مجله علمی و پزشکی

بیانیه شرکت ایلان ماسک ؛ ما میمون‌ها را شکنجه نکرده ایم

آنیه رکت ایلان ماسک در مورد ادعای شکنجه میمون‌ها

این شرکت بیوتکنولوژی در حال توسعه مغز رایانه است که ادعا می کند روزی می تواند انسان ها را با آن فوق العاده کند.

با این حال “کمیته پزشکان برای پزشکی مسئوله” (PCRM) ادعا می کنند که در سالهای 2017 تا 2020، میمونهای آزمایشگاهی که متعلق به شرکت “نورالینک” هستند، تحت آزمایشاتی قرار دارند که در حد مجاز بوده و از پوست خودزنی کرده اند. و ونریزی مغزی در اسناد بررسی مشاهده شده است.

شرکت “نورالینک” در جدیدترین بیانیه خود در مورد میمونهای آزمایشی خود را اعتراف کرده است که این میمونها قربانی شدهاند، اما میگوید به دلیل عدم مراقبت پزشکی و بیمبالاتی در این آزمایش نبوده است.

رکت «نورالینک» که وسط «ایلان ماسک» رها شده است، ر ال کار روی یک تراشه مغزی ابل کاشت است که روی راشه مغزی ابل کاشت است که رهایی از روی راشه مغزی ابل کاشت است.

ال گذشته این شرکت ناوری خود را ر یک میمون ماکاک نشان داد که بازی ویدیویی را بدون دسته(جوی استیک) و تنها اد مرخ

این گروه حامی حقوق حیوانات موسوم به “کمیته پزشکان برای پزشکی پزشکه” (PCRM) ادعا کرد که “نورالینک” از ایمپلنتهای بسیار تهاجمی استفاده کرده است که باعث شده است “رنج و شکنجه شدید میمونی باشد که مراقبت کافی دریافت نکرده است.”

این گروه با شواهدی که در 700 صفحه آورده شده است مدعی شده است که 15 میمون از 23 میمونی که این آزمایش روی آنها انجام شده بود، قربانی شدند و همچنین گزارش هایی از آنها وجود داشت.

در این شکایت، حامیان حقوق حیوانات، دانشگاه “کالیفرنیا دیویس” را در مورد ناقض حقوق حیوانات میدانند 9، از جمله آنها قانونی مبنی بر به حداقل رساندن درد و ناراحتی برای حیوانات هنگام مراقبت از آنها است. این گروه، بسیاری از میمون‌ها آزار شدیدی را در نتیجه آزمایش‌های تهاجمی و مراقبت نامناسب تجربه کردند. این ایمپلنت و سختافزارهای مرتبط با آنها که پس از ایجاد حفرهای در جمجمه در مغز قرار می گیرند، باعث ایجاد بیماری های مکرر در حیوانات می شوند و به طور قابل توجهی به سلامت آنها توجه می کنند و تحقیقات درست را به خطر انداخته است. نمونه‌های متعددی از آسیب به میمون‌ها از مله‌هایی که دستان دستان و پایش‌ها را از دست داده بود، به نظر من رب نر بود.

ر موردی دیگر، یک میمون که حفره‌ای در سر ایجاد نمی‌شود، باعث ایجاد خونی پوست می‌شود که مجبور به اتانازی آن شدند. نمونه های دیگر این گروه یک میمون را ارائه کردند

گفتنی است که این گروه با استفاده از دسترسی به این داده ها، علیه دانشگاه “کالیفرنیا دیویس” اقامه دعوا کرده است که شرکت “نورالینک” قبلا آزمایش های خود را در آن انجام داده است و با این حال، این شرکت مستقیما بخشی از این شکایت نیست.

انشگاه «کالیفرنیا دیویس» که در همکاری‌اش را با «نورالینک» به پایان می‌رساند، ادعا می‌کند که به طور مستقیم انجام می‌شود. مركز اين دانشگاه گفت كه مراقبتهاي دامپزشكي از جمله ناظران شبانهروزي بر حيوانات را انجام داده و حوادث را به كميته مراقبت و استفاده از (iacuc) گزارش داده تا در صورت نياز به تغييرات در دستورالعملها و آموزشها اعمال شود.

این کمیته قصد دارد از دانشگاه “کالیفرنیا دیویس” شکایت کند و تصاویر و فیلم‌هایی عنوان بخشی از داده‌های اصلی منرخ ر انتشار . منین می‌خواهد به ماره هویتی وانات مورد مایش دسترسی به سرنوشت آنها را پس از انجام فعالیت‌های این رانشگ» اما «کالیفرنیا دیویس» می‌گوید که این اطلاعات مربوط به شرکت «نورالینک» است.

اف‌سازی “نورالینک”

شرکت “نورالینک” در یک متن طولانی در وب سایت خود، گروه “PCRM” را مخالفت با استفاده از حیوانات در تحقیقات به هر شکل ممکن است داشته باشد، آن هم در شرایطی که نیاز به انجام آزمایشات حیوانی قبل از آزمایشات انسانی را دارد. روشن شده است.

این شرکت در این بیانیه به توضیح تاریخچه همکاری کوتاه خود با دانشگاه “کالیفرنیا دیویس” پرداخته و گفته است که مرکز تحقیقات ملی پستانداران کالیفرنیا (CNPRC) ابتدا اجازه دسترسی به جسدهای میمونها را می دهد تا جراحی های خود را آزمایش کنند و سپس میمون های زنده مانده از ایر روژه‌های تحقیقاتی را در اختیار نها قرار داده است.

“نورالینک” ادعا می کند که در مراحل اولیه پروژه ود، میمون ها تنها در روز جراحی در اختیار این شرکت بوده اند. همچنین علاوه بر جراحتی که این میمونها داشته است، از جمله از دست دادن انگشتان دست، احتمالاً دلیل رفتارهای تهاجمی با سایر میمونهای موجود در مرکز نگهداری بوده و بر اثر آزمایشهای این شرکت نبوده است.

46

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا