مجله علمی و پزشکی

عینکی برای ناشنوایان ! – مجله رز

ما پیش از این عینک‌های مجهز به وربین را می‌بینند که به نابینایان می‌گویند به چه چیزی نگاه می‌کنند. نک موسوم به «صدا» می‌تواند متفاوت باشد زیرا عینکی از متن به میکروفن است که صحبت‌های دیگران را نشان می‌دهد.

این نک‌های طراحی‌شده در اسلوونی، فعلا به نوان نمونه ابتدایی ارائه‌شده‌اند. این عینک‌ها که یک میکروفن حذف نویز در قسمت جلو دارند، به یک صفحه نمایش شبیه به عینک گوگل، یک ریزپردازنده مبتنی بر اندروید، یک صفحه لمسی برای کنترل عملکرد آنها و یک باتری لیتیوم-پلیمری مجهز هستند. نها ورت پیش رض همراه با لنزهای شفاف عرضه می‌شوند.

راحان، فناوری Voicee می‌توان گفتار شخصی را که اربر صحبت می‌کند، به صورت متن ارائه می‌دهد.

این نک بدون هیچ سی ارش‌ها اکی از این است که یک بار شارژ باتری می‌تواند بیش از ۲۴ ساعت استفاده شود.

رکت ازنده Voicee، اولین شرکتی نیست که نین محصولی را می‌دهد. نمونه‌های ایر شامل صفحه نمایش افزوده‌های “LTCCS” هستند که به ماشین مالی ود دست ابد نمی‌رسند. نمونه دیگر، «ترنسکرایب گلس» (TransscribeGlass) است که در مرحله توسعه به ر میبرد. نمونه وم، اپلیکیشنی است که توسط “گوگل گلس” (Google Glass) ارائه شده است. لازم بود که وینده با تلفن هوشمند اندروید صحبت کند.

نک Voicee با در نظر گرفتن این موضوع که هنوز یک محصول تجاری امل‌شده نیست، با قیمت 540 لارابل تهیه شده است. اگر این عینک به مرحله تولید برسد، با قیمت ۶۷۵ دلار عرضه خواهد شد.

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا