مجله علمی و پزشکی

رهبر انقلاب: مخاطب اول هر عرصه‌ جهادی و دعوت به خیر، روحانیت است

به گزارش خبرگزاری مجله رز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، بزرگداشت علما و روحانیون مجاهد و پیشقدم در کار خیر را اقدامی شایسته خواندند و گفتند: در دوره دفاع مقدس، طلبه‌های جوان برای کار تبلیغی. و دینی، ر صفوف مقدم میدان جنگ هم وارد شدند و تعداد زیادی از نان نیز به ادت رسیدند.

رهبر انقلاب، جهاد و شهادت را فرهنگی ریشه‌دار در حوزه‌های علمی دانستند و با برشمردن مصادیقی از علمای شهید شیعه و سنّی، افزودند: شهید روحانی یعنی کسی که با جان خود به دعوت به خیر می‌شود و امروز نیز به تقویت این روحیه در بین طلاب. و لای جوان نیاز داریم.

رهبر معظم انقلاب: مخاطب اول در ر یک از جهاد و دعوت به خیر، روحانیت است

راوانید:

امام عظيم الشأن را الگوي ممتازي از علم و جهاد و مطالعه كردند: آن بزرگوار همواره اول‌مجاهد دوران خود را بيشتر از دوران گذشته و جهادي با عظمت‌تر از جهاد او با اين نتايج در طول تاريخ شيعه وجود ندارد، در بالاترين مراتب علمي نيز قرار دارد. اشت که این نشان می‌دهد ورود در رصه جهاد هیچ منافاتی با دانش، تحقیق و تدریس ندارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به انواع جهاد از جمله جهاد علمی، نظامی، سیاسی و اجتماعی، افزودند: در هر یک از عرصه‌های که اولویت و نیاز کشور باشد، مخاطب اول آن است که باید با احساس جهاد در میدان تبدیل شود، طلاب و فضلای جوان. ند.

ایشان با نظر امیدواری به استمرار روحیه و فرهنگ افتخارآمیز جهاد در روحانیت، دست‌اندرکاران کنگره شهدای روحانی توصیه می‌کنند در ادامه این بزرگداشت‌ها با همفکری اهالی فکر و فرهنگ، نام، وصیت‌نامه و شرح حال و شهدای روحانی تکثیر و ترویج شود. استفاده از موقعیت معنوی آن برای همگان فراهم شود.

21217

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا