اقتصادی

لزوم آمادگی دستگاههای متولی لرستان برای میزبانی از مسافران نوروزی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، احمدرضا دالوند روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد خدمات سفر و شورای راهبری ترافیک لرستان به مصوبات جلسه گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به بازدیدهای میدانی که از ورودی‌ها و اماکن رفاهی و خدماتی بین راهی داشتیم، اقدامات صورت گرفته کافی نیست.

وی ادامه داد: امروز تصمیم بر این شد، برای اجرایی کردن مصوبات گذشته و جلسه امروز به صورت میدانی نظارت و بازدیدهایی به‌عمل آید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بر لزوم آمادگی هر چه بیشتر برای میزبانی مهمانان نوروزی تاکید کرد و گفت: متولی نظافت، فضاسازی و مبلمان شهری، شهرداری‌ها هستند از این‌رو ورودی و خروجی شهرها با مشارکت اداره کل راهداری استان ساماندهی خواهد شد.

دالوند با بیان اینکه نظافت فضای شهری در خرم‌آباد شروع شده و ادامه خواهد داشت، افزود: به منظور ساماندهی ورودی و نظافت از دیگر شهرهای استان در این ایام باقی مانده سال بازدید خواهیم کرد.

وی متولی اماکن اقامتی را آموزش و پرورش و دانشگاه لرستان دانست و عنوان کرد: این دستگاه‌ها باید از لحاظ امکانات، تجهیزات و مباحث فرهنگی آمادگی لازم را داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، ادامه داد: با توجه به همزمان بودن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای پرداختن به مباحث فرهنگی است، اماکن گردشگری رفاهی و خدماتی و پرتردد استان باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

دالوند با تاکید بر اینکه میراث فرهنگی باید تیم‌های نظارتی در بحث رعایت بهداشت و مباحث فرهنگی تشکیل دهد، عنوان کرد: برای کنترل راه و ترافیک جاده‌ای استان قرار شد پلیس راهور با همکاری راهداری نظارت بیشتری در رعایت مسائل ایمنی توسط رانندگان داشته باشند تا سوانح و تصادفات جاده‌ای به حداقل برسد.

وی از تشکیل تیم نظارتی دانشگاه علوم‌پزشکی و سازمان صمت خبر داد و افزود: به منظور ارائه خدمات و رعایت بهداشت این تیم‌ها باید مراکز اقامتی، خدماتی و رستوران‌ها را کنترل و نظارت کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، تاکید کرد: برای پذیرایی از مهمانان نوروزی در ایام ماه مبارک رمضان شهرداری‌ها باید تدابیر لازم را جهت جلوگیری از روزه‌خواری در اماکن عمومی پیش‌بینی کنند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا