مجله ورزشی

احتمالات جابجایی سه تیم بالای جدول/ امید استقلال به سپاهان است! – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، در فاصله هشت هفته مانده تا پایان بیست و دومین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر، بالای جدول یکی از حساس ترین و پیچیده ترین شرایط خود در تمام ادوار لیگ را دارد که پیش بینی این که کدام تیم قهرمان می شود را سخت کرده است.

با شکستی که گل گهر در دقایق اضافه دیدار هفته بیست و دوم برابر استقلال متحمل شد تا حدود زیادی از جمع تیم های مدعی قهرمانی فاصله گرفت و شانسش به حداقل رسید. هر چند که هنوز روی کاغذ از شانس رسیدن به قهرمانی برخوردار است اما با توجه به شرایطی که سه تیم دیگر دارند دور از ذهن است که تیم سیرجانی بتواند قهرمان شود.

شاگردان ساپینتو اما با همین پیروزی برابر گل گهر خودشان را در موقعیت مهم مدعی بودن نگه داشتند و حالا در هفته بیست و سوم این فرصت را دارند که حتی به رده دوم هم صعود کنند اما فعلا نمی توانند به فکر صدرنشینی باشند.

احتمالات جابجایی سه تیم بالای جدول/ امید استقلال به سپاهان است!
پیروزی استقلال بر گل گهر هر چند جنجالی تمام شد اما گام بلندی برای قهرمانی بود

در هفته بیست و سوم لیگ برتر دو دیدار حساس و تاثیرگذار برگزار خواهد شد که می تواند به تغییر موقعیت سه تیم بالای جدول منجر شود. پرسپولیس و سپاهان روز شنبه مهمترین و حساس ترین بازی هفته را در ورزشگاه آزادی برگزار خواهند کرد که نتیجه این دیدار می تواند صدرنشین را جابجا کند.

سرخپوشان تهرانی که در رقابتهای جام حذفی حریف اصفهانی خود را در زمینش شکست دادند، حالا امیدوارند که در ورزشگاه آزادی هم این پیروزی را تکرار کنند و به صدر جدول صعود کنند.

سپاهانی ها که با 46 امتیاز فاصله دو امتیازی با پرسپولیس دارند، می دانند که شکست در آزادی و دادن صدر به رقیب قرمزپوش تبعات زیادی برای هفته های پایانی خواهد داشت. به همین خاطر آنها برای گرفتن امتیاز به تهران خواهند آمد چرا که گرفتن یک تساوی هم آنها را همچنان صدرنشین نگه خواهد داشت.

زردهای اصفهانی در صورتی که برای پرسپولیس به پیروزی برسند فاصله خود با این تیم را 5 امتیاز خواهند کرد و همین برد می تواند پایه های قهرمانی آنها را محکم کند چرا که جبران این تعداد امتیاز در چند هفته پایانی برای سرخپوشان کار سختی خواهد بود.

احتمالات جابجایی سه تیم بالای جدول/ امید استقلال به سپاهان است!
پرسپولیس که در اصفهان سپاهان را برد امیدوار است این برد را در تهران هم تکرار کند

از سوی دیگر استقلال روز یکشنبه با اطلاع از نتیجه دیدار پرسپولیس و سپاهان به میدان خواهد رفت و هر چند دیدار این تیم برابر فولاد در اهواز است اما تیم جنوبی در وضعیت نابسامانی بعد از تغییرات قرار دارد و همین امر به استقلال کمک خواهد کرد تا سه امتیاز را کسب کند.

استقلال این هفته فرصت دوم شدن را دارد به شرط این که پرسپولیس به سپاهان ببازد و آبی ها فولاد را شکست دهند و به رده دوم صعود کنند. اگر پرسپولیس برابر سپاهان به تساوی برسد، شاگردان ساپینتو این فرصت را دارند که با زدن چند گل به فولاد به رده دوم صعود کنند.

یک حالت دیگر هم این است که هر دو بازی به تساوی منجر شود که در این صورت موقعیت سه تیم بالای جدول تغییری نخواهد کرد و رقابت این سه تیم در هفته های باقی مانده جذابتر و هیجانی تر پیگیری خواهد شد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا