طراحی پلان ویلا

طراحی پلان ویلا اولین و مهم ترین مرحله برای تعیین فضاهای مورد نیاز در طراحی ویلا است. به طور مثال اگر زمین و باغ بزرگی دارید بهتر است با استفاده از پلان ویلا فضای در اختیار را برای ساخت عمارت ویلا، باغ یا محوطه سبز برنامه ریزی کنید.

قیمت طراحی پلان ویلا

مدیریت هزینه ها در هر پروژه اهمیت بالایی دارد. محوطه سازی جز پروژه هایی است که در صورت عدم برنامه ریزی و مدیریت صحیح ممکن است، هزینه بالایی در بر داشته باشد. شما با پرداخت قیمت طراحی پلان ویلا، هزینه های طراحی ویلا را مدیریت کنید.

تقسیم بندی فضاها در طراحی پلان ویلا

طراحی پلان ویلای دوبلکس بدین صورت است که حداقل متراژ مناسب برای ویلاهای دوبلکس 75 تا 80 متر مربع است. بیشترین متراژ در ویلاهای متوسط 100 متر مربع در دو طبقه می باشد که مساحت کل 200 متر مربع می باشد. که گاها کیفیت خوبی از نظر معماری، دکوراسیون داخلی، طراحی محوطه و غیره است. تعداد پارکینگ مورد لزوم به تعداد ۷۰ درصد تعداد واحدهای مجاز خواهد بود.

سازماندهي خطوط اصلي يک لندسکيپ مي تواند به صورت خطي، شعاعي و يا شطرنجي صورت پذيرد. در محوطه هايي با عرض کم و کشيدگي و طول زياد، الگوهاي خطي به کار برده مي شوند.

برای داشتن نمایی زیبا، مقاوم و مدرن توجه به مواردی چون طراحی مناسب، شرایط اقلیمی، ردیف بودجه در نظر گرفته شده، معماری ویلا، هماهنگی آن با بنا و همچنین در نظر گرفتن معیارهای زیبایی شناسانه توسط طراح و مجری دارای اهمیت بوده و ضروری می‌باشد. طراحی و یا تغییر دکوراسیون داخلی ویلا، تغییر معماری و احیای فضاهای داخلی جهت بهره برداری بیشتر.

ارتفاع سقف در طراحی پلان ویلا باید از ارتفاع سقف آپارتمانها معمولی بیشتر باشد. یکی از دلایل خواست مردم برای زندگی در خانه‌های ویلایی، همین دلنشین و آرام بودن فضاهای منزل است که بتوانند به راحتی در آنها رفت و آمد نمایند و هر بار که چشمشان به فضاسازی ویلای خود می‌افتد ، از آن لذت ببرند.

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا در پلان ویلا

نور خورشید نقش مهمی‌ در نورپردازی طبیعی فضاهای داخلی ویلا بر عهده دارد، بهمین خاطر بررسی و شناسایی سمت و سوی تابش نور خورشید در طول روز دارای اهمیت زیادی می­باشد. در شمال ایران به دلیل بافت تفریحی و آب هوای مناسب میتوان محوطه های بسیار زیبایی با گونه های مختلف گیاهی طراحی و اجرا کرد.

در طراحی پلان محوطه سازی ویلا تمامی لکه های اصلی محوطه طراحی و مشخص می شوند و متناسب با اصول محوطه سازی در معماری می باشد. در طراحی محوطه سبک آن بهتر است با سبک معماری ویلا هماهنگ باشد و در مجموعه باغ ویلا یک هماهنگی بصری حس شود.

ورودی محوطه هر چقدر زیبا و جذاب تر باشد می تواند توجه افراد زیادی را به سوی خود جلب کند و موجب با شکوه تر شدن باغ ویلا می شود. بهترین راه حل برای اینکه شما بتوانید ایده های خود را در چارچوب یک ویلا به روز و با امکانات حداقل داشته باشید ارتباط با یک تیم طراح و سازنده برای طراحی پلان ویلا است چرا که طراحی ویلا مانند طراحی ساختمان نیازمند تجربه کافی است تا بتوان از فضا و منابع مالی به خوبی استفاده کرد. طراحی ویلا بر خلاف طراحی شهری دست و بال طراح و کارفرما برای اجرای و ساخت ویلا باز میگذارد .

مهم است در طراحی پلان ویلا  به درک چگونگی تغییر نور خورشید در طول روز و سایه‌ها نیز توجه شود. ویلاها هم مانند دیگر ساختمان های معماری، دارای سبک های متفاوتی هستند. اما انتخاب سبک Villa مطابق سلیقه ی کارفرماست و این وظیفه ی طراح است تا مطابق با نیاز، سلیقه و سبک انتخابی کارفرما و همچنین استفاده از اصول طراحی، طراحی پلان ویلا را انجام دهد تا نتیجه ی مطلوبی داشته باشد.

تعریف ویلا در طراحی پلان ویلا

اصطلاح ویلا به خانه‌هایی اطلاق می‌شود که معمولا متراژ بالایی داشته و شامل دو بخش ساختمانی و حیاط‌دار می‌شوند. در تعریف دیگری ویلاها ساختمان‌هایی هستند که اطراف آن از چهار جهت باز بوده و به ساختمان‌های اطراف محدود نمی‌شوند. باید توجه داشته باشیم که لوله‌های تهویه ی سرویس بهداشتی و آشپزخانه در یک داکت نباشد و هر کدام برای خود نیاز به طراحی و جانمایی محل داکت و لوله گذاری مختص به خود را دارد.

اگر شما نیز در این گروه آرامش طلب قرار دارید، به شما پیشنهاد می دهیم به دنبال طراحی و ساخت یک ویلای کلاسیک باشید و برای این که بهتر است با گروه های معماری متخصص و دارای دانش کافی مشورت نمایید و از مجموعه نظرهای علمی آن ها بهره مند شوید.

یکی از فاکتورهایی که در طرح ریزی این ویلاها مورد توجه خاصی می باشد، بحث نورگیری و دریافت نور در بخش های مختلف ویلاهای مدرن می باشد. در این خصوص بهتر است، جهت تابیده شدن نور خورشید به قسمت های گوناگون ویلا مورد بررسی قرار گیرد و فضاهایی که قرار است، برای ویلای مورد نظر طراحی شود، بر طبق این فاکتور باشند. دستیابی به یک فضای خوب مطابق با نیازهای کاربران به یک سری فاکتورها و اصول وابسته است که باید طراحی پلان ویلا اعمال شود.

خروج از نسخه موبایل