مجله ورزشی

ملی‌پوش شطرنج ایران در رده ۱۹ دنیا

آفتاب‌‌نیوز :

در آخرین رنکینگ منتشر شده توسط فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) در ماه آوریل، مگنوس کارلسن مرد شماره یک شطرنج جهان با ریتینگ ۲۸۵۳ در صدر جهان قرار دارد و یان نپومنیاشی شطرنج‌باز روس با ریتینگ ۲۷۹۵ در رده دوم جهان ایستاده است.

دینگ لیرن چینی و علیرضا فیروزجا هرکدام به ترتیب با ریتینگ ۲۷۸۸ و ۲۷۸۵ در رده‌های سوم و چهارم جهان قرار گرفته‌اند. هیکارو ناکامورا ستاره تیم ملی شطرنج آمریکا با ریتینگ ۲۷۷۵ در رده پنجم جهان ایستاده است.

در لیست ۱۰۰ شطرنج‌باز برتر جهان که توسط فیده منتشر شده، پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران با ریتینگ ۲۷۳۰ در رده ۱۹ جهان قرار دارد. سید محمد امین طباطبایی دیگر شطرنج باز ایران با ریتینگ ۲۶۷۷ در رده ۵۷ جهان ایستاده است.

در بخش آزاد، مگنوس کارلسن نروژی همچنان صدرنشین است. در بخش بانوان هو ییفان ستاره چینی با ریتینگ ۲۶۲۸ بهترین شطرنج باز زن جهان است. ساراخادم الشریعه با ریتینگ ۲۴۹۰ در رده ۱۴ جهان در بخش بانوان قرار دارد.

شطرنج ایران با میانگین ریتینگ ۲۵۴۸ در رده ۲۸ جهان ایستاده و این درحالی است که روسیه با میانگین ریتینگ ۲۷۳۹ در صدر دنیا قرار دارد.

پرهام مقصودلو، سید محمد امین طباطبایی، پویا ایدنی، بردیا دانشور، سید خلیل موسوی و آرین غلامی ۶ شطرنج باز برتر ایران در ماه آوریل هستند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا