اقتصادی

نماینده‌ ای خاص در مجلس 

شایان دکر است که سالانه میلیاردها دلار هزینه بابت جبران نصفه و نیمه سوانح در کشور می شود. البته ناگفته نماند در کنار آمار وحشتناک جان باختگان و مصدومین در زلزله ها و سیل ها و دیگر سوانح که لزوم توجه هر چه بیشتر به سوانح و بحرانهای حاصله را در کشور امری ضروری می نماید.

علی رقم تحمل آمار وحشتناک فوق الذکر آنهم بصورت مستمر و سالانه، باید توجه داشت که هر اقدامی در مسیر کاهش خسارات وارده اعم از جانی یا مالی پس از هر سانحه در کشور، انبوهی از امکانات مالی را بهمراه خواهد داشت که بدون شک کمک شایانی به بودجه های جاری و عمرانی در راستای توسعه کشور خواهد بود.

از اینرو توصیه می کنم در انتخابات پیشرو برای مجلس، یک یا چند نفر بصورت تخصصی وارده عرصه و برای پیگری مسائل مهم و حیاتی در امر کاهش اثرات بلایای طبیعی و انسان ساز و بحرانهای حاصله که بعد از هر رخدادی، انرژی و بودجه های کشور را بصورت جدی می بلعد و تحلیل می دهند و از آنجایکه عموما در مجلس در لابلای دیگر امور نادیده گرفته می شود مورد توجه رای دهندگان قرار بگیرند.

بر اساس مستندات سازمان ملل و مکتوبات علمی موجود، کشورهایی که توانایی رویارویی با بلایای طبیعی خود و امکان کاهش اثرات بلایای طبیعی را ندارند عملا همواره در همان سیکل باقی مانده و به رنک کشورهای توسعه یافته ترقی نمی نمایند. لذا برای رهایی از اتلاف بودجه های هنگفت و کلان، وجود نماینده یا نمایندگانی خاص با تخصص مدیریت بحرانها در مجلس آینده کشور امری ضروری می نماید.

* استاد نمونه کشور

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا