شیوع اسهال ویروسی در کشور/ نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نیست

رئیس اداره بیماری‌های منتقل شده از آب و غذای وزارت بهداشت، گفت: بررسی‌هایی که در آزمایشگاه‌های مرجع وزارت بهداشت کشور انجام می‌شود، نشان می‌دهد که چه چیزی بیشتر از همه باعث بروز حادثه شده، عوامل بیماری است.

ارش مجله رزدکتر مریم مسعودی‌فر با اشاره به اینکه معمولاً با شروع فصل بهار و انتظار افزایش بیماری‌های ناشی از بیماری‌های ناشی از آب و غذا وجود دارد، گفت: بعد از جزئیات گزارش‌های هم اکنون در بین افراد جمع‌آوری می‌شود، در حالی که خیلی‌ها در این دو مورد هستند. ال، به اطر محدود‌ها ماسی با خیلی از عوامل بیماری زا نداشتند و بالتبع با روع فصل گرما، بیماری‌های اسهال و استفرغای‌ک.

او تاکید کرد: با افزایش موارد گزارش‌های بیمارانی با تابلوی علینی اسهال حاد و آبکی، آنها را از نظر میکروب مرباسی. ررسی‌هایی که در مایشگاه‌های مرجع وزارت بهداشت کشور انجام می‌دهند، نشان می‌دهند که چه چیزی بیشتر از همه باعث روز اسهال حاد شده است. وامل ویروسی است.

مسعودی‌فر با بیان اینکه ویروس‌ها سرایت پذیری خیلی بالایی دارند، مشخص می‌کند: این ویروس‌ها در بیماری‌های خود محدود می‌شوند و دوره کوتاهی هم دارند اما در عین حال فوق‌العاده مسری هستند و می‌توانند بسیاری را درگیر کنند.

اسهال‌های ویروسی نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ندارند

وی راه انتقال این ویروس را فرد به فرد و مصرف آب و غذای آلوده عنوان کرد و گفت: رعایت بهداشت، تماس دست‌ها به مدت 20 ساعت، سلامتی صحیح میوه و سبزیجات و آبی از کم آبی بدن، خودداری بیماران از تماس با بیرون بویژه. روه‌های پذیرایی مانند کودکان، سالمندان و افراد دارای کمبود ایمنی هستند.

رئیس اداره بیماری‌های منتقل شده از آب و غذای وزارت بهداشت، بیان کرد: ضعف و بی‌حالی شدید و اختلال هوشیاری، کم آبی شدید در بدن است که در این صورت و همچنین در مشاهده خون در مدفوع حتماً باید به پزشک مراجعه کند.

او که ر یک رنامه رادیویی صحبت می‌کرد، در خاتمه اکید کرد: اسهال‌های ویروسی نیازی به مصرف بیوتیک ندارند و وروسی نیازی ندارند.

انتهای ام

خروج از نسخه موبایل