند سایر معامله‌گران سوالاتی مانند چگونه در فارکس تایم حساب باز کنیم و مشغول به معامله شویم را در ذهن دارید، این قسمت از راهنمای ثبت نام فارکس تایم را از دست ندهید.

اول از همه باید بدانید که حساب‌ها در همان پنل کاربری FXTM افتتاح می‌شوند. همچنین کلیه مراحل واریز پول به فارکس تایم از طریق حساب‌ کاربر خواهد بود. ناگفته نماند که برای افتتاح حساب باید حداقل واریزی فارکس تایم به ارزش 10 دلار آمریکا را به روش‌های مختلف تامین کنید. البته که در ادامه مطلب به طور دقیق و با جزئیات کامل نحوه افتتاح حساب و واریز وجه به فارکس تایم را بررسی خواهیم کرد.

آموزش افتتاح حساب در بروکر فارکس تایم

فارکس تایم ورود به حساب را برای کاربران به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی کرده است. به همین دلیل راهنمای ثبت نام در فارکس تایم و ایجاد حساب بسیار ساده بوده و توسط کاربران گوناگون به راحتی انجام می‌شود. برای اینکه نوع حساب را انتخاب کنید، باید وارد اکانت فارکس تایم خود شوید.

پس از اینکه وارد حساب کاربری شدید، روی گزینه حساب‌های من کلیک کرده تا گزینه “باز کردن حساب جدید” به شما نمایش داده شود. در این قسمت علاوه بر حساب آزمایشی یا دمو دو نوع حساب داد و ستد زنده و سرمایه‌گذاری را در اختیار خواهید داشت.

در مرحله آخر که نوع حساب را تعیین کردید، باید موجودی حساب را با حداقل میزان تامین کنید که یکی از چالش‌های بروکر فارکس تایم در ایران محسوب می‌شود. البته که برای واریز و شارژ FXTM هم راه‌های تضمین شده‌ای وجود دارد.

نحوه شارژ حساب فارکس تایم

برای درآمدزایی با اسپرد بروکر فارکس تایم و شروع معاملات نیاز به سرمایه اولیه دارید که باید در حساب FXTM شما شارژ شود. در حال حاضر می‌توانید از راه‌های گوناگونی حساب را شارژ کنید که پرکاربردترین و مطمئن‌ترین آن‌ها عبارتند از:

در حال حاضر واریز ریالی به فارکس تایم با چالش‌های زیادی همراه شده است. به طوری که درصد زیادی از معامله‌گران ایرانی این کارگزاری دیگر دسترسی ساده‌ای به حساب FXTM خود ندارند. البته که برخی پلتفرم‌ها داخل ایران این خدمات را ارائه می‌دهند. البته که در هنگام استفاده از این خدمات باید به اعتبار پلتفرم مورد نظر دقت داشته باشید. متاسفانه افرادی با شکایت از کلاهبرداری بروکر فارکس تایم راهی راهروهای دادگاه‌ها شده‌اند؛ زیرا از خدمات چنین پلتفرم‌هایی برای استفاده از این کارگزاری استفاده کرده‌اند.

خط و نشان بروکر فارکس تایم برای ایرانیان

فارکس تایم ایران را در لیست کشورهایی قرار داده که دیگر شامل خدمات این کارگزاری قرار نمی‌گیرند. البته که این جمله کوتاه نباید باعث دلسردی معامله‌گران شود. بلکه باز هم فارکس تایم ثبت نام کاربران ایرانی را می‌پذیرد، اما این بار خدماتش را تحت کارگزاری آلپاری (Alpari) در اختیار آن‌ها می‌گذارد. به همین دلیل اگر قصد دارید که طعم خدمات FXTM بچشید، باید در آلپاری ثبت نام کنید.

فارکس تایم یا آلپاری‌؟

بسیاری از کاربرانی که قصد ورود به بازار فارکس را دارند، همیشه به دنبال مقایسه آلپاری و فارکس هستند. در همین ابتدا باید بگوییم که مقایسه بروکر آلپاری و فارکس تایم نیاز به وقت زیادی ندارد؛ زیرا این دو کارگزاری تفاوت چندان زیادی با یکدیگر ندارند. اما به خاطر محدودیت‌هایی که FXTM برای کاربران ایرانی در نظر گرفته است، استفاده از خدمات آلپاری برای معامله‌گان مناسب‌تر خواهد بود.

برنامه یا اپلیکیشن فارکس تایم

اگر عبارت دانلود بروکر فارکس تایم را در اینترنت جستجو کنید، به نتیجه دلخواه خود نمی‌رسید؛ زیرا این کارگزاری دارای برنامه یا اپلیکیشن اختصاصی نیست. به همین دلیل برنامه‌های کاربردی برای FXTM همان پلتفرم‌هایی هستند که در بازار فارکس مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس برای اینکه خدمات فارکس تایم را بهتر به کار بگیرید، بهتر است که این نرم افزارها را دانلود کنید.

متاتریدر 4 (Metatrader 4)

متاتریدر 4 که یکی از مشهورترین نرم افزارهای فارکس است، سازگاری کامل با کارگزاری FXTM دارد. به طوری که درصدی از حساب‌های فارکس تحت استانداردهای همین نرم افزار ایجاد می‎شوند. همچنین نحوه کار با فارکس تایم و نرم افزار متاتریدر 4 بسیار ساده بوده و برای کاربران امتیازات زیادی به همراه دارد. ناگفته نماند که این نرم افزار در پلتفرم‌های گوناگونی قابل استفاده است.

متاتریدر 5 (Metatrader 5)

نرم افزار متاتریدر 5 نسل جدید پلتفرم‌های فارکس دانست که خدمات و الگوریتم‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. جالب است بدانید که نسخه پنجم متاتریدر نیز کاملا با FXTM سازگاری دارد و انتخاب مناسبی برای انجام معاملات در این کارگزاری محسوب می‌شود.

ساعت کار بروکر فارکس تایم

فارکس تایم زون Overlap دارد و با بازار بورس استرالیا شروع به فعالیت کرده و با بازار بورس نیویورک آمریکا تعطیل می‌شود. به همین دلیل برای اطلاع از بهترین ساعت بروکر فارکس تایم از پلتفرم‌هایی مانند www.market24clock.com کمک بگیرید تا از زمان فعالیت بازارها آگاه شوید.

مزایای بروکر فارکس تایم

مزایای فارکس تایم را می‌توان در بخش‌های بسیار گوناگونی بررسی کرد. برای مثال آموزش بروکر فارکس تایم در سایت رسمی این کارگزاری آن هم باز زبان فارسی می‌توان امتیاز بزرگی برای معامله‌گران تازه‌کار دانست. همچنین در فارکس تایم کلاهبرداری معنا ندارد؛ زیرا این کارگزاری با مجوزهای معتبری فعالیت می‌کند. با جستجوی ساده عبارت فارکس تایم ویکی پدیا در گوگل نیز کاملا می‌توانید سابقه طولانی و لیست کامل افتخارات این کارگزاری محبوب را ببینید تا دیگر تردیدی نسبت به اعتبار آن نداشته باشید.

مشکلات فارکس تایم که باید در نظر بگیرید

البته که FXTM با توجه به مزایای ارزشمندش دارای نواقصی نیز است. برای مثال یکی از مشکلات بروکر فارکس تایم دسترسی محدود برای کاربران ایران محسوب می‌شود. همچنین این کارگزاری در بخش مطالب آموزشی ترجمه شده فارسی ایرادات بزرگی دارد که برای معامله‌گران مشکل ساز خواهد شد.

نظرات در مورد فارکس تایم

در صورتی که نظرات کاربران در مورد فارکس تایم را در سایت‌های ایرانی مشاهده کنید، با حجم زیادی از نارضایتی‌ها به خاطر محدودیت‌های این کارگزاری مواجه می‌شوید. البته در مقیاس جهانی این قضیه اندکی متفاوت شده است؛ زیرا خدمات بی‌نظیر و کامل FXTM سرمایه‌گذاران دیگر کشورها را راضی نگاه می‌دارد.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم بگوییم که فارکس تایم چیست و چه نقش بزرگی را در این بازار سرمایه 24 ساعته بازی می‌کند. با اینکه این کارگزاری برای کاربران ایرانی چندان در دسترس نیست، اما باز هم با استفاده از ترفندهایی امکان استفاده از خدمات FXTM وجود دارد. البته در استفاده از این ترفندها باید دقت به خرج داد تا سرمایه و اطلاعات مالی ارزشمند شما در دستان افراد سوجو قرار نگیرند.

خروج از نسخه موبایل