مجله هنر و فرهنگ

خسرو حسن‌زاده هنرمند نقاش درگذشت

خسرو حسن‌زاده هنرمند نقاش درگذشت

خسرو حسن‌زاده هنرمند نقاش در ۶۰ سالگی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر مجله رز؛ انجمن هنرمندان نقاش ایران روز یکشنبه (۱۱ تیر) اعلام کرد: «با کمال تاسف، تاثر و ناباوری مطلع شدیم هنرمند نقاش و عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران جناب آقای خسرو حسن‌زاده دار فانی را وداع گفتند. انجمن هنرمندان نقاش ایران فقدان این هنرمند گرامی را به جامعه هنری ایران، اعضای محترم انجمن هنرمندان نقاش ایران و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌نماید.»

زنده‌یاد حسن‌زاده متولد ۱۳۴۲ در تهران بود تحصیلات مرتبط با رشته نقاشی را در مجتمع دانشگاهی هنر تهران گذراند. وی سپس در سال‌های ۱۳۶۰ زیر نظر آیدین آغداشلو به فراگیری نقاشی پرداخت. آثار او در کشورهای بسیاری به نمایش درآمده اند و در گنجینه موزه های هنری جهان مانند موزه هنرهای زیبای لس‌آنجلس، موزه بریتانیا، موزه هنرهای زیبای هیوستون، موزه آقاخان تورنتو و موزه هنرهای معاصر ایران نگهداری می‌شوند.

مجموعه‌ «جنگ» حسن‌زاده که دفترچه خاطراتی از هشت سال دفاع مقدس است، نخستین مجموعه‌ شاخص این هنرمند بود که در سال ۱۳۷۷ موجب شهرتش در داخل و خارج از ایران شد. نمایش انفرادی مجموعه‌ «یادداشت‌ روزانه» که در گالری سیحون تهران به نمایش درآمد، نمایش «زندگی، جنگ و هنر» در مرکز هنر دیورامای لندن و نمایش دونفره‌ حسن‌زاده و بیتا فیاضی با عنوان «سقوط» از نمایش‌های شاخص این هنرمند در دهه‌ هفتاد بوده است.

حسن‌زاده در آثار خود مضامین فرهنگی، اجتماعی و مذهبی را به زبانی صریح و انتقادی، و با تکیه بر تکنیک‌های ترکیبی مطرح می‌کرد. سبک هنری این هنرمند فقید در آثار چاپی و نقاشی‌هایش برگرفته از عناصر و هنرهای سنتی ایران، به ‌ویژه کاشی‌کاری و تلفیق آن با تکنیک‌های هنر مدرن مثل چاپ سیلک اسکرین است.

انتهای پیام/






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نمایش بیشتر

تیم خبری علوم هنری

هر کلمه را با قدرت خلاقیتم تنظیم کرده و به شما دنیایی جدید می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا