مجله علمی و پزشکی

واکسیناسیون ۲۳۰ هزار اتباع غیرایرانی علیه سرخک؛ تاکنون

ارش شفاف، دکتر سید محسن زهرایی، به مناسبت هفته واکسیناسیون گفت: واکسیناسیون پزشکی ترین مداخله بهداشتی برای حفظ و ارتقای سلامت کودکان و سایر گروه های هدف در جامعه است.

وی افزود: در الهای گذشته ورها تلاش کردند از کارها و تجربیات قبلی رای ارتقای رنامه و اکسیناسی وهامات دارند رای ارتقای برنامه و ابتکاری وامر. برای مثال در مناطق مختلف سازمان جهانی بهداشت برنامه هفته واکسین مطرح شد که در ابتدا از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ در دو یا سه سازمان بهداشت جهانی و سپس در برخی از مناطق عضو منطقه مدیترانه شرقی که ایران نیز جزو آن است، این برنامه آغاز شد و در نهایت به دلیل نتیجه مطلوب برای جلب مشارکت جامعه و ارتقای برنامه واکسیناسیون، عمل عضو سازمان بهداشت جهانی در گردهمایی سالیانه در اردیبهشت سال 2012، هرسال در تمام دنیا، هفته آخر آوریل، هفته جهانی واکسیناسیون نامگذاری شد.

رایی ریح کرد: معمولا کشور از این فرصت ره می برند تا به چند هدف رسند؛ اول از همه کارکنان بهداشتی و جامعه پزشکی نسبت به برنامه واکسیناسیون و مهم آن، آموزش های کافی را ببینید، دوم، ارائه خدمات و اکسیناسیون به اشکال مختلف از جمله کمپین های واکسیناسیون، واکسیناسیون خانه به خانه و یا برگزاری واکسیناسیون در خارج از وقت اداری و یا اعزام. م ای سیار به مناطق دوردست روستایی و اجرای برنامه های آموزشی رای جلب مشارکت جامعه و آموزش خانواده ها و ارهایت

این برنامه در سال جاری، به دلیل تداخل با ماه مبارک رمضان به هفته اول اردیبهشت ماه، در هفته اول اردیبهشت ماه برگزار می شود. و از شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۳۰ اردیبهشت هفته و اکسیناسیون در ما برگزار می شود که دانشگاه های علوم نیز برنامه هواه راخ می کنند.

بنابر وزارت بهداشت، زهرایی عنوان کرد: در حال حاضر، با طغیان سرخک در همسایه روبرو هستیم که مواردی را نیز در کشور ما مشاهده می کنیم، بنابراین، عملیات واکسیناسیون سرخک برای افراد غیرواکسینه از جمله اتباع افغانستانی، در دستور کار قرار گرفته است. و اجرا . اکنون ۲۳۰ هزار اتباع غیرایرانی لیه سرخک واکسینه شده اند و این برنامه تداوم واهد داشت و هفته آتی را تحت ناهر قرار داد.

اداره ادارۀ ایمن سازی و بیماری های قابل آبگیری با واکسن مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در پایان اظهار کرد: امیدواریم هفته و اکسیناسیون فرصت مناسبی برای اطلاع رسانی منابع ارزشمند برنامه واکسیناسیون در سطح دنیا و ایران باشد و نباید در روند واکسیناسیون وجود داشته باشد. اشد، ر این هفته رطرف شود.

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا