مجله ورزشی

فکری: برابر تراکتور بی‌نظم حمله می‌کردیم

سرمربی تیم فوتبال هوادار می‌گوید برای بهبود شرایط تیمش و رسیدن به نتایج قابل قبول،‌ بازیکنانش باید «اعتماد به نفس» داشته باشند.

به گزارش مجله رز، تیم فوتبال هوادار در هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران یک بر صفر برابر تراکتور شکست خورد. محمود فکری، سرمربی هوادار در نشست خبری بعد از این دیدار اظهار کرد: به هر دو تیم خسته نباشید و به تراکتور تبریک می‌گوییم. بازی خوبی را دیدم. هر دو نیمه هیجان خاص خودش را داشت. در نیمه اول روی یک اشتباه گل خوردیم ولی در نیمه دوم بازیکنان ما خودشان را باور کردند. تیم ما جوان است و باید هزینه بدهیم. باید روی خودباوری کار کنیم و اعتماد به نفس داشته باشیم.

او ادامه داد: دقیقه ۶۰ به بعد، بازی بهتری ارائه دادیم و فشار آوردیم. موقعیت هم روی دروازه ما بود و هم حریف؛ هر دو تیم می‌توانستند به گل برسند. در دقایق آخر می‌توانستیم بازی را به تساوی بکشانیم اما این اتفاق رخ نداد. کمی بی‌نظم شدیم و بازیکنان ما بی‌نظم حمله می‌کردند. در مجموع بازی زیبایی را دیدیم. بازیکنان تعویضی ما خوب کار کردند اما در اواخر بازی بی نظم بازی کردیم و به حریف فرصت دادیم. در مجموع از همه بازیکنان راضی هستم.

وی افزود: از آقای افشاریان خواهش می‌کنم روی داور چهارم حساسیت داشته باشد. داور چهارم مهم است که نیمکت‌ها را به هم نریزد. تجربه داور چهارم به آرامش بازی کمک می‌کند. متاسفانه امروز آقای محمدی آرامش نداشت و به داور وسط می‌گفت که کارت زرد بدهد. خطاهایی که می‌دید و به ضرر ما بود را به داور اطلاع می‌داد و خطاهایی که به سود ما بود را به داور نمی‌گفت. نباید اینطور قضاوت کنند. نباید اینطور باشد که فقط وقتی اعتراض می‌کنیم برای ما داور خوب بگذارند.

وی در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌ بازی‌های لیگ برتر هم گفت: وقتی بازی‌ها تعطیل می‌شوند بازیکنان باید با فشار بیشتری تمرین کنند تا آمادگی خود را حفظ کنند. وقتی چندین بار بدنسازی کنیم این بدنسازی به بدن‌سوزی تبدیل می‌شود؛ یعنی نه می‌توانیم بازیکن را بدون تمرین نگه داریم و نه تمرینات سنگین در نظر بگیریم. وقتی بازی باشد فشار تمرینات کم می‌شود. همین تعطیلی‌ها باعث مصدومیت بازیکنان می‌شود.

او افزود: در بازی پرسپولیس برابر النصر یک بازیکن در دقایق ابتدایی مصدوم شد چون بدن مستعد آسیب دیدگی است. بازیکن دیگرشان هم مصدوم شد و ۹ نفره شدند. همه این مسائل به فوتبال ضربه می‌زند. این بی برنامه بودن به کل فوتبال ضربه می‌زند. بازیکن دیگر شادابی لازم را ندارد. ‌خواهش می‌کنم برنامه ریزی درستی داشته باشیم. از روی دنیا الگوبرداری کنید. تیم‌هایی که در آسیا هستند دو تیم دارند که می‌توانند تقسیم کنند. مگر دنیا بازی‌ها را تعطیل می‌کند که ما این کار را می‌کنیم؟ بروید آمار بگیرید که چند بازیکن رباط سلیبی پاره کرده‌اند؟ ما الان بازی کردیم و هفته بعد بازی ما برابر استقلال تعطیل است. باید ۱۶ روز صبر کنیم. مجبورم صبح و بعد از ظهر به بازیکن تمرین بدهم. متاسفانه امسال لیگ ما زیاد تعطیل شده است. به دوستان برنخورد، این درد فوتبال است که می‌گوییم.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

گروه تحریریه علوم ورزشی

با استفاده از مهارت‌های تحلیلی و تجزیه و تحلیل داده‌ها، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی گزارش‌ها و آمارهای مفید و کاربردی درباره‌ی روند و عملکرد تیم‌ها و بازیکنان در ورزش می‌پردازم. هدفمندی خود را در بهبود دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای آمارها و تحلیل‌های جذاب ورزشی همراه شوید.
دکمه بازگشت به بالا