هوای اصفهان آلوده است/ شاخص ۱۰ ایستگاه بر مدار قرمز و نارنجی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

محمود مزارع کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان در گفتوگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: کیفیت هوا در ایستگاه های پایش آنلاین در خیابان های احمدآباد با شاخص 110، 111 استانداردی با شاخص، انقلاب با شاخص 142 باهنر با شاخص 104 یک شاخص ۱۱۸، رگراه رازی با اخص رهنان با شاخص ۱۲۹ و ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۱۶ در وضعیت (نارنجی) ناسالم برای رو

وی با بیان اینکه نشان می دهد هوا در ایستگاه خیابان های رودکی با میانگین 152 و فیض با میانگین 161 وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می دهد، اضافه کرد: شاخص کیفی هوا همچنین در ایستگاه خیابان فرشادی با میانگین 78، کاوه با 94 و میرزا طاهر با میانگین وضعیت AQI (زرد) ابل قبول را نشان می دهد.

ارشناس امور آزمایشگاه محیط زیست محیط زیست استان اصفهان، افزود: امروز وضعیت کیفیت هوای شهر صنعتی سگی با شاخص 126 ناسالم برای گروه های حساس، شاهین شهر با شاخص 83 و مبارکه با شاخص 84 در وضعیت قابل قبول ثبت شده در حالی که ایستگاه های منطقه صنعتی دولت آباد، خمینیشهر، نجف آباد و کاشان دائم قطع است.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان امروز به نسبت شدید و فعال شدن کانون های داخلی گردوغبار کماکان شاخص کیفی هوا در مناطق مرکزی و شرق استان در شرایط ناسالم است و در مناطق پرتصادف و صنعتی در شرایط ناسالم برای عموم گروه های جامعه. رار می‌گیره.

اخص کیفی وا از صفر ا ۵۰ هوای اک، ۵۱ تا ۱۰۰ وای سالم، ۱۰۱ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ هزار ناسالم مرا۳۰۰
شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) ویژگی هایی است که دارای آلاینده های مختلف در هوای مشابه مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از 10 میکرومتر و ذرات کوچکتر از 2.5 میکرومتر) است. مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد تبدیل می‌شود و وضعیت لودگی هوا را نشان می‌دهد.

خروج از نسخه موبایل