همه دچار آلزایمر می‌شوند؛ حتی جوان‌ها

الهه‌ها می‌توانند به آلزایمر مبتلا شوند و علائم زودرس‌بودن بیماری را بروز دهند. ربه م داده است که سرعت پیشرفت ماری در افراد سالمند بیشتر است و مخرب بیشتر ایجاد می کند.

ارش مجله رز، روزنامه شهری نوشته: «حتماً از زبان بسیاری از افراد شنیده‌اید که نگران آلزایمر هستند. وان‌ترها هم گاهی به این فکر می‌کنند که اگر به لزایمر مبتلا شوند چه اتفاقی برایشان می‌افتد. این نگرانیها وقتی آنیم به لزایمر در ماه دنیا شایع و روزافزون است، منطقی به نظر می‌رسد. وص نظر رایط امروزی، مثل استرس و فشارهای عصبی، احتمالاً به آلزایمر است. محمدرضا دژکام، روانشناس و رواندرمانگر از این بیماری، نشانه‌ها و راه‌های دریا و درمانش می‌گوید.

لزایمر و نشانه‌ها

ر ند بیشتر ما تصور می‌کنیم آلزایمر همان فراموشی است اما در واقع دقیق‌تری رای این ماری وجود دارد. لزایمر یک بیماری مغزی است که ازدست‌رفتن فرآیندهای شناختی می‌شود. ازدست‌رفتن حافظه یا وال عقل و تفکر از اتفاقاتی است که در مسیر روند این بیماری رخ می‌دهد. از مهم‌ترین پیدایش آلزایمر، تجمع پلاک‌های تامین کننده آمیلوئید در مغز است. میلید یک اصطلاح عمومی برای روتین‌هایی است که به طور طبیعی در بدن به وجود می‌آیند. مغز افراد در این نابودی می‌شود ولی در بیماران مبتلا به مغز به آلزایمر تجمع پیدا می‌کند. نشانه‌های این ماری معمولاً شروع می‌شوند. مثلاً از مبتلایان به بیماری روع، فقط اتفاقات را فراموش می‌کنند یا در انجام کارهای روزمره مریش اریش می‌کنند. لائم دیگر ممکن است مبتلایان بروز کند؛ مثل تغییر رفتار و شخصیت، ردرگمی، پیدانکردن کلمات یا ابه‌جایی از آنها، پیدانکردن خط وگوها و سردرگمی. این نشانه‌ها به‌تدریج ر می‌شوند تا جایی که فرد مبتلا به آلزایمر در مراحل پیشرفته ماری، با ونجام کارها رها ناز مری‌ت ر مری‌تا و مره‌ان.

لزایمر رای پیرها و جوانها

از تصورات اشتباهی که درباره لزایمر وجود دارد، شایع‌ترین آنها این است که این بیماری برای سالمندان است. البته لزایمر در افرادی که بیشتر از ۶۵ سال ارند بیشتر مشاهده می‌کنند اما این دلیل نمی‌شود که روه‌های سنی دیگر از اردو باشد. الهه‌ها می‌توانند به آلزایمر مبتلا شوند و علائم زودرس‌بودن بیماری را ایجاد کنند. ربه م داده است که سرعت پیشرفت ماری در افراد سالمند بیشتر است و مخرب بیشتر ایجاد می کند. حتی گاهی جوان‌ترها به مراقبت بیشتری نیاز دارند، زیرا آنها در حال تجربه‌ای هستند که نیروهای جوانی و قدرت تفکر را از آنها می‌گیرند و این اتفاق باعث می‌شود عمر خود را از دست بدهند و بیشتر دچار مشکلات روانی شوند. بیماران جوان با شوک می‌شوند چون همیشه می‌کردند آلزایمر مخصوص سالمندان است و اتفاقاً اطرافیانشان هم با همین نشان می‌دهند برای انتخاب رفتار مناسب با بیمارشان سردرگم می‌شوند.

راه‌های اهش به لزایمر

مثل هر ماری دیگری راهکارهایی وجود دارد که می‌کند احتمال می‌دهد به آلزایمر کاهش پیدا کند. ر چند این راهکارها قطعی نیست اما تجربه نشان می دهد که این نکات را باید رعایت کنند، آلزایمر مرپید پیدر مند. از نها کنترل است. ر متر ماری‌ای هست که نمی‌توانم رد پای استرس را در آن پیدا کنم. آن هم همیشه توصیه می‌کنیم از استرس دوری کنیم؛ ر ند ودشان هم اعتراف می کنند این کار را در زندگی امروزی اگر نگوییم غیر ممکن است، دست کم خیلی سخت است. اما برای احتمال احتمال به لزایمر ناچاریم این کار خیلی سخت را انجام می دهد. استرس مزمن تاثیرات منفی بر روی ملکرد مغز می‌گذارد و بیماری‌های عصبی از جمله آلزایمر را می‌کند. رای مدیریت استرس، راه‌هایی مثل وری از خبرها مخصوصاً خبرهای منفی، مراقبت از سلامت روان و دوری از افراد ماهگشان.

ورزش و وری از نهایی

الا دیگر آغاز شده ورزش و فعالیت بدنی نه فقط برای لامت جسم بلکه حد زیادی بر لامت روح و روان افراد تأثیرگذار است. نشان می‌دهد که به طور مرتب ورزش می‌کنند و تحرک بدنی الایی دارند، نسبتاً کمتر به لزایمر مبتلا می‌شوند. ن مبتلایان هم، ورزش‌کردن روند پیشرفت بیماری را کند می‌کند. ورزش باعث می‌شود انتقال‌دهنده‌های عصبی مغز را تنظیم کند و این اتفاق در نترل آلزایمر می‌رود. ر اری از ماری‌هایی که ترکیب ماری جسمی و روانی هستند، و موضوعات روانی می‌توانند روند بیماری راکاه‌شان کنند. اگر معتقدند که نهانماندن دائمی و داشتن روابط اجتماعی مفید، می‌تواند باعث فرد در رابر لزایمر تا ص مص ن شود. این موضوع به‌خصوص در میان سالمندان بیشتر می‌کند. نابراین سعی کنید روابط اجتماعی را بیشتر نید، در الیت‌های معی رکت نید و به مع‌ها و دورهمی‌ها نه نگویید تا انعط از طرف دیگر روابط اجتماعی اعث می‌شود فرد از افسردگی دورتر ود و از عواملی که ازبین رفته قدرت شناختی است. الش کشیدن مغز ا ول‌کردن مسئولیت‌های ساده یا روش‌هایی مثل حل‌کردن جدول و یادگرفتن یک زبان جدید، به فعالیت ذهنی مند.

لسترول و فشارون مهم ند

اشتن یک زندگی سالم می تواند خوب باشد و از آن در رابر بسیاری از بیماری ها کمک کند. رباره ماری لزایمر هم این مورد صدق می‌کند. از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانیم برای کاهش احتمال انجام م، کنترل لسترول است. لسترول نقش مهمی در بروز و توسعه بیماری آلزایمر دارد. لسترول بد معروف است، می‌توان سن به لزایمر را کاهش داد. که نشان می‌دهد عوامل ژنتیکی هم در این مورد هستند. .

الگوی وع آلزایمر

ارش سازمان بهداشت جهانی، ماکنون آلزایمر مهم‌ترین دلیل از کارافتادگی سالمندان در راسر جهان است. این ماری یکی از مهمترین مشکلات سلامتی است که بالارفتن سن و پیدا می کند. وری طبق مارها ۱۶درصد که بزرگسالان بالاتر از ۷۰سال به این بیماری مبتلا هستند. این ماری بسیار دیر تشخیص داده می شود. ارم مبتلایان، خود را از این بیماری مبتلا نمی کنند. ۳۶ میلیون بیمار مبتلا به آلزایمر در کل جهان وجود دارد و این تعداد تا سال ۲۰۵۰ به ۱۱۵ میلیون بیمار افزایش می‌یابد، به طوری که در سال ۲۰۵۰ از هر ۸۵ نفر یک نفر به بیماری آلزایمر خواهد بود. ماری نگران کننده است که حاکی از آن است که در ایران هم این بیماری از قبل است.

نترل و درمان آلزایمر

با پیشرفت‌های علم پزشکی و تحقیقات جدید در سال‌های اخیر، چشم‌اندازهای تازه‌ای از امید برای درمان آلزایمر به‌دست آمده است، اما هم‌اکنون درمان بیشتر به معنای کنترل و پیشگیری از پیشرفت بیماری و همچنین کنترل علائم و اختلالات روانی و رفتاری ناشی از این بیماری است. مراجعه به روانپزشک «اعصاب و روان» و متخصص مغز و اعصاب برای دریافت رمان آلزایمر به صورت ارویی توصیه می‌شود. منین انجام فعالیت‌های مث ورزش، اده‌روی، آوازخواندن، حرکت حواس نجگانه از طریق محرک‌های خوشایند و.

انتهای ام

خروج از نسخه موبایل