مجله علمی و پزشکی

پیش‌بینی موارد بیشتر ابتلا به “آبله میمون” در جهان

ازمان بهداشت جهانی (WHO) پیش بینی می شود مواردی که بیشتر از آن به “آبله میمون” در سطح جهان ظاهر می شود.

به گزارش مجله رز، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که انتظار می‌رود بیشتر از آبله میمون شناسایی شود زیرا به طور معمول این بیماری در آنها شایع نیست، گسترش پیدا می‌کند.

انس ملل متحد اعلام کرد: یک روز گذشته (شنبه)، ۹۲ مورد تایید و ۲۸ مشکوک آبله میمون در ۱۲ کشور عضو استر منین در روزهای آینده راهنمایی و توصیه های بیشتر به ورها در مورد نحوه گسترش ویروس آبله میمون ارائه می شود.

در گزارش این سازمان آمده است: اطلاعات موجود حاکی از آن است که انتقال این بیماری از انسان به انسان تنها در میان افراد علامت دار که در تماس نزدیک با هم هستند، رخ می دهد.


له میمون یک ماری عفونی است که معمولاً خفیف است و در بخش‌هایی از غرب و مرکز آفریقا بومی است. این ماری از طریق تماس نزدیک منتشر می شود. نابراین می وان به راحتی از طریق تغییری مانند خود ایزوله سازی و رعایت موارد بهداشتی آن را می کند.

«دیوید هیمن»، یک مقام سازمان جهانی بهداشت و درمان بیماری‌های عفونی گفت: یک کمیته بین‌المللی از رسانه‌های ویدئو کنفرانس تشکیل جلسه می‌دهد تا چه چیزی را باید در مورد بیماری‌های مورد مطالعه از جمله اینکه آیا بیماری از طریق ناقلان انجام می‌شود، تشکیل داد. اموش وجود دارد، در معرض خطر قرار می گیرد و نیز راه های مختلف انتقال آن، به مردم اطلاع رسانی می شود.

وی افزود: تماس نزدیک، راه اصلی انتقال بیماری آبله میمون است را بثورات پوستی این بیماری بسیار عفونی هستند. به عنوان، والدینی که از کودکان بیمار مراقبت می‌کنند و همچنین کادر درمان در معرض خطر قرار می‌گیرند و به همین دلیل است که برخی از افراد از شروع به واکسین تیم‌هایی می‌کنند که از بیماران مبتلا به بیماری‌ها با آبله میمون مراقبت می‌کنند.

این مقام سازمان بهداشت جهانی گفت: له میمون‌، شبیه‌های اولیه مه‌گیری کوید-۱۹ نیست زیرا به راحتی متقول است. ممکن است در معرض تماس با قرار گرفتن در معرض علائمی از مله تب و بثورات پوستی در آنه باشد.

ارش گزارشی رویترز، به گفته متخصص ماری های عفونی، واکسن‌هایی ر رس اما مهم‌ترین پیام این هستند.

انتهای ام

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا