مجله اجتماعیکسب و کار محلی

نکات خرید و لینک سازی در رپورتاژ

محتوای این مطلب پنهان

نحوه ایجاد لینک‌ها در رپورتاژ آگهی

در سری مقاله‌های رپورتاژ آگهی، گفتیم که رپورتاژ چیست؟ چگونه می‌تواند بر سئوی سایت تأثیر بگذارد؟ چگونه یک رپورتاژ خوب بنویسیم و کجا باید رپورتاژ را منتشر کنیم؟ یعنی تا این جای کار 80 درصد راه را رفته‌ایم. در این مقاله قرار است آخرین آجر این سری را بگذاریم و نحوه لینک‌سازی درست در رپورتاژ آگهی را یاد بگیریم. مسئله‌ای که اگر به آن‌ها توجه نکنید، رپورتاژ شما حتی ممکن است تاثیری عکس روی سئو داشته باشد و کاری کند که در نتایج جستجو سقوط کنید؛ بنابراین چند دقیقه‌ای را به خواندن این مقاله اختصاص دهید.

خلاصه ماجرای لینک و سئو در رپورتاژ

در مقاله‌های قبلی سری رپورتاژ درباره بزرگ‌ترین مزیت رپورتاژ آگهی یعنی تأثیر آن در سئوی سایت صحبت کردیم و به‌طور مفصل توضیح دادیم که چگونه لینک‌های یک رپورتاژ می‌تواند رتبه سایت شما را از این‌رو به آن‌رو کند. وقتی از یک سایت لینک دریافت می‌کنید، به این معنی است که توسط آن سایت پیشنهاد شده‌اید و در نتیجه اعتبار سایت شما نزد گوگل افزایش پیدا می‌کند.

قسمت جذاب ماجرا برای اکثر کسب‌وکارها همین‌جاست: یعنی حضور در رسانه‌های معتبر و پرمخاطب و جلب اعتماد گوگل. در واقع شما با انتشار رپورتاژ، چند بک‌لینک دائمی از سایت‌های معتبر دریافت می‌کنید و گوگل به این دلیل که توسط رسانه‌های معتبر معرفی شده‌اید، جایگاه بهتری را برای شما در نظر می‌گیرد و اعتمادش روز به روز به شما بیشتر می‌شود. اما گاهی وب‌سایت‌ها برای لینک‌های خارجی خود از تگ Nofollow استفاده می‌کند، در واقع با این کار به موتورهای جستجو اطلاع می‌دهند که هیچ اعتباری به لینک‌های ایجاد شده، منتقل نشود و صفحات لینک‌شده در رتبه‌ هم تأثیر نگذارند. (برای مطالعه بیشتر، مقاله تفاوت لینک‌های فالو و نوفالو را بخوانید)

حتی اگر سایت‌های منتشرکننده رپورتاژ لینک نوفالو استفاده کنند و به درد سئوی سایتتان نخورند، شما باز هم دو مزیت از این لینک‌ها به دست می‌آورید. اول اینکه بک لینک‌ها ترافیک سایت شما را افزایش می‌دهد و دوم، با استفاده از آن‌ها می‌توانید برند خود را به کاربران معرفی کنید. پس لینک‌های رپورتاژ از هر نظر برای اعتبار، فروش و برندینگ شما مفید هستند. تا اینجا همه چیز عالی بود اما یک مسئله کوچک وجود دارد که اساس صحبت‌های این مقاله را شکل می‌دهد.

گوگل این لینک‌ها را طبیعی حساب نمی‌کند!

مشکل از آنجا شروع می‌شود که گوگل با بک‌لینک‌های پولی (که هدفشان کسب رتبه است) مشکل دارد دوست ندارد که شما بک‌لینک پولی بسازید و شما با رپورتاژ عملاً دارید این نوع از لینک‌ها را می‌سازید.

اگر بخواهیم طبق اصول گوگل فکر کنیم، رپورتاژ یک آگهی تبلیغاتی است و شما برای انتشار آن پول پرداخت می‌کنید، در صورتی که موتورهای جستجو این را یک رقابت ناعادلانه می‌دانند و معتقدند، لینک‌ها باید سالم و طبیعی باشند و شما باید واقعاً توسط وبسایت‌های دیگر معرفی شده باشید (یا اینکه لینک داده شده باید از نوع اسپانسری باشد).

گوگل چگونه لینک‌های غیرطبیعی را می‌شناسد؟

سال‌ها قبل، سایت‌ها به‌سادگی می‌توانستند با سیل عظیمی از لینک‌های مصنوعی، رتبه‌های بالای نتایج گوگل را به‌دست آورند. این موضوع باعث شده بود که سایت‌های باکیفیت که لایق اعتبار بیشتری بودند، در رتبه‌های پایین باقی بمانند؛ بنابراین گوگل وارد عمل شد و با معرفی الگوریتم پنگوئن در سال 2012 به این مشکل پایان داد. پنگوئن، اعتبار سایت‌هایی که از روش‌های اسپم و فیک برای لینک‌سازی استفاده می‌کردند را پس می‌گرفت تا سایت‌های خوب بتوانند جایگاه اصلیشان را به دست بیاورند.

از الگوریتم پنگوئن به بعد لینک‌ها به‌دقت توسط ربات‌های گوگل زیر ذره‌بین قرار گرفتند؛ حالا گوگل به‌راحتی می‌تواند ارتباط بین لینک‌ها را درک کند و با نشانه‌هایی که دریافت می‌کند، لینک‌های طبیعی را از ساختگی‌ها تشخیص دهد؛ بنابراین نحوه لینک دادن شما در رپورتاژ، می‌تواند دست شما را برای ربات‌های سمج گوگل رو کند. اینجاست که اهمیت لینک در رپورتاژ مشخص می‌شود.

برای حل این مشکل چه باید کرد؟

باید کاری کنید که بک‌لینک شما در رپورتاژ به قدری برای گوگل طبیعی باشد که انگار سایت تبلیغ‌کننده واقعاً شما را معرفی کرده‌است. برای اینکه بدانید چگونه این کار را انجام دهید، فقط کافی است چند نکته ساده‌ای را که در ادامه برای شما آورده‌ایم انجام دهید تا رپرتاژ، بیشترین تأثیر را در رتبه سایتتان داشته باشد.

نکات مهم لینک‌سازی در رپورتاژ

در لینک‌سازی رپورتاژ، اکثر افراد اشتباهات عجیب‌وغریبی را مرتکب می‌شوند که باعث می‌شود نتیجه‌ای خلاف چیزی که انتظار داشتند، نصیبشان شود. برای اینکه جلوی این اشتباهات را بگیریم و فلسفه رایج لینک دادن‌های قدیمی (که اکثر سایت‌های ایرانی‌ها همچنان از آن استفاده می‌کنند) را از بین ببریم کافی است پاسخ چند سوال زیر را بدانیم.

1. در رپورتاژ به چه صفحاتی لینک بدهیم؟

شما در یک رپورتاژ حداکثر 5 لینک دارید تا صفحات خود را معرفی کنید؛ پس بهترین و بهینه‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید. برای اینکه بدانید در رپورتاژ خود به چه صفحاتی لینک بدهید، اول باید بدانید که لینک‌سازی چگونه کار می‌کند.

در مقالات قبلی سری رپورتاژ گفتیم که انتشار رپورتاژ در سایت‌هایی که اعتبار بیش‌تری نزد گوگل دارند، مؤثرتر است. این اعتبار در ابزارهایی مثل MOZ با دو معیار مشخص می‌شود:

  • DA یا اعتبار دامنه (Domain Authority)، اعتبار کل یک سایت را مشخص می‌کند
  • PA یا اعتبار صفحه (Page Authority)، اعتباری است که گوگل برای هر صفحه قائل است

هنگام انتشار رپورتاژ، می‌توانید این دو معیار را برای انتخاب سایتی که قرار است رپورتاژتان را منتشر کند، بررسی کنید تا ببینید اعتبار سئوی آن سایت چقدر است؛ بالاخره قرار است کمی از این اعتبار به لینک‌های شما منتقل شود (در این رابطه حتماً مقاله «رپورتاژ خبری خود را کجا منتشر کنیم» را بخوانید).

برای سنجش PA و DA، سایت ماز (MOZ) ابزاری به نام MOZBAR معرفی کرده است که با نصب آن بر روی مرورگر خود، می‌توانید این دو معیار را برای سایت‌ها بسنجید.

حالا برای اینکه اوضاع پیچیده شود به شما خبر بدهیم. گوگل اعلام کرده که در سئو سایت و لینک‌سازی چیزی به نام DA وجود خارجی ندارد؛ یعنی اعتبار فقط بین صفحات جابه‌جا می‌شود و هیچ سایتی هم یک اعتبار کلی ندارد.

مثلاً اگر کسی در مقاله خود، سایت ما را لینک کند، اعتبار به صفحه ما داده می‌شود نه به کل دامنه و سایت؛ ولی چون در صفحه اصلی، چندین لینک از صفحات داخلی نیز وجود دارد، خود‌به‌خود اعتبار داده‌شده بین لینک‌های داخلی پخش می‌شود.

فکر کنم دیگر متوجه شده باشید که کدام صفحات برای لینک دادن بهتر هستند. نه؟

شما باید به صفحاتی لینک بدهید که بهتر می‌توانند اعتبار را پخش کنند؛ مثلاً شما در رپورتاژی که درباره خرید گوشی است، هم می‌توانید به خرید آیفون7 لینک بدهید که صفحه محصول است، هم می‌توانید به خرید گوشی لینک بدهید که صفحه دسته‌بندی محصولات است. اگر به صفحه دسته‌بندی لینک بدهید چون در آن صفحه لینک داخلی محصولات هست، اعتبار را بین آن‌ها پخش می‎کند.LINK JUICE

این یک قانون نیست ولی بهتر است به صفحه‌هایی لینک بدهید که خودشان پخش‌کننده اعتبار باشند، چون از این طریق می‌توانید برای کل سایت اعتبار و اعتماد جمع کنید.

البته لینک دادن در رپورتاژ به هدف شما هم بستگی دارد؛ به‌طور مثال، اگر هدف شما از  رپورتاژ اگهی، فقط معرفی گوشی‌های آیفون باشد، می‌توانید یک لینک به صفحه اصلی سایت، یک لینک به دسته‌بندی گوشی‌های آیفون و در نهایت یک لینک به صفحه آخرین مدل آیفون خود ایجاد کنید.

2. چگونه انکرتکست لینک‌ها را بهینه کنیم؟

حالا نوبت بهینه کردن انکرتکست‌ها در متن رپورتاژ است. منظور از انکرتکست (Anchor Text)، متن یک لینک است که کاربر با کلیک کردن روی آن به صفحه مقصد هدایت می‌شود. برای آن‌که بتوانید لینک‌های رپورتاژ خود را با بهترین روش بهینه‌سازی کنید، اول باید با انواع انکر تکست‌های موجود آشنا شوید.

  • انکر تکست نام تجاری: وقتی که متن لینک، نام تجاری یا برند شما باشد.
  • انکر تکست اختصاصی: کلمات کلیدی است که قصد دارید به عنوان یک گرایش جدید معرفی کنید.
  • انکر تکست عریان: از URL سایت به عنوان متن لینک استفاده می‌شود.
  • انکر تکست کلمه کلیدی + نام تجاری: کلمه کلیدی به همراه نام برند به عنوان متن لینک قرار می‌گیرد.
  • انکر تکست Partial Match: کلمه کلیدی جزئی از یک عبارت در متن لینک قرار می‌گیرد.
  • انکر تکست عمومی: لینک‌هایی با متن‌های عمومی مثل «اینجا کلیک کنید» یا «اینجا بروید» است.
  • انکر تکست طولانی (دم دراز): یک جمله طولانی (شامل کلمه کلیدی) در متن لینک قرار می‌گیرد.
  • انکر تکست Exact Match (دقیقاً کلمه کلیدی هدف): دقیقاً از کلمه کلیدی هدف کسب‌وکارتان در متن لینک استفاده می‌شود.
  • انکرتکست LSI: به جای استفاده از کلمه کلیدی هدف، از هم معنی یا مشتقات آن استفاده می‌شود.

برای اینکه انکرتکست‌ها را دقیق و با جزئیات بشناسید، مقاله «انکرتکست چیست و چه اهمیتی در سئو دارد؟» را بخوانید.

حالا نوبت بهینه کردن انکرتکست‌ها در متن رپورتاژتان است. بهینه کردن یعنی چگونه و چطور از انواع مختلف انکرتکست‌ها استفاده کنید تا هم اعتبار خوبی نصیبتان شود و هم از جریمه گوگل در امان باشید.

شاید بگویید، «انکرتکست بهینه دیگر چیست؟ این چیزها لازم نیست، هرچه دوست داریم می‌گذاریم، مهم لینکی است که ایجاد شده است». این جملات کاملاً اشتباه هستند. بهینه‌سازی انکرتکست ممکن است یک تاکتیک بی‌اهمیت به نظر برسد؛ اما باید بدانید که انکرتکست شما هم یکی از فاکتورهای موردنظر گوگل برای مشخص کردن موضوع صفحه، تعیین کلمات کلیدی و دادن اعتبار و رتبه به صفحات موردنظر شماست. بالاخره انکرتکست‌ها هم جزئی از ساختار لینک هستند، پس ساده از کنارشان نگذرید.

برای بهینه کردن انکرتکست‌ها کافی است چند نکته زیر را رعایت کنید.

انکرتکست لینکتان خلاصه و مرتبط باشد

هیچ قانون نوشته شده و محدودیت خاصی برای تعداد کلمات انکرتکست وجود ندارد، اما برای آگاه کردن کامل موتورهای جستجو و کاربران در مورد موضوع صفحه‌ای که به آن لینک می‌دهید، انکرتکست شما بهتر است خلاصه، واضح و مرتبط با صفحه مقصد باشد.

وقتی لینکی با کلمات مرتبط ایجاد می‌کنید، ربات‌های گوگل می‌توانند به‌راحتی بفهمند که لینک ایجاد شده درباره چه چیزی است و هر چه این ارتباط با محتوای صفحه مقصد نزدیک‌تر باشد، اعتبار صفحه شما در نگاه گوگل تقویت می‌شود.

شاید از نظر شما مسئله پررنگی نباشد ولی جزئیاتی که به‌راحتی می‌توان آن را نادیده گرفت، از نظر سئو اهمیت دارند. نکته آخر اینکه، درست است که انکرتکست طولانی یکی از انواع انکرتکست‌هاست، ولی استفاده از آن در رپورتاژ اصلاً توصیه نمی‌شود.

خب، برای انتخاب کلمه‌های متن این دو سؤال را از خودتان بپرسید:

  • کوتاه‌ترین و مرتبط‌ترین کلمه به صفحه‌ای که به آن لینک می‌دهید چیست؟
  • چه کلمه یا عبارتی کاربران را ترغیب می‌کند که روی آن کلیک کنند؟

عبارت متن بهتر است شامل کلمات کلیدی باشد که شما می‌خواهید پیجتان روی آن رنک خوبی بگیرد. البته در این یک مورد عجله نکنید تا در ادامه مقاله، تکلیفمان با کلمات کلیدی و رفتار گوگل مشخص شود و بعد راجع به آن تصمیم بگیرید.

 در استفاده از انکر تکست Excat match زیاده‌روی نکنید

در رپورتاژ آگهی، شما می‌توانید حداکثر پنج بک‌لینک از سایت منتشرکننده، دریافت کنید. بک‌لینک‌هایی که قطعاً اعتبار شما را نزد گوگل بالا می‌برند. ولی برخی افراد همه این لینک‌ها را با کلمه‌های کلیدی کسب‌و‌کارشان (exact match) در متن قرار می‌دهند. باید بگویم که با این کار انگار شما دارید به گوگل سیگنال می‌فرستید که گوگل عزیز، من دارم بک‌لینک پولی ایجاد می‌کنم.

مثلاً فرض کنید ما برای شرکت خود رپورتاژی بنویسیم که پنج لینک در آن قرار دادیم که همه با انکرتکست دیجیتال مارکتینگ ایجاد شده باشد و به صفحه اصلی لینک داده شده باشد. برای درک بیشتر این موضوع، بگذارید کمی وارد دنیای گوگل شویم.

با به‌روزرسانی الگوریتم پنگوئن، گوگل شروع به بررسی دقیق کلمات کلیدی در انکرتکست‌ها کرد. از نظر گوگل، اگر بیشتر لینک‌های ورودی سایت، شامل یک کلمه کلیدی باشد، مشکوک است و می‌تواند نشانه‌ این باشد که این لینک‌ها طبیعی نیستند. به مثال زیر توجه کنید.

فرض کنید، رپورتاژ شما در سایت‌های مختلف منتشر می‌شود، ناگهان گوگل می‌بیند که موجی از لینک‌ها با یک کلمه کلیدی خاص ایندکس می‌شود. سایتی که در کلمه کلیدی هدفش جزو نتایج پایین بود و کم بک لینک می‌گرفت، حالا با لینک دادن‌های اسپم‌گونه قصد دارد برای خود اعتبار جمع کند. اگر گوگل این موضوع را بفهمد، چشم‌پوشی نخواهد کرد و کاری را که با اینترفلورا کرد، برای شما تکرار می‌کند.

داستانش را شنیده‌اید؟

اینترفلورا در سال 2013 یک کمپین رپورتاژ آگهی راه انداخت که از تعداد بسیار زیادی رسانه معتبر اینترنتی، بک لینک بگیرد. همه این لینک‌ها در کلمات کلیدی مشخصی ساخته شده بودند تا رتبه سایتش روی این کلمات افزایش پیدا کند. هرچند که آن‌ها خیلی سریع به صدر نتایج گوگل رسیدند، ولی گوگل متوجه این موضوع شد و آن‌ها را به همراه تمام وب‌سایت‌هایی که رپورتاژ او را منتشر کرده بودند، جریمه کرد.

پس به خودتان مسلط باشید و در استفاده از انکرتکست‌های exact match افراط نکنید. سئوی سایت مهم هست ولی نباید کاری کنید که به ضررتان تمام شود. شما با انکرتکست‌های متنوع و طبیعی نتایج بهتری می‌توانید بگیرید تا اینکه از کلمه‌های یکسان استفاده کنید.

از انکرتکست‌های متنوع برای لینک‌ها استفاده کنید

همه افراد مثل هم فکر نمی‌کنند پس خیلی بعید و دور از ذهن است که تمام سایت‌هایی که به شما لینک‌ می‌دهند از یک انکرتکست خاص استفاده کنند، مگر اینکه شما همان هدف شوم دور زدن گوگل را در سر داشته باشید و این لینک‌ها ساختگی باشند؛ بنابراین ‌برای اینکه لینک‌سازی و تبلیغات شما در رپورتاژها طبیعی باشد، باید همیشه از انکرتکست‌های متنوع برای لینک دادن استفاده کنید.

خبر بد اینکه هیچ اصل و قاعده کلی که بگوید انکرتکست‌ها چگونه باشد، وجود ندارد؛ ولی نمودار زیر، الگوی رایجی را نشان می‌دهد که بیشترین استفاده از انواع لینک‌ها را نشان می‌دهد. شاید نشود که به طور دقیق از این الگو برای رپورتاژ استفاده کرد ولی دید خوبی برای نحوه توزیع مناسب انکرتکست‌ها به ما خواهد داد. در ادامه نکاتی که برای تنوع دادن به متن لینک مهم است، توضیح خواهیم داد.

انکرتکست برند و عریان (naked)

همان‌طور که در نمودار می‌بینید، بهترین نوع انکرتکست‌ها، نام تجاری است. با استفاده از این نوع از انکرتکست‌ها، دیگر گوگل احساس نمی‌کند شما در حال لینک‌سازی هستید چون اگر افراد بخواهند در سایت خود لینکی برای معرفی شما داشته باشند، معمولاً انکرتکست آن نام تجاری و برند شما خواهد بود؛ پس سعی کنید با لینک دادن بیشتر با متن نام برند خود، برای کسب‌و‌کارتان اعتبار و اعتماد بسازید. مثال زیر را برای نام برند در نظر بگیرید:

دیجی‌کالا یکی از فروشگاه‌های اینترنتی است که طیف گسترده‌ای از محصولات را به مشتریانش ارائه می‌دهد.

انکرتکست URL یا عریان هم مانند نام تجاری می‌تواند بخشی از لینک‌های شما را شامل شود که در آن آدرس سایت به عنوان متن لینک قرار می‌گیرد. مثلاً:

  • novin.com
  • خدمات دیجیتال مارکتینگ باnovin.com
  • آموزش سئو و بهینه‌سازی سایت درnovin.com

انکرتکست متن اختصاصی

احتمالاً برای رپرتاژ کمتر پیش می‌آید که شما متن اختصاصی برای لینک‌ها داشته باشید؛ چون این انکرتکست برای گرایشات جدیدی است که خود شما قرار است در اینترنت ایجاد کنید و گسترش دهید. مثلاً شرکت اپل اولین بار که Iphone را به بازار عرضه کرد، این کلمه را به عنوان انکرتکست اختصاصی خود رواج داد.

انکرتکست نام تجاری + کلمه کلیدی

این انکرتکست یکی از آن خوب‌های لینک‌سازی است؛ چون هم کاربرانی که در حال جستجوی کلمه کلیدی هستند، ممکن است رپورتاژ شما را ببینند و هم کسانی که رپورتاژ شما را می‌خوانند، از وجود برند شما در حوزه کلمه کلیدی موردنظر آگاه می‌شوند. به ویژه اگر شما یک کسب‌وکار کوچک و کمتر شناخته شده هستید، احتمالاً قرار نیست نام برند شما توسط کاربران جستجو شود؛ پس بهتر است که نام برند خود را در کنار کلمه کلیدی استفاده کنید.

آیا هیچ وقت نباید از کلمه کلیدی به عنوان انکرتکست استفاده کرد؟

با توجه به مطالب قبلی احتمالاً در مورد استفاده از انکرتکست exact match دچار تردید شدید ولی استرس نداشته باشید. از این نوع از انکرتکست هم می‌توانید استفاده کنید ولی حواستان به زیاده‌روی نکردن هم باشد. مثلاً یک‌بار کلمه کلیدی هدف را استفاده کنید. بار دوم آن را بخشی از یک عبارت قرار دهید (Partial Match) تا هم شما راضی باشید و هم گوگل از شما راضی باشد :).

توجه: برای تکرار نشدن کلمه کلیدی می‌توانید از LSI‌ها یا عبارت‌های هم‌معنی آن استفاده کنید. مثلاً بازاریابی اینترنتی را به جای دیجیتال مارکتینگ به کار ببرید.

در مرحله آخر می‌توانید متن را طوری بنویسید که کلمه کلیدی در جمله باشد ولی در انکرتکست نام برند خود را بیاورید. مثلاً: برای انجام تبلیغات گوگل به سایت ما مراجعه کنید. نگران این موضوع نباشید که کلمه کلیدیتان در انکرتکست قرار نگرفته است، گوگل همه چیز را می‌خواند؛ از جمله‌ای که لینک در آن قرار گرفته تا محتوای سایتی که به آن لینک داده شده است.

انکرتکست عمومی را فراموش کنید

لینک‌هایی که متن آن‌ها توصیف و نشانه‌ای از صفحه فرود آن ندارد، نه مورد پسند کاربر است و نه موتورهای جستجو. زمانی که در حال گذاشتن لینک در رپورتاژ خود هستید، بجای متن‌هایی مثل «اینجا کلیک کنید» و «پیج زیر را ببینید» از کلمه‌های توصیف‌کننده مشخص (مثل آموزش دیجیتال مارکتینگ) استفاده کنید. این کار به کاربران و موتور جستجو این امکان را می‌دهد که هنگام دنبال کردن این لینک، در یک نگاه، بدانند که چه چیزی باید انتظار داشته باشند.

لینک اسپم نسازید

وقتی متنی که به یک صفحه پیوند دادید، هیچ ارتباطی به کلیدواژه‌هایی که از آن صحبت کردید نداشته باشد، در واقع شما یک لینک اسپم ساختید؛ این کار هیچ ارزشی برای کاربر ندارد و گوگل هم هیچ خوشش نمی‌آید که کاربر را این‌گونه سر در گم کنید. البته این کار اصلاً با منطق جور در نمی‌آید و تنها دلیلی که برخی از این روش استفاده می‌کنند این است که می‌خواهند، از کلمات بی‌ربط ولی پر سرچ برای صفحات خودشان ورودی بگیرند، هر چند که در نهایت به ضررشان خواهد بود.

3. موقعیت لینک‌ها در متن رپورتاژ آگهی چگونه باشد؟

لینک‌هایی که برایتان اهیمت بیشتری دارند را در ابتدای متن قرار دهید تا راحت‌تر توسط خوانندگان دیده شود. گوگل نیز برای لینک‌هایی که در اوایل متن قرار می‌گیرد، ارزش و اعتبار بیشتری قائل است. دلیل این موضوع برای کسی روشن نیست. شاید به خاطر این است که لینک‌های بالای صفحه بیشتر کلیک می‌گیرند و گوگل در دیتای خود این را به‌عنوان با ارزش‌تر بودن ثبت می‌کند.

عده‌ای عقیده دارند که گوگل به همان ترتیبی که لینک‌ها را می‌خواند، اعتبار می‌دهد. یعنی به لینک اول اعتبار بیشتری می‌دهد و برای لینک‌های بعدی این اعتبار کمتر و کمتر می‌شود.

آماده انتشار یک رپورتاژ خوب هستید؟

هیچ‌کدام از ما دقیق نمی‌دانیم، فردا قرار است گوگل در آپدیت‌هایش چه معیار و ملاک جدیدی را بررسی کند. شاید بک‌لینکی که امروز کلی ورودی می‌گیرد، فردا در انباری گوگل قرار بگیرد و کسی هم آن را نبینید؛ بنابراین همین الان مواردی که برای گوگل و لینک‌سازی مهم هستند یا ممکن است روزی مهم شوند را رعایت کنیم تا همیشه یک نتیجه پایدار داشته باشیم.

خب. این هم از پایان خوش سریال رپورتاژ و نکات ریز و درشتی که برای یک رپورتاژ حرفه‌ای لازم بود بدانیم. آماده انتشار یک رپورتاژ خوب برای کسب‌و کارتان هستید یا نه؟

اگر سوال یا ابهامی درباره انتشار رپورتاژ دارید که ممکن است در سریال چندقسمتی ما از قلم افتاده باشد، هم می‌توانید کامنت کنید و هم می‌توانید از مشاوران بخش رپورتاژ ما بپرسید تا شما را راهنمایی کنند.

رپورتاژ آگهی، نکات خرید و لینک سازی در رپورتاژ

رپورتاژ آگهی یکی از شیوه‌های جذب مخاطبین هدف است که امروز مورد استقبال بسیاری از مدیران قرار گرفته است

با استفاده از شیوه رپورتاژ آگهی می‌توان وضعیت کلمه کلیدی را در موتورهای جستجو نظیر گوگل بهبود بخشید و برای افزایش ترافیک سایت مؤثر است. رپورتاژ آگهی یک متن نسبتاً آگاهی دهنده است که به دلیل نوع ماهیت آن مورد استقبال بسیاری از کاربران نیز قرار دارد.

کاربران با مشاهده  متن رپورتاژ آگهی  ، نسبت به آن یک حس بی‌طرفانه داشته و به راحتی جذب آن می‌شوند چرا که می‌دانند که متن نگارش شده جنبه تبلیغاتی ندارد. مدیران کسب و کارهای مختلف برای افزایش رتبه‌ی سایت خود از خرید رپورتاژ آگهی استقبال کرده‌اند. برای خرید رپورتاژ بهتر است به برخی از نکات کلیدی توجه کنید تا بتوانید خرید موفق‌تری داشته باشید.

مختصری در مورد رپورتاژ آگهی

باید بدانید که برای برند سازی بهتر است به دنبال ارائه خدمات مناسب و استفاده از راهکارهای مختلف، جهت رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده باشید. اگر می‌خواهید خدمات مختلفی را ارائه دهید که دارای ایده‌های نوین است بهتر است به دنبال بازاریابی آنلاین باشید. خرید رپورتاژ آگهی می‌تواند در این زمینه به شما کمک بسزایی داشته باشد. بهترین نوع تبلیغات که امروز مورد نظر بسیاری از مدیران کسب و کار قرار دارد، رپورتاژ آگهی است.

دیگر به مانند گذشته، کاربران توجه زیادی به متن‌های تبلیغاتی نداشته و با خواندن بخشی از متن تبلیغاتی از آن عبور می‌کنند. اگر می‌خواهید متن رپورتاژ شما دارای جنبه اثربخشی بالایی باشد بهتر است از نگارش یک متن تبلیغاتی جلوگیری کنید. در واقع باید بدانید که معرفی کسب و کار خود در یک نوشته کوتاه می‌تواند برای مخاطب بسیار جذاب‌تر از تبلیغات باشد.

شناخت انواع رپورتاژ آگهی

مدیران کسب و کارهای مختلف باید بدانند که رپورتاژ آگهی به دسته بندی مختلف تقسیم بندی می‌شود. قبل از معرفی آن بهتر است در مورد قیمت رپورتاژ آگهی اطلاعات خود را تکمیل کنید چرا که سایت‌های مختلفی در این زمینه، خدمات رپورتاژ ارائه می‌دهند که از لحاظ قیمتی متفاوت است. بهترین انتخاب برای شما زمانی است که بتوانید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

رپورتاژ آگهی به بخش‌های مختلف نظیر: رپورتاژ آگهی اینترنتی، رپورتاژ تلویزیونی و رپورتاژ موجود در روزنامه‌ها تقسیم بندی می‌شود. هر کدام دارای محتوای مخصوص به خود بوده و برای مدیران کسب و کار توجه کردن به رپورتاژ آگهی اینترنتی دارای اهمیت است.

تأثیر رپورتاژ آگهی بر سئو وب سایت

می‌توان خرید رپورتاژ آگهی را به عنوان یک پست مهمان در نظر گرفت. در واقع شما با نگارش یک متن رپورتاژ می‌توانید با قرار دادن چند لینک در سایت میزبان از اعتبار آن سایت به سود کسب و کار خود استفاده کنید. اگر سایت انتخابی شما دارای اعتبار و بازدید بالایی از لحاظ موتورهای جستجو باشد قطعاً این امر می‌تواند در بهبود سئوی سایت شما نیز مؤثر باشد.

برای انتخاب سایت میزبان بهتر است به دنبال ارائه دهنده بک لینک مناسب باشید، در این صورت می‌توان امیدوار بود که رتبه کلمه‌ی کلیدی انتخابی شما در بلندمدت بهبود پیدا کند. وب سایت انتخابی شما باید دارای اعتبار دامنه بالایی باشد. رپورتاژ آگهی امروزه به عنوان یکی شیوه‌های مؤثر در تعیین وضعیت وب سایت دارای اهمیت است و غافل شدن از این موضوع می‌تواند به کسب و کار شما آسیب وارد کند.

واکنش موتورهای جستجو به خرید رپورتاژ

برای خرید رپورتاژ آگهی بهتر است به دنبال قیمت‌های مناسب باشید،  فروش رپورتاژ آگهی  به صورت رقابتی می‌تواند برای مدیریت کردن هزینه‌های شما بسیار مؤثر باشد. لینک سازی به عنوان یک امر مهم و حیاتی شناخته می‌شود که اگر به صورت اصولی انجام شود قطعاً واکنش موتورهای جستجو نسبت به آن مثبت خواهد بود. اگر شما نتوانید اصول اولیه لینک سازی را از طریق ثبت رپورتاژ آگهی انجام دهید گوگل شما را جریمه خواهد کرد.

اگر اطلاعات کافی در زمینه شناخت لینک‌های معتبر و همچنین خدمات لینک سازی ندارید و می‌خواهید وب سایت خود را از نظر سئو و ارتقای کلمات کلیدی، بهبود ببخشید بهتر است به دنبال یک شرکت معتبر باشید تا تمامی موارد را در کمترین زمان ممکن و با هزینه مناسب انجام دهد. گوگل به لینک سازی اصولی اهمیت داده و باعث افزایش رتبه‌ی وب سایت می‌شود.

سخن پایانی

از زمان‌های گذشته خرید بک لینک دائمی به عنوان یک شیوه مهم و کلیدی در زمینه افزایش ترافیک سایت محسوب می‌شده است. تفاوتی که در این میان خود را به صورت وضوح نشان داده است نوع لینک سازی بوده که رپورتاژ آگهی می‌تواند یک نمونه‌ی مناسب برای این امر باشد. در واقع کسب و کارهای مختلف برای رقابت در دنیای امروزی نیاز به لینک سازی مناسب دارند.

رپورتاژ آگهی با توجه به ماهیت خود می‌تواند برای صاحبان کسب و کار بسیار مفید باشد و باعث بهبود کلمات کلیدی شود. برای خرید رپورتاژ آگهی ابتدا بهتر است به دنبال قیمت فروش رپورتاژ آگهی باشید که دارای قیمت رقابتی باشد. رپورتاژ آگهی به گونه‌ای است که لینک سازی در آن به صورت طبیعی جلوه کرده و برای داشتن یک وضعیت مناسب در طولانی مدت بسیار کارساز است.برای انتشار رپورتاژ آگهی می‌تونید از کارشناسان پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی ما کمک بگیرید.

برای مطالعه مقالات آموزشی ، بهبود سئو سایت و رپورتاژ آگهی وهمچنین اطلاعات کامل در مورد شرایط تهیه و انتشار رپورتاژ در خبرگزاری ها ، به وب سایت مامراجعه کنید.

https://tesmino.com/blog/wp-content/uploads/2020/11/%D8%B1%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%A7%DA%98-%D8%A2%DA%AF%D9%87%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87.jpg

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا