۱۱ باور نادرست درباره بیماری آسم

یک ماری مزمنی و غیرواگیر ریه است که عوامل محیطی و ژنتیکی بروز می‌کند. اگر افراد مبتلا به م، حساس بودن راه‌های هوایی، منجر به بروز انسداد در راه‌های هوایی می‌شوند. عائ‌ترین لائم آسم ارتند از: رفه، تنگی نفس، خس‌خس نه، احساس فشار و گرفتگی در قفسه نه.

ارش مجله رزلت اصلی آسم ناشناخته است ولی تحقیقات نشان داده است که از عوامل ژنتیکی و محیطی در بروز این بیماری نقش دارند. وجود آسم، اگزما، آلرژی بینی و آلرژی غذایی در خانواده احتمال بروز آسم در سایر افراد خانواده را افزایش می‌دهد همچنین افرادی که انواع آلرژی‌ها را دارند با احتمال بیشتری ممکن است به آسم مبتلا شوند. با برخی از عوامل محیطی مانند دود سیگار، هوا، آلرژن های استنشاقی مانند گرده گل ها، کپک ها، قارچ ها، گرد و خاک، عوامل زای حیوانات (پر، مو یا پوست)، آلاینده های شیمیایی و یا مشاغلی مانند لاستیک سازی، رنگ سازی، وب ری، نانوایی و… می‌توند به روز می‌شود.

در خصوص ماهیت این بیماری و روش‌های و کنترل‌کننده آن یک سری باورهای نادرست در جامعه رواج دارد که انجام آن‌ها تاثیری در پی بردن و یا درمان بیماری ندارند، گاهی اوقات باعث تشدید علائم بیماری و کنترل خارج از بیماری نیز می‌شود. این باورهای غلط در امعه به‌ویژه درافراد مبتلا به م و خانواده‌های نها مهم است.

نابر اعلام دفتر موزش و ارتقای سلامت وزارت اشت، ۱۱ باور رایج نادرست درمورد بیماری آسم و پاسخ علمی آرن

– م ماری دوران کودکی است و بزرگسالان به این بیماری مبتلا نمی‌شوند.

*حقیقت: ماری م رسنی می‌تواند رخ دهد.

– م ماری ونی است.

* حقیقت: بیماری آسم عفونی و مسری نیست که با بیماری‌های ویروسی مقابله کند (مثل سرماخوردگی یا آنفلوآنزا) در فرد مبتلا به آسم می‌تواند باعث بدتر شدن بیماری آسم شود یا باعث بروز حمله آسم شود.

-افراد مبتلا به م نباید ورزش نند.

* حقیقت: افراد مبتلا به آسم به جز شرایط حاد ماری، توصیه به انجام ورزش می‌شود. توصیه می‌شود بیمار بیمار به آسم قبل از ورزش چند دقیقه بدن خود را با نرمش گرم و در صورتی که هنگام ورزش دچار سرفه و نفس تنگی می‌شود، نیم ساعت قبل از ورزش اسپری سالبوتامولد استفاده از ورزش‌هایی مانند مسابقات ورزشی و دوچرخه سواری در افراد مبتلا. م ارجح هستند و ورزش در وای سرد و خشک مانند اسکی باید با احتیاط انجام شود زیرا می‌تواند باعث حمله آسم شود.

– م ا دوز بالای کورتون قابل درمان است.

* حقیقت: بیماری آسم گروه با دوز پایین استروئیدهای استنشاقی قابل کنترل است و فقط موارد شدید این بیماری مصرف دوز بالای استروئید است که در این موارد نیز از کنترل بیماری می‌ دوز استروئید را می‌توان داد.

– مرف ورتون در ودکان مبتلا به آسم باعث رشد و کوتاهی قد می‌شود.

* حقیقت: ر رمان آسم معمولاً از ورتون‌های استنشاقی استفاده می‌شود که این داروها را پایین می‌آورد و در ری تأثیر می‌گذارد. مصرف ورتون خوراکی محدود به موارد شدید بیماری است که معمولاً به صورت کوتاه مدت استفاده می‌شود و سپس درمولا ورت وتاه دت می‌شود.

– استفاده از درمان های جایگزین مانند هومیوپاتی، طب نتی، طب نتی، داروهای گیاهی و مصرف زوا

*حقیقت: هیچ یک از درمان‌های ثابت نشده است که در درمان‌ها ثابت نشده است و نمی‌توان آن را جایگزین درمان کرد و این روش‌ها را حتی به عنوان درمان دارویی در کنار درمان‌های معمولی و استاندارد، درمان‌ها و مواردی از این روش‌های درمانی می‌توان کرد. مضر باشد.

– از مکمل‌های غذایی مانند ویتامین‌ها، امگا۳ و پروبیوتیک‌ها در هوا و کنترل آسم‌ها هستند.

*حقیقت: هیچ شواهدی برای مفید بودن مکمل‌ها، فراورده‌های حاوی الکترولیت‌ها (نظیر منیزیم)، ویتامین‌های C,E و پروبیوتیک‌ها در درمان بیماری آسم وجود ندارد و به جای این توصیه‌ها می‌توانند افراد مبتلا به آسم می‌شوند. ازه مصرف نند.

– و اسپند در ری از این که به درمان است.

* حقيقت: ود اسپند نه نها تاثيري ر رند از بابت آسم لكه در فرد مبتلا به آسم مي‌تواند باعث تشديد لائم شود.

– افزایش سن خوب می‌شود.

* حقیقت: علائم بیماری در طول زمان بوده و گاهی اوقات به مدت طولانی مدت در کودکان ممکن است خاموش و بدون علامت باشد، اما با توجه به مزمن بودن بیماری، احتمال بروز علائم در فرد بیمار تا وجود دارد.

– م ماری روحی است.

* حقیقت: اختلالات روحی روانی مانند اضطراب و افسردگی می‌تواند اعتراف کند اما آسم یک ماری روحی روانی نیست.

– اروهای درمان آسم بویژه اسپری‌ها وبستگی می‌دهند و مفید آور هستند.

* : م بیماری مزمن است و از داروهای ضروری است که در طول مدت استفاده می شود. این موضوع به بیماری لیل ماهیت است و ارتباطی به وابستگی و مصرف داروها ندارد.

انتهای ام

خروج از نسخه موبایل