کسب و کار محلیمجله علمی و پزشکی

نرم افزارهای محاسبه و طراحی دکل مخابراتی

آشنایی با بهترین نرم افزارهای محاسبه و طراحی دکل مخابراتی

در این نوشته قصد داریم چند تا از بهترین نرم افزار طراحی دکل مخابراتی و فونداسیون گلخانه را به شما معرفی کنیم. این برنامه ها جهت سهولت کاربران ساخته شده است و گزارش ها و داده های اکسپورت شده را در اختیار آنها قرار می دهد. دکل های مخابراتی با فونداسیون آماده بتنی جایی هستند که تجهیزات و آنتن های ارتباطی الکتیریکی نصب می شوند و به افراد اجازه می دهد تا از وسایل ارتباطی بی سیم مانند تلفن و رادیو استفاده کنند. دکل‌های مخابراتی پایه بتنی فنس معمولاً توسط یک شرکت دکل یا یک حامل بی‌سیم ساخته می‌شوند که پوشش یا ظرفیت شبکه خود را افزایش دهند و سیگنال دریافتی بهتری را در آن منطقه ارائه دهند.

نرم افزار طراحی دکل مخابراتی RISATower (tnxTower)

یکی از ساده ترین و در عین حال دقیق ترین نرم افزار کاربردی در زمینه طراحی انواع دکل مخابراتی که دارای محیط گرافیکی و کاربرپسند است. دیتابیس بسیار قوی این برنامه فرآیند مدلسازی و همچنین اعمال بارهای وارده و کنترل سازه را مطابق با استانداردهای امریکایی به خوبی میسر ساخته است. این نرم افزار طراحی دکل مخابراتی با ارتباطی که با سایر نرم افزارها برقرار می کند امکان کنترل فونداسیون و کابل را نیز فراهم می آورد.

شرکت Tower Numerics Inc. (TNX) نرم افزاری را برای طراحی ساختار دکل های ارتباطی و توربین بادی توسعه داده است. این شرکت توسط Peter Chojnacki تاسیس شده است که بیش از 25 سال تخصص در طراحی طیف گسترده ای از پل های بزرگراه تا دکل های ارتباطی را پوشش می دهد. در 20 سال گذشته پیتر در حال توسعه نرم افزاری طراحی سازه بوده و بخش زیادی از آن را صرف ایجاد ابزارهای نرم افزاری برای صنعت دکل کرده است.

در ستامبر 2010، این شرکت از پرکاربردترین برنامه طراحی دکل مخابراتی RISATower رونمایی کرد. پیتر مدیر توسعه RISATower در RISA Technologies بوده است. او همچنین با بسیاری از کاربران RISATower کار کرد تا روی مسائل طراحی خاص که به تکنیک های مدل سازی پیشرفته نیاز داشت کار کند. پس از خرید، RISATower به tnxTower تغییر نام داد.

این برنامه دکل ها را با استفاده از استاندارد ANSI/TIA-222-H یا هر یک از استانداردهای قبلی TIA/EIA تا RS-222 (1959) تجزیه  و تحلیل می کند. طراحی فولاد با استفاده از استانداردهای TIA/EIA، AISC ASD 9th Edition یا مشخصات AISC LRFD، در صورت لزوم بررسی می شود.

ابزارهای ایجاد مدل سریع tnxTower، مدل‌های خرپایی سه بعدی و قابلیت تولید نیروی باد خودکار تنها تعدادی از ویژگی‌هایی هستند که این نرم‌افزار استاندارد صنعتی را به انتخاب برتر برای انواع دکل های  مخابراتی تبدیل می‌کنند.

نمایش گرافیکی هندسه دکل، لوازم جانبی، نیروهای داخلی، تنش ها و جابجایی ها به صورت خودکار ایجاد می شود.

tnxTower دارای ویژگی‌های منحصر به فردی مانند رفتار کابل واقعی، برداشتن میله خوک، سفتی پایه و بسیاری موارد دیگر است.tnxTower یک برنامه مدل سازی، تحلیل و طراحی همه منظوره است که به طور خاص برای دکل های مخابرایتی ایجاد شده است. این نرم افزار برای دکل های سه یا چهار طرفه، دکل های خود نگهدار سه یا چهار طرفه، مونوپل های زمینی سه سا چهار طرفه استفاده می شود.

نرم افزار تخصصی طراحی دکل MS Tower

نرم افزار حرفه ای با قابلیت کد نویسی جهت طراحی انواع دکل های مخابراتی و خطوط انتقال نیرو است. محیط کاربری حرفه ای دارد و امکان مدلسازی انواع آنتن و جزئیات را دارد. این نرم افزار که توسط شرکت Bentley توسعه داده شده است.

MS Tower یک برنامه تخصصی برای تجزیه و تحلیل سازه، بررسی، طراحی و مدیریت دکل های فولادی، دکل ها و تیرهای مورد استفاده در صنایع ارتباطات، مخابرات، صدا و سیما و انتقال نیرو می باشد. ویژگی‌های موجود در این برنامه، بخش مدیریت برنامه را قادر می‌سازد تا به صورت وب فعال شود تا در حالی که اطلاعات ساختاری و قرارداد حفظ می‌شود، آنتن‌های روی سازه‌ها و ویژگی‌های آن‌ها در وب بررسی شوند. MS Tower شامل گزینه هایی برای تعریف هندسه، بارگذاری، تجزیه و تحلیل، مشاهده گرافیکی ورودی، تأیید ورودی، مشاهده گرافیکی نتایج و بررسی اعضا است.

طراحی دکل مخابراتی با برنامه Staad(X).Tower

از جمله نرم افزار های شرکت Bentley است که از محیط گرافیکی بالا و محیط کاربرپسندی برخوردار است. این برنامه فقط مخصوص طراحی دکلهای مخابراتی است. با استفاده از این نرم افزار می توانید طراحی و مدل سازی کارمد دکل خا مانند دکل های مهاری و همچنین تجهیزاتی مانند آنتن ها  را با مدل سازی سه بعدی قدرتمند انجام داد. Staad(X).Tower به گونه ای ساخته شده است که به طور خاص متناسب با جریان کاری دکل شما برای بهینه سازی زمان طراحی باشد. با تعاریف گرافیکی و متنی سازه های دکلی، می توانید پروژه ها را سریعتر از همیشه طراحی و تکمیل کنید.

شما می توانید از یک کتابخانه جامع از انواع پنل ها و تجهیزات جانبی استفاده کنید که امکان ایجاد سریع ساختار را فراهم می کند. به طور خودکار بارها را برای هر تعداد جهت با تنظیمات توپوگرافی تعریف شده توسط کاربر تولید می کند و به سرعت بررسی های طراحی را انجام می دهد و تقریباً با هر خروجی گزارش هایی ایجاد می کند.

ماژول طراحی دکل مخابراتی RF/Tower

این نرم افزار که در واقع که افزونه است که به یکی از نرم افزارهای RFEM یا RSTAB وابسته به شرکت Dlubal امریکا افزوده شده است. این نرم افزار امکان مدلسازی، تحلیل و طراحی انکان دکلهای خرپایی (خوایستا) را نیز فراهم میکند.

همچنین این مجموعه نرم افزار با اضافه کردن افزوده های دیگر خود امکان مدلسازی و تحلیل دقیق انواع آنتن، پلتفرم ها ، فیدر و سایر بخش ها را پشتیبانی می کند. ماژول RF-/TOWER ابزار نوآورانه را فراهم می کند که تولید ساختار دکل های سه بعدی پیچیده هندسی را تسهیل می کند. ایجاد دکل های مشبک و دکل های رادیویی را با استفاده از پارامترها امکان پذیر می کند.

علاوه بر این، RF-/TOWER می تواند مدل های ایجاد شده در RFEM یا RSTAB را تنظیم کند. از امکانات این ماژول می توان به تولید انواع دکل های مثلثی یا مستطیلی؛ دسترسی به محتواهای گسترده و کتابخانه RFEM/RSTAB؛ پایگاه های داده برای انواع مهاربندی عمودی، افقی و داخلی؛ اکسپورت کردن داده ها و تعریف ساده هندسه با استفاده از قطعات دکل اشاره کرد.

برای استفاده از این نرم افزار ابتدا باید نوع دکل و مصالح و مقاطع مربوطه را انتخاب کرد. هندسه دکل با تک تک قطعات دکل تعریف می شود. شیب ها را می توان از طریق عرض یا نسبتاً با اصلاح هندسه تعریف کرد. پس از ورود به پایه های دکل می توان مشخصات دقیق مهاربندهای افقی، مهاربندی داخلی و مهاربندی عمودی دکل با اضلاع نابرابر را وارد کرد. یک کتابخانه گسترده شامل انواع مهاربندی های پارامتری شده، ورودی را تسهیل می کند. پس از تولید مدل دکل مشبک، داده های تولید شده در جداول نمایش داده می شود.

خروجی شامل تمام اطلاعات مورد نیاز است. برای بررسی گرافیکی داده ها، عملکرد Viewer وجود دارد که نمایش تمام صفحه را ارائه می دهد که در پنجره های ورودی نیز موجود است. در نهایت، امکان اکسپورت مدل تولید شده به RFEM/RSTAB با یک کلیک ماوس وجود دارد.

برنامه SAP2000

نرم افزار جامع طراحی انواع سازه ها و حتی انواع دکل ها با دقت بسیار بالا است که توسط شرکت CSI توسعه داده شده است. قالبهای پیش فرض این نرم افزار بابت مدلسازی محدود دکل مهاری و خرپایی (خود ایستا) مدلسازی را به نسبت راحت می کند. SAP2000 اختصاص داده شده است . لطفاً برای مستندات در مورد موضوعات مشترک در همه نرم افزارهای CSI از پایگاه دانش فنی دیدن کنید.

SAP2000 نرم افزار مهندسی عمران همه منظوره است که برای تحلیل و طراحی هر نوع سیستم سازه ای ایده آل است. سیستم‌های پایه و پیشرفته، از دو بعدی تا سه بعدی، از هندسه ساده تا پیچیده، ممکن است با استفاده از یک محیط مدل‌سازی مبتنی بر آبجکت عملی و بصری که فرآیند مهندسی را ساده می‌کند، مدل‌سازی، تحلیل، طراحی و بهینه‌سازی شوند.

موتور تجزیه و تحلیل SAPFire ® یکپارچه SAP2000 یک روش پیچیده تحلیل المان محدود را هدایت می کند. مجموعه دیگری از ویژگی های تجزیه و تحلیل پیشرفته در دسترس کاربرانی است که با روش های غیرخطی درگیر تمرین های پیشرفته هستند. الگوهای مدل سازی یکپارچه، تکالیف بارگذاری مبتنی بر کد، گزینه های تجزیه و تحلیل پیشرفته، رویه های بهینه سازی طراحی، و گزارش های خروجی قابل تنظیم همگی در یک پلت فرم قدرتمند هماهنگ می شوند تا SAP2000 را به ویژه برای حرفه ای ها مفید کنند.

SAP2000 همچنین یک رسانه عالی برای آموزش است. SAP2000 را باز کنید و سری ویدیوهای Watch & Learn را دنبال کنید تا نه تنها دستورالعمل استفاده از نرم افزار، بلکه بینشی در مورد فلسفه و عمل مهندسی سازه را هم دریافت کنید.

قالب‌های مدل‌سازی داخلی، رابط کاربری همه‌کاره و کاربرپسند، کنترل‌ها و ویژگی‌های بصری، همگی برای ساده‌سازی و تسریع فرآیند مدل‌سازی مبتنی بر شی پیچیده ترکیب می‌شوند. طیف وسیعی از گزینه‌های مدل‌سازی روش‌ها و فناوری‌هایی را در خط مقدم مهندسی سازه فراهم می‌کنند. ابزارهای Grid line، snap و Replication تعدادی از ویژگی‌های کاربردی هستند که محیط و فرآیند مدل‌سازی را برای مبتدیان در دسترس و برای کاربران پیشرفته پیچیده می‌کنند.

SAP2000 ابزاری ایده آل برای مدل سازی سیستم های سازه ای با هر پیچیدگی و هر نوع پروژه ای است. ساختمان‌ها، پل‌ها، زیرساخت‌های حمل‌ونقل، سازه‌های تخصصی مانند سدها، تأسیسات ورزشی و سیستم‌های دریایی چند نمونه از امکانات طراحی این برنامه هستند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا