مجله عمومیکسب و کار محلی

توجه ویژه به موارد فنی در خرید سوله

مهمترین عامل در خرید سوله این است که سوله ها از جهت ساخت و استقامت بالا و پیاده سازی در کوتاه ترین زمان مورد استقبال مشتریان و صنعتگران قرر گرفته است. سوله از نظر صنعتی با دیگر سازه ها متفاوت است و طراحی آن کاری تخصصی و دقیق است که باید از فیلتر های زیادی مانند استحکام در برابر زلزله ، طوفان، میزان بار برف ، و… عبور داده شود تا به عنوان یک سوله مورد اطمینان تائید و مورد استفاده قرر داده شود. در ادامه برخی از دلایل اجاره این سوله ها به اختصار بیان می شوند.

در اکثر نقاط دنیا پایتخت ها نسبت به سایر شهرهای یک کشور جمعیت بیشتری را درخود جای داده اند ، بطوری که بافت سنتی را در این شهر ها کمتر می توان مشاهده کرد و بیشتر مناطق به دلیل جمعیت زیاد به آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی تبدیل شده اند . بخاطر نزدیکی شهرهای اصلی مخصوصا پایتخت یک کشور به مناطق و یا شهرک های صنعتی قیمت خرید سوله نسبت به سایر جاها بیشتر است.

بعضی از افراد نیز برای رهایی از مشکلاتی نظیر ترافیک و آلودگی به احداث منازل در اطراف شهر و در مکان هایی به نسبت خلوت تر روی آورده اند . این مکان ها که اکثراً در حاشیه شهرها واقع شده اند ، بیشتر محل قرارگیری کارخانه ها و صنایع مختلف هستند و صنعتگران معمولا برای سرمایه گذاری یا خرید سوله کوچک و بزرگ یا کارگاه و … به این مناطق مراجعه میکنند.

در فروردین 99 این مبلغ با کاهش حدودا 1800 تومان به حدود 9500 تومان در هر کیلو رسید که این عدد در تابستان 99 با روند نزولی همراه بود و تقریبا به 7000 تومان برای هر کیلو آهن رسید. (قیمتهای حدودی و برای نمونه است) در این برهه حساس اقتصادی ، مهم است که شما در چه شرایط و زمانی تصمیم به ساخت سوله می گیرید چرا که در هزینه شما بسیار تاثیر گذار است.

در ساخت سوله ابعاد بسیار مهم است. ارتفاع و وزن سوله در هر متر مربع بر هزینه تاثیر می گذارد. به طور مثال اگر شما قصد ساخت یک سوله را داشته باشید که ارتفاع آن 6 متر باشد و دهانه آن 20 متر ، به ازای هر متر مربع 24 کیلوگرم فولاد در آن مصرف می کنید.

همیشه چند پارامتر در خرید سوله و قیمت ان موثر است. اگر بخواهیم چند مورد که در قیمت ساخت سوله بسیار تاثیرگذارند را نام ببریم ، به چهار مورد مهم می رسیم. محل احداث سوله در هزینه تمام شده تاثیر دارد و هرچه محل احداث از کارخانه سازنده دور تر باشد هزینه حمل و نقل آن نیز بیشتر می شود.

علاوه بر آن باید به خاک محل نیز توجه نمایید که جنس و میزان تراکم خاک در چه حدی است. این موضوع می تواند برای شما افزایش هزینه در پی داشته باشد. اگر سوله بر روی یک زمین سست قرار بگیرد ، باید ابتدا خاک را مقاوم سازی کرد و این مورد نیز بر هزینه ها اضافه می شود. از سوی دیگر نوع آب و هوایی که سوله در آن احداث می شود نیز موثر است.

بنابراین هزینه این مرحله به پوشش سوله انتخابی بستگی دارد. در برآورد هزینه سوله چگونه عمل می کنند؟ برای آن که برآورد درستی داشته باشیم باید چند مقیاس را مدنظر داشته باشیم. اول آن که محل احداث سوله چگونه است؟ قابلیت ایستادن جرثقیل را دارد؟ دوم نقشه سازه طراحی شده است؟ اگر نقشه سازه طراحی نشده باید هزینه نقشه را نیز در نظر داشته باشیم. سوم نوع طراحی سوله است که در هزینه ها تاثیر گذار می باشد.

همانگونه که میدانید بحث خرید سوله بدلیل اینکه تاثیر مستقیم در اقتصاد و بازار دارد نقش تعیین کننده ای در قیمتها دارد. سوله در صنعت و ساخت و ساز کاربرد زیادی دارد. قبل از این که یک پروژه آغاز شود ، ساخت سوله آن در دستور کار قرار می گیرد یا به عبارت بهتر آغاز اجرای هر پروژه ، ساخت سوله است. مسلما برای تمامی مجریان پروژه ها دانستن هزینه ساخت سوله بسیار با اهمیت است چرا که این محصول هزینه اولیه سنگینی می تواند داشته باشد و از سوی دیگر از واجبات می باشد و نمی توان آن را حذف نمود.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا