مجله علمی و پزشکی

کشف یک سنگ ،تاریخ حیات اولیه را ۳۰۰ میلیون سال به عقب برد

دانشمندان پیشتر ساختارهایی کوچک و خاص رشته‌های و لوله‌های مانند را در این سنگ پیدا کرده اما به نظر می‌رسید که آرا. اِ این حال تمامی انشمندان موافقند که این ساختارها منشا بیولوژیکی ارند.

اکنون پس از تجزیه و تحلیل و تحلیل های بیشتر، مطالعات کالج دانشگاهی لندن، ساختار بسیار بزرگتر و پیچیده تری را در داخل این سنگ کشف کرده و این ساختارها، ساختاری ساقهمانند با شاخه های موازی در یک سمت است که نزدیک به یک سانتی متر طول دارند.

باورهای مطرح شده گرچه تصور می شود که برخی از روش ها می توانند از طریق واکنش های شیمیایی تصادفی ایجاد شوند، اما در نتیجه شبه ساقه با شاخه های موازی احتمال وجود دارد که منشا بیولوژیکی داشته باشد و این امر نیز به دلیل آن است که هیچ ساختاری مشابه آن از طریق واکنش های شیمیایی وجود ندارد. ایجاد نشده است.

نشانه هایی از حیات اولیه با ررسی سنگ

ا به ال اولین محل شناخته شده است از حیات بر روی مینی، اصل ررسی از نگی 3.46 میلیون ساله از استروا.

دکتر “دومینیک پاپینو” (Dominic Papineau) نویسنده اصلی این مطالعه از دانشکده علوم زمین کالج دانشگاهی لندن گفت: ما در این مطالعه با بررسی شواهد مختلف نشان دادیم که از انواع مختلف بیماری ها بین تا 3.75 4.28 میلیارد سال پیش روی مین وجود اشتهاند. این معناست که حیات می‌توانست ۳۰۰ میلیون سال پس از تشکیل زمین آغاز شود. از نظر مین شناسی، این روند بسیار سریع است و یک دور چرخش خورشید به ور کهکشان ما است.

تحقیق این مطالعه مچنین شواهدی را کشف کردند که چگونه اکتری‌ها انرژی را از راه‌های مختلف دریافت می‌کنند. آنها ترکیبات فرعی شیمیایی را در این سنگ پیدا کردند که با میکروبهای باستانی آهن، گوگرد و احتمالاً از کربن تشکیل شده و نور را از طریق نوعی فتوسنتز بدون دریافت کرده و زندگی میکردند، سازگار است.

نتایج این یافته‌های جدید نشان می‌دهد انواع حیات میکروبی ممکن است در زمین اولیه و وجود داشته باشد. وجود نها همچنین پیامدهایی برای امکان زیست فرازمینی می‌کند.

ر این مطالعه، پوست سنگ‌های کمربند رویه‌ای نووآگیتوک (NSB) را که توسط دکتر اپینو در سال ۲۰۰۸ معرّفی شد، ررسی ود، ر.

کمربند روی پوستهای نووآگیتوک، زمانی تکهای از کف دریا و بنابراین برخی از آنها از قدیمیترین سنگهای رسوبی روی زمین قرار گرفته است که گمان میرود در نزدیکی سیستم چاههای گرمابی قرار گرفته است. مین است که از نظر زمینشناسی، آبهای اطراف خود را گرم می کند.

معلم سنگ را به ایی به ضخامت کاغذ(100 میکرون) برش ادند ا از ساختارهای نزدیک ریز فسیلی مانند که از هما و ر ما و ر معین و ا معینو.

امت این تکه‌ها نگ‌ها از دو برابر ضخامت سنگ‌های قبلی بود بیش از حد بریده بودند و این امر به نتیجه اجازه مان ریده و این امر را می‌دهد.

این ساختارها و ترکیبات را با فسیل‌های جدیدتر و همچنین با اکتریت‌های سیستم‌های تشدیدکننده که در نزدیکی چاه‌های گرم هستند.

تیم تحقیقاتی علاوه بر تجزیه و تحلیل و تجزیه و تحلیل نمونه سنگ در زیر میکروسکوپ و رامان های مختلف (که پراکندگی نور را می گیرد)، بخش هایی از سنگ را با استفاده از یک ابر رایانه که هزاران تصویر را با دو تکنیک تصویربرداری با نمای بالا پردازش می کرد، به صورت. الی ازسازی ردند.

اولین روش میکرو سی تی یا میکروتوموگرافی(microtomography) ود که از اشعه ایکس برای مشاهده ماتیت درون سنگ‌ها استفاده می‌شود. ومین روش نیز رتو یونی بود که تکه‌های سنگی به ضخامت نانومتر را ا میکروسکوپ الکترونی یکپارچه ردر. مجموعه‌های تکنیکی از تصاویر را تولید می‌کنند که برای ایجاد مدل‌هایی از کاربردهای مختلف می‌شوند.

مطالعات در تحلیل و تحلیل خود به این نتیجه رسیدند که اختارهای ماتیت نمی‌توانند از ریق ردن و گرم ن سنگ (دگرگونا)

نها بیان کرد این ساختارها در وارتز ریزتر(کمتر تحت اثیر دگرگونی) بهتر از کوارتز رشتتر(که دگرگونی ری د

حقق این امر تأیید می‌کند که این رسوبات کف دریا به اندازه سنگ‌های آتشفشانی اطرافشان است.

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا