چگونه با مدرک فنی حرفه ای مهاجرت کنیم؟

تعمیرات موبایل یک صنعت چند میلیارد دلاری است که برای شروع به حداقل سرمایه گذاری و تجربه کمی نیاز دارد، یعنی اگر شما یک دوره تعمیرات موبایل دیده باشید با همان تجربه کم میتوانید به درامد برسید. این مالکیت و استفاده گسترده از تلفن های همراه نیاز روزافزون مردم به متخصص را برای تعمیر و سرویس تلفن همراه ایجاد کرده است. این مسئله میتواند فرصت مناسبی برای افرادی که قصد مهاجرت را دارند باشد. فقط کافیست از طریق آموزشگاه های معتبر، مدرک بین المللی یا مدرک فنی حرفه ای که قابل ترجمه است را دریافت کنید.

تعمیرکار موبایل برای مهاجرت به چه مهارت هایی نیاز دارد؟

اگر قرار است به عنوان تعمیرکار موبایل، لپ تاپ یا هر شغل دیگری که در آن تخصص دارید مهاجرت کنید اولین مهارت مورد نیاز این است که در کار خود حرفه ای باشید. همچنین قبل از مهاجرت به کشور مورد نظر ( مثلا کانادا، انگلیس یا فرانسه) باید زبان انگلیسی خود را قوی کنید و اصطلاحاتی که مربوط به شغل شماست را به خوبی یاد بگیرید تا در نهایت بتوانید با مشتری یا کارفرمای خود به درستی صحبت کنید.

شرایط مهاجرت تعمیرکار موبایل به کشورهای خارجی

اگر شخصی هستید که صرفا با تجربه در کار تعمیرات موبایل توانسته اید در این راه موفق شوید و حال قصد مهاجرت را دارید، دقت کنید که حتما باید مدرک معتبر برای این کار را داشته باشید و همچنین به زبان انگلیسی مسلط بوده چرا که برای مهاجرت کاری میبایست مدرک لیسانس و حداقل ۳ سال سابقه کاری را داشته باشید. اگر شرایط سنی مورد نظر یعنی زیر ۳۰ سال داشته باشید میتوانید از راه تحصیل اقدام به مهاجرت کنید و وارد بازار کار شوید.

درامد تعمیرات موبایل در اروپا

در رابطه با میزان درامد تعمیرکار موبایل در کشورهای اروپایی نمیتوان رقم دقیق گفت چون بستگی به مهرت و سابقه کاری شما دارد. هر چه سابقه کار شما در این زمینه بیشتر باشد حقوق بیشتری دریافت میکنید.

راه اندازی مغازه تعمیرات موبایل در کشورهای اروپایی

بعد از یادگیری تعمیرات موبایل و گرفتن مدرک معتبر و یادگیری زبان نوبت به مهاجرت و کار میرسد. چیزی که باید به آن توجه داشت این است که در کشورهای دیگر برندهای بزرگ تلفن همراه مانند سامسونگ، آیفون و … نمایندگی های رسمی برای تعمیرات دارند و این باعث میشود کار شما برای اینکه مغازه خود را داشته باشید و بتوانید مستقل کار کنید کمی سخت شود و افراد دیرتر به شما اعتماد میکنند. مگر اینکه نمایندگی تعمیرات موبایل را دریافت کنید یا به عنوان مربی تعمیرات موبایل در آموزشگاه ها تدریس کنید.

اما یک راه بسیار خوب که در ایران کمتر به این مسئله توجه شده، این است که استارت اپ هایی وچود دارد که مربوط به تعمیرات موبایل میباشد. به این صورت که مشتری ها از طریق اپلیکیشن مشکلات موبایل خود را میگویند و به تعمیرکار متخصص ارجاع داده تا خدمات را ارائه دهند. شما میتوانید قبل از مهاجرت به کشورهای اروپایی در رابطه با استارت اپی که در آن کشور مشهور است تحقیق کنید و برای همکاری با آن ها اقدام کنید. یا اینکه مستقیما از طریق آژانس های کاریابی اقدام نمایید.

چقدر پول لازم داری؟

هزینه های راه اندازی شغل تعمیرات موبایل بسیار پایین است. شما می توانید به معنای واقعی کلمه با یک صفحه نمایش تلفن همراه شروع کنید و به اندازه کافی پول به دست آورید تا موجودی خود را چهار برابر کنید. با این حال، بسته به مدل کسب و کار که انتخاب کرده اید، ممکن است هزینه های اضافی برای محاسبه داشته باشید. بیایید آنچه را که این هزینه‌ها ممکن است شامل شود را بشکافیم.

موجودی قطعات

شما می خواهید مطمئن شوید که قطعات کافی برای پاسخگویی به تقاضای خدمات خود دارید. بسته به میزان دسترسی شما، ممکن است بخواهید با ۵ تا ۱۵ قطعه از هر موردی که می خواهید تعمیر کنید شروع کنید. این به شما امکان می دهد در حالی که منتظر رسیدن قطعات بیشتر هستید، به خدمات رسانی به مشتریان خود ادامه دهید.

ابزارهای تخصصی تعمیرات موبایل

اکنون که تمام قطعات را برای تعمیر، در اختیار دارید، باید مطمئن شوید که ابزار مناسبی دارید. کیت های تعمیر تلفن همراه زیادی وجود دارد، اما هر دستگاه بسته به نوع کاری که انجام میدهید متفاوت است. خوب است که با اصول اولیه مانند پیچ ​​گوشتی، اسپاجر، نوار چسب، قیچی و … شروع کنید تا هزینه کمتری برایتان داشته باشد.

چه نوع گوشی هایی را باید تعمیر کنید؟

شما باید بر اساس جمعیت منطقه خود انتخاب کنید که کدام مدل گوشی را تعمیر کنید. ساده‌ترین گوشی‌ها برای شروع، آیفون‌ها هستند، زیرا نیاز به تجربه کمی برای تعمیر و حداقل قطعات و ابزار دارند. با این حال، گوشی های اندرویدی بیشتر سهم بازار دستگاه های موجود در بازار را در اختیار دارند.

آموزشگاه پل گیلان تحت نظر فنی حرفه ای دوره تعمیرات موبایل را که شامل (سخت افزار، نرم افزار موبایل و تبلت، اندروید، آیفون و آیپد) میباشد در کارگاه های مجهز به صورت عملی و تئوری برگزار میکند که در پایان دوره میتوانید مدرک قابل ترجمه و بین المللی خود را دریافت و برای مهاجرت اقدام کنید.

دوره آموزش تعمیرات موبایل برای مهاجرت

گذراندن دوره تعمیرات معمولا تا ۳ ماه طول میکشد که البته میتوان این دوره را به صورت فشرده در یک ماه تمام کرد و آموزش دید. همچنین اگر در حال حاضر فرصت رفتن به این کلاس ها به صورت حضوری را ندارید میتوانید از آموزشگاه های معتبر ویدئو های آموزشی آنلاین تعمیرات موبایل با کیفیت بالا را تهیه کرده و در انتها فقط برای امتحان دادن و گرفتن مدرک فنی حرفه ای حضور داشته باشید.

خروج از نسخه موبایل