مجله هنر و فرهنگ

آخرین خبر‌ها از زندگی دوبلور بابا لنگ‌دراز و هایدی

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از روابط‌عمومی شبکه مستند، مستند «از کودکی تا کودکی» به تهیه کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی چهارشنبه، هفتم تیر ماه ساعت ۲۰ از شبکه مستند به روی آنتن می‌رود.

سازنده این مستند در توضیحاتی گفت: «از کودکی تا کودکی» تولید جدید شبکه مستند است و در ۵۲ دقیقه به زندگی شخصی و حرفه‌ای گوینده‌ای پرداخته که همه ما با او خاطره داریم و در بسیاری از فیلم‌ها و کارتون‌های خاطره‌انگیز به جای شخصیت‌های آشنا برای ما صحبت کرده است. فیلم‌برداری این مستند تابستان ۱۴۰۱ انجام شد و، چون خانم عظیمی خارج از کشور حضور داشتند، مراسم رونمایی و پاسداشت ایشان با تأخیر انجام شد. 

وی خاطرنشان کرد: مژگان عظیمی از ۵ سالگی (۱۳۴۵) به دعوت عذرا وکیلی پا به عرص گویندگی رادیو گذاشت و در برنامۀ رادیویی «خردسالان» شروع به کارکرد. او در سال ۱۳۴۹ با دوبلهٔ نقش «جینا» در کارتون پینوکیو برای نخستین‌بار دوبله را تجربه کرد. از کار‌های پرآوازه‌ای که خانم عظیمی در دوبلهٔ آن شرکت داشته می‌توان به «ارباب حلقه‌ها»، «پزشک دهکده (برایان)»، «پرستاران»، «قصه‌های جزیره»، «هایدی»، «پینوکیو» و… اشاره کرد. خیلی‌ها این بازیگر را با نقش «پسته خانوم» به یاد می‌آورند، ایشان به‌عنوان راویان کتاب‌های صوتی هم فعالیت دارد. 

این مستندساز ادامه داد: «از کودکی تا کودکی» با همراهی اکبر منانی، عذرا وکیلی، شراره حضرتی، اردشیر منظم و ابراهیم شفیعی ساخته شده و همکاران خانم عظیمی از اخلاق حرفه‌ای این هنرمند سر ضبط برنامه‌ها سخن گفته‌اند. 

توکلی درباره نام‌گذاری این مستند هم گفت: خانم عظیمی از ۵ سالگی وارد رادیو شده‌اند و با شناختی که از ایشان پیدا کرده‌ام در ۶۲ سالگی هم هنوز همان کودک صادق هستند و گفتار و رفتارشان عاری از محافظه‌کاری بزرگ‌سالانه است به همین دلیل نام «از کودکی تا کودکی» را برای مستند ایشان مناسب دیدم. 

 «از کودکی تا کودکی» چهارشنبه، ۷ تیر ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش می‌شود تکرار آن هم جمعه، ۹ تیر ساعت ۱۶ است.

نمایش بیشتر

تیم خبری علوم هنری

هر کلمه را با قدرت خلاقیتم تنظیم کرده و به شما دنیایی جدید می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا