در جامعه‌ای که رنج دیگران فراموش شود، مشکلات بیشتر خواهد شد

نماینده ولی فقیه ر معیت هلال احمر از مردم کرد : با حضور و ثبت نام در این جمعیت در الیت‌های داوطلبانه وادر.

ارش مجله رز، حجت الاسلام والمسلمین معزی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه امروز ۲۳ اردیبهشت ماه با تبریک هفته هلال احمر و صدمین سال تاسیس جمعیت هلال احمر از خداوند متعال توفیق روزافزون این مجموعه را خواستار کرد و با اشاره به موضوع اجتماعی بودن انسان مشخص کرد: انسان نیازمند به مکاری، خدمت رسانی به ران و مشارکت در زندگی است. ون مراهی و با ما زیستن زندگی انسان نخواهد گرفت.

وی پیشرفت زندگی انسان را منوط به رشد فعالیت‌های اجتماعی دانست و همراهان کرد: انگیزه و کمک به دیگران می‌تواند شهرت‌ طلبی، ثروت از راه خدمت و یا علاقه‌مندی شخصی باشد، اما خدمتی ارزشمند است که آن انسان دوستی و نوع دوستی انسانی باشد. . زندگی انسانها بدون کمک به پیوند ا نمی‌گیرد. ر اسلام این نوع دوستی با قصد رب به خدا شکل می‌گیرد و باید انسان را به خاطر این که خلق خداست، دوست دارد. متین به مخلوقات خدا به رب یکی از رایض الهی می‌شود و خدمت به انسان، خدمت به اسلام و مسلمین است.

لال احمر درصدد مال‌اندوزی نیست

معزی در سخنان دوم خود با بیان اینکه هلال احمر یک سازمان غیرانتفاعی است و سازمانی مردمی است که درصدد مالاندوزی و کسب نیست، بیان کرد: هدف این سازمان خدمتگزاری است و برای خدمت به خلق خدا تشکیل شده و انگیزه آن سازمان انگیزه بشردوستی و نوعدوستی است. است و هدفش کاهش رنج و درد نیازمندان است. ر جهان تعداد ارادی زلزله، سیل، ویزی و سایر لایا پدید ی‌آید

نماینده رهبر معظم انقلاب ر جمعیت هلال احمر، این جمعیت رصدد حفظ سلامت و صحت افراد جامعه رآمده و درهار لال احمر به دنبال حفظ سلامت جامعه است و از سوی دیگر هلال احمر نبال گسترش صلح، اخوت و دوستی و برادری بیشتر ر جا.

معزی در سومین سخنان خود به اشتراک جمعیت هلال احمر و تعالیم دینی پرداخت و با اشاره به اسلام بر احسان و خواهی گفت: خداوند متعال می‌فرماید با یک گروه تعاونی داشته باشید و بره نیکی و تقوای الهی به هم کمک کنید نهپایی ملکی شیطانی. . ر آن‌ها هستند که مک می‌کنند اما این کمک راساس اهداف شیطانی است. ر نگاه دینی انسانها مکرم هستند و احترام مؤمنان از احترام به کعبه بالاتر است.

ر امعه‌ای که رنج دیگران را فراموش می‌کند، مشکلات بیشتری دیده می‌شود

وی با اشاره به فرمایش امیرالمومنین(ع) به فرزند خود، تصریح کرد: اگر جامعه بشری می‌داند چه را برای نیک می‌خواهد برای دیگران هم نیک بخواهد، شرایط بهتری را در جهان شاهد خواهد بود. مؤمنان خدمتگزار یک جامعه هستند و در جامعه‌ای که انسان‌های سودی برای جامعه ندارند و مدام به فکر خود و زندگی خود هستند و دیگران را فراموش کرده‌اند و به تعبیر غربی‌ها فکر می‌کنند مشکل دیگران را به آنها ربطی ندارد، آن جامعه بیشتر خواهد شد.

نماينده رهبر معظم انقلاب در بخش پاياني سخنان خود با بيان اينكه هلال احمر فضايي را براي خدمتگزاري به ديگران ارائه كرده است، گفت: اين جمعيت داوطلبانه را در دستور كار قرار داده و يك جمع داوطلبانه است و اگر ثروتمند باشد، ثروتش را به دست آورد. مان می‌آورد ا واند خدمت ند. حدود یک میلیون جوان از طلبه‌ها گرفته‌اند تا دانشجو و کارمند و روستایی عضو این جمعیت هستند و در اینجا از مردم عزیز می‌خواهند که نام‌نویسان هلال احمر را درگیر مشکلات و بحران‌ها یاری‌گر هم‌نوعان خود کنند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، وی هلال احمر را طلیعه‌دار در جامعه برشمرد خدمت می‌کند که افراد با متخصصان متعدد در آن به فعالیت‌های داوطلبانه می‌پردازند و می‌گویند: هلال احمر آماده است که دست مردم را بگیرند و دستان آن را به برادری می‌فشارد کنند. از رسول خدا(ص) رسیدند که چه نزد خدا محبوب تر است و حضرت پاسخ دادند آن فردی که رین خیر را به دیگران می رساند.

انتهای ام

خروج از نسخه موبایل