کسب و کار محلیمجله عمومی

تاثیر شنا بر روی سلامتی

شاید شنیده باشید که کارشناسان به بزرگسالان توصیه می کنند هر هفته ۱۵۰ دقیقه فعالیت متوسط یا ۷۵ دقیقه فعالیت شدید داشته باشند ().شنا یک راه عالی برای کار کردن کل بدن و سیستم قلبی عروقی است. یک ساعت شنا تقریباً به اندازه دویدن کالری می سوزاند، بدون اینکه هیچ تاثیری روی استخوان ها و مفاصل شما داشته باشد. در این مقاله با مزایای شنا برای سلامتی آشنا شوید.شنا چهارمین فعالیت محبوب در ایالات متحده است.. اما چرا؟ مزایای زیادی وجود دارد که می توانید از شنا کردن منظم به دست آورید. برای آشنایی با فواید شنا برای سلامتی و نحوه گنجاندن شنا در روال خود، ادامه مطلب را بخوانید.

 فواید شنا برای سلامتی

۱. تمام بدن شما را ورزش می دهد

یکی از بزرگترین مزایای شنا این است که واقعاً تمام بدن شما را از سر تا پا کار می کند. شنا کردن می تواند در موارد زیر به شما کمک کند:

  • ضربان قلب شما را بدون استرس به بدن شما افزایش می دهد
  • عضلات را تقویت می کند
  • قدرت می سازد
  • استقامت ایجاد می کند

سبک های مختلفی از شنا وجود دارد که می توانید برای تنوع بخشیدن به تمرین شنای خود از آن ها استفاده کنید، از جمله:

  • کرال سینه
  • کرال پشت
  • شنای قورباغه
  • شنای پروانه
  • سبک آزاد

هر کدام از این شبک ها روی گروه‌های ماهیچه‌ای مختلف تمرکز می‌کنند و آب مقاومت ملایمی ایجاد می‌کند. بدون توجه به اینکه به چه سبکی شنا می کنید، از بیشتر گروه های عضلانی خود برای حرکت بدن خود در آب استفاده می کنید.

استخر رویال کلاب تهران

خرید بلیط استخر رویال کلاب تهران گزینه خوبی است که برای داشتن یک تفریح لذت بخش پیش روی شماست. خرید بلیت استخر در تهران برای افرادی که می‌خواهند یک روز شاد داشته باشند در سایت پول تیکت فراهم شده است. ما بهترین استخر ها را لیست کرده ایم تا از کیفیت بالایی برخوردار شوید. استخر رویال کلاب تهران دارای امکانات خوبی از جمله استخر آقایان، استخر کودکان، جکوزی، سونای خشک، استخر بانوان، استخر سرپوشیده، حوضچه آب سرد، تصفیه با کلر و سونای بخار است.

The effect of swimming on health

۲. درون شما نیز کار می کند

در حالی که عضلات شما تمرین خوبی دارند، سیستم قلبی عروقی شما نیز همینطور است. شنا قلب و ریه های شما را قوی می کند. شنا برای شما آنقدر خوب است که محققاناعتقاد دارند که شنا حتی ممکن است خطر مرگ شما را کاهش دهد.شناگران حدود نیمی خطر مرگ را در مقایسه با افراد غیرفعال، دارند (). برخی مطالعات دیگر نشان داده اند که شنا ممکن است به کاهش فشار خون() و کنترل قند خون()  کمک کند.

۳.شنا کردن  برای افراد مبتلا به جراحات، آرتریت و سایر شرایط مناسب است

مهم است که قبل از شروع یا از سرگیری هر برنامه ورزشی، تأیید پزشک خود را داشته باشید. شنا می تواند یک گزینه ورزشی ایمن برای اکثر افراد با موارد زیر باشد:

  • آرتروز
  • جراحت
  • ناتوانی
  • افرادی که مشکلات دیگری دارند که انجام دیگر تمرینات شدید را برای آن ها دشوار می کند

شنا حتی ممکن است به کاهش برخی از دردها یا بهبود بهبودی پس از آسیب کمک کند. یک مطالعه نشان داد که افراد مبتلا به استئوآرتریت کاهش قابل توجهی در درد و سفتی مفاصل گزارش کردند و پس از شرکت در فعالیت‌هایی مانند شنا و دوچرخه‌سواری، محدودیت‌های فیزیکی کمتری را تجربه کردند.حتی جالب‌تر از آن، تفاوت چندانی بین این دو گروه وجود نداشت. بنابراین، به نظر می‌رسد که شنا فواید مشابهی با تمرینات دیگر زمینی مانند دوچرخه سواری دارد.

۴. گزینه خوبی برای افراد مبتلا به آسم

محیط مرطوب استخرهای سرپوشیده، شنا را به یک فعالیت عالی برای افراد مبتلا به آسم تبدیل می کند. نه تنها این، بلکه تمرینات تنفسی مرتبط با این ورزش، مانند حبس نفس، ممکن است به شما کمک کند ظرفیت ریه خود را افزایش دهید و کنترل تنفس خود را به دست آورید.اما اگر مبتلا به آسم هستید مراقب باشید زیرا برخی از مطالعات نشان می دهد که شنا ممکن است را به دلیل مواد شیمیایی مورد استفاده برای ضدعفونی کردن آب استخر, افزایش دهد .بنابراین در صورت ابتلا به آسم حتما با پزشک خود در مورد خطرات احتمالی شنا صحبت کنید و در صورت امکان به دنبال استخری باشید که به جای کلر از آب نمک استفاده می کند.

۵. برای افراد مبتلا به ام اس نیز مفید است

شنا ممکن است برای افراد مبتلا به ام اس ( یا MS) نیز مفید باشد. آب اندام ها را شناور می کند و به حمایت از آن ها در حین ورزش کمک می کند. آب مقاومت ملایمی ایجاد می کند.در یک مطالعه ، یک برنامه شنای ۲۰ هفته ای منجر به کاهش قابل توجه درد در افراد مبتلا به ام اس شد. این افراد همچنین در علائمی مانند خستگی، افسردگی و ناتوانی بهبود یافتند. ().

۶. کالری بسوزانید

شنا یک راه کارآمد است. یک فرد ۷۲ کیلوگرمی در حالی که با سرعت کم یا متوسط شنا می کند تقریباً ۴۲۳ کالری در ساعت می سوزاند.همین فرد ممکن است تا ۷۱۵ کالری در ساعت با شنا کردن با سرعت بیشتر بسوزاند. یک فرد ۹۰ کیلوگرمی که شنا می کند بین ۵۲۸ تا ۸۹۲ کالری در ساعت می سوزاند. یک فرد ۱۰۹ کیلوگرمی می تواند بین ۶۳۲ تا ۱۰۶۸ در هر ساعت از شنا کردن, کالری بسوزد.برای مقایسه این اعداد با سایر فعالیت‌های کم‌تأثیر رایج، همان فرد ۷۲ کیلوگرمی تنها حدود ۳۱۴ کالری را با سرعت ۵.۶ کیلومتر در ساعت به مدت ۶۰ دقیقه می سوزاند. یوگا ممکن است فقط ۱۸۳ کالری در ساعت بسوزاند.

۷. خواب شما را بهبود می بخشد

شنا ممکن است این قدرت را داشته باشد که به شما کمک کند شب بهتر بخوابید. در مطالعه‌ای بر روی افراد مسن مبتلا به بی‌خوابی، شرکت‌کنندگان افزایش کیفیت زندگی و خواب را پس از انجام منظم گزارش کردند نزدیک به ۵۰ درصد از افراد مسن، سطحی از بی خوابی را تجربه می کنند. بنابراین این خبر بسیار خوبی است. این مطالعه بر روی همه انواع تمرینات هوازی، دستگاه الپتیکال (اسکی فضایی), دوچرخه سواری، استخر متمرکز بود.شنا برای طیف وسیعی از افرادی که با مشکلات فیزیکی سروکار دارند که باعث می‌شود سایر ورزش‌ها، مانند دویدن، جذابیت کمتری داشته باشند، قابل دسترسی است. این موضوع می تواند شنا را به انتخاب خوبی برای افراد مسن تر تبدیل کند که به دنبال بهبود خواب خود هستند.

۸. خلق و خوی شما را تقویت می کند

محققان گروه کوچکی از افراد مبتلا به را ارزیابی کردند و پس از شرکت در یک برنامه ۱۲ هفته ای آبزیان، بهبودی در خلق و خوی خود مشاهده کردند. شنا و تمرینات آبی فقط از نظر روانی برای افراد مفید نیستند. نشان داده شده است که ورزش باعث تقویت خلق و خوی افراد دیگر نیز می شود.()

۹. شنا کردن به مدیریت استرس کمک می کند

محققان گروهی از شناگران را بلافاصله قبل و بعد از شنا مورد بررسی قرار دادند. از ۱۰۱ نفر مورد بررسی، ۴۴ نفر گزارش داده بودند که افسردگی خفیف و احساس استرس مرتبط با زندگی مدرن داشتند. پس از شنا، تعداد افرادی که هنوز احساس استرس داشتند به تنها هشت نفر کاهش یافت ()در حالی که باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود، محققان به این نتیجه رسیدند که شنا یک راه بالقوه قدرتمند برای کاهش سریع استرس است.

۱۰. ایمن در دوران بارداری

زنان باردار و نوزادانشان نیز می توانند پاداش های شگفت انگیزی از شنا دریافت کنند. در یک مطالعه بر روی حیوانات، نشان داده شد که شنای یک موش مادر رشد مغز را در فرزندانش تغییر می دهد. حتی ممکن است از نوزادان در برابر نوعی مشکل عصبی به نام هیپوکسی-ایسکمی محافظت کند، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. جدای از فواید بالقوه برای کودک، شنا فعالیتی است که می تواند در هر ۹ ماه انجام شود.

اگر باردار هستید حتما قبل از انتخاب شنا با پزشک خود درباره ی انجام آن مشورت کنید.مطالعه دیگری که منبع معتبری است نشان نمی‌دهد که شنا کردن در استخرهای کلردار در دوران بارداری هیچ اثر نامطلوبی را نشان نمی‌دهد. در واقع، زنان بارداری که در اوایل تا اواسط بارداری شنا می کردند، خطر زایمان زودرس و نقایص مادرزادی کمتری داشتند .به خاطر داشته باشید که در حالی که شنا به طور کلی در دوران بارداری ایمن تلقی می شود اما برخی از زنان ممکن است به دلیل عوارض بارداری محدودیت فعالیت داشته باشند. قبل از شروع هر برنامه ورزشی جدید در دوران بارداری با پزشک خود صحبت کنید و اگر عوارضی دارید، در مورد فعالیت های ایمن بپرسید.

۱۱. برای بچه ها نیز عالی است

کودکان به حداقل ۶۰ دقیقه ورزش هوازی روزانه نیاز دارند. نیازی هم نیست که مثل یک کار طاقت فرسا باشد. شنا یک فعالیت سرگرم کننده است و لزوماً مانند تمرین رسمی نیست وبرای کودکان خوشایند است.فرزند شما می تواند یا کلاس های شنا را انجام دهد یا بخشی از یک تیم شنا باشد. شنای تفریحی  نیز گزینه محکم دیگری برای تحرک بچه ها است.

۱۲. مقرون به صرفه

شنا ممکن است یک گزینه ورزشی مقرون به صرفه تری در مقایسه با برخی دیگر مانند دوچرخه سواری یا اسکی باشد. برخی از استخرها نرخ های معقولی را برای عضویت ارائه می دهند.

اقدامات لازم برای شروع شنا

برای شروع شنا، ابتدا باید یک استخر در نزدیکی خود پیدا کنید. بسیاری از سالن‌های ورزشی و مراکز اجتماعی، زمان‌های شنا و همچنین کلاس‌های ایروبیک در آب و دویدن در آب را ارائه می‌دهند. ممکن است بخواهید لیستی از امکانات منطقه خود که دارای استخر هستند تهیه کنید و ببینید کدام یک برای سبک زندگی و بودجه شما مناسب است.

استخر واترلند شیراز

استخر واترلند شیراز در بلوار ابونصر شرقی قرار دارد و یکی از بهترین استخرهای شیراز است. این استخر ظرفیت پذیرش 70 نفر را دارد و این موضوع باعث می‌شود که شلوغی و جمعیت استخر کنترل شود. در ضمن شما می‌توانید برای 15 نفر نیز استخر را به صورت خصوصی رزرو کنید.

مرکز ماساژ ماهور تهران

مرکز ماساژ ماهور تهران یک مرکز ماساژ تخصصی در منطقه الهیه تهران است. این مرکز با ارائه انواع ماساژهای سنتی و مدرن، به شما کمک می کند تا از تنش و اضطراب رها شده و به آرامش و سلامتی برسید.

خدمات مرکز ماساژ ماهور تهران:

  • ماساژ سوئدی: این ماساژ یکی از محبوب ترین ماساژها در جهان است که برای رفع تنش و عضلات خسته مفید است.
  • ماساژ تایلندی: این ماساژ یک ماساژ سنتی تایلندی است که برای افزایش انعطاف پذیری و رهایی از تنش عضلات مفید است.
  • ماساژ سنگ داغ: این ماساژ با استفاده از سنگ های داغ بازالت انجام می شود و برای رفع تنش عضلات، درد مفاصل و افزایش گردش خون مفید است.
  • ماساژ رفلکسیولوژی: این ماساژ بر روی نقاط خاصی از پاها و دست ها انجام می شود و برای تعادل انرژی بدن و رفع تنش و اضطراب مفید است.
  • ماساژ آروماتراپی: این ماساژ با استفاده از روغن های اسانس دار انجام می شود و برای رفع تنش و اضطراب، افزایش آرامش و سلامتی مفید است.
نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا