مجله هنر و فرهنگ

احیای شب نوزدهم در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا، مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان از اولین شب های قدر با حضور دانشگاهیان و با اجرای برنامه های سخنرانی، دعل و مرثیه، پخش نذری و … در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.(بیشتر بخوانید)

به مناسبت فرارسیدن شب ضربت خوردن حضرت امیرالمؤمنین امام علی (ع)، مراسم سوگواری و احیای شب قدر با حضور بیش از 150 نفر از شیفتگان آن امام همام (هیأت رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان به همراه خانواده) در مسجد النبی (ص) انتشارات اسلامی واحد رکرد گزارش .

مراسم پرفیض و روحبخش احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با سخنرانی استاد برجسته حجتالاسلام رضا قاسمینژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و مداحی مداحان اهل بیت (ع) برگزار شد.

احیای نوزدهم در واحدهای دانشگاه اسلامی

قرائت قرآن توسط قاریان و حافظان قرآن کریم، قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر و سخنرانی، قرآن به سرگرفتن و صرف سحری از جمله برنامه های شبهای قدر در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد بوده است که به همت دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری اجرا می شود. .

با فرارسیدن لیالی پرفیض قدر مراسم سخنرانی، مناجاتخوانی و عزاداری بر اساس سالهای گذشته با حضور بیماران، کارکنان و دانشجویان در مسجد امام جعفر صادق (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزآباد برگزار شد.

و رنامه‌های شب ر(نوزدهم) از ساعت ۲۳ آغاز و تا ساعت سه بامداد ادامه اشت. ای افتتاح، قرائت ارت پرفیض عاشورا، دعای توسل، نرانی، دعای وشن کبیر و در نهایت سرگرفتن رآن و ذکر مصیبت ازاقد. نشریه آزاد اسلامی واحد روزآباد ود.

احیای نوزدهم در واحدهای دانشگاه اسلامی

حجت الاسلام مهدی شهبازی روحانی اعزامی از قم در سخنانی لیالی قدر را از بافضیلتترین شبها دانستند که با امور مهم و باعظمتی مانند نزول اجمالی قرآن، پیدایش افاضات باطنی و فضای خاص معنوی و شب نزول الهی رحمت و آمرزش گناهان همراه است.

شهبازی با بیان اینکه عبادت در این شبها برابر احادیث و روایات قابل قیاس با دیگر شبها نیست، توفیق بجاآوردن اعمال ویژه شب قدر را از عنایات خاص خداوند به مؤمنان روزهدار در این ماه دانست که تنها راه یافت به این شب باعظمت قادر به درک واقعیت است. ن موند.

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با ور روح الله امیری دلویی سرپرست نشریه آزاد اسلامی واحد نابادمع کثیری از انشجویان و کارکنان این دانشگاه در مسجد و در جوار مزار شهدای گمنام رمیده در واحد گنابارد رم ر واحد گنابار .

احیای نوزدهم در واحدهای دانشگاه اسلامی

در این مراسم که به همت امور فرهنگی و اجتماعی و با همکاری خالصانه دانشجویان بسیجی دانشگاه برگزار شد، پس از قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر، مداحان اهل بیت (ع) به مرثیه سرایی در مقام والای مولای متقیان، امام علی (ع) اولین شهید محراب. رداختند.

ر ایان مراسم، شرکت کنندگان بر سر وان نعمت اهل بیت (ع) به صرف سحری میهمان شدند.

مزمان با لیالی قدر ۳۰۰ پرس غذای گرم به مت بسیج انشجویی شهید آوینی انتشارات اسلامی واحد بیضا و بین نیازمندان این استان توزیع .

احیای نوزدهم در واحدهای دانشگاه اسلامی

این رزمایش خیرانه با حمایت خیران و سپاه فجر رستان بیضا و با هدف کمک به خانواده‌های م‌بضاعت انجام شد.

انتهای ام/4062/

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا