بهترین کشورهای اروپایی ارائه دهنده اقامت تمکن مالی

دریافت اقامت اروپا با تمکن مالی یکی از روش های سریع برای گرفتن اقامت می باشد. درکل اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی یعنی این که متقاضی بدون نیاز به کار کردن در کشور مقصد می تواند زندگی خود را اداره کند. برای این منظور می بایست گردش حساب خود را به همراه سایر مدارک مانند گواهی اسناد و مالکیت ها و سهام و… ارائه کنید.

برای اثبات این موضوع،  متقاضی می تواند درآمد دریافتی خود را از طریق نشان دادن سود سرمایه سپرده گذاری، سهام شرکت و حقوق بازنشستگی ارائه دهد. متقاضیان با اثبات تمکن مالی در کشور خود می توانند برای خود، همسر و فرزندان تحت تکفل اقامت دریافت نمایند. این اقامت به اشخاصی تعلق میگیرد که از تمکن مالی برخوردار باشند. افرادی که اقامت اروپا با تمکن مالی را دریافت می نمایند، نیازی به کار در اروپا نخواهند داشت و دولت های اروپایی انتظار دریافت مالیات و بیلان سالیانه از این افراد را نخواهند داشت.

اقامت فرانسه

اقامت فرانسه با تمکن مالی

در سال های اخیر اقامت فرانسه از راه تمکن مالی متقاضی زیادی داشته است. سال های قبل راه های دیگر بیشتر برای اخذ اقامت فرانسه انتخاب می شدند ولی موسسه حقوقی سام شرایطی را ایجاد کرده است که با سهولت بتوان به ویزای فرانسه دست یافت.

در این روش نیازی به انتقال دارایی های فرد متقاضی به خارج از کشور نیست بلکه با اثبات دارایی ها در ایران، فرد می تواند به فرانسه مهاجرت کند. در صورتی که فردی به طور ماهیانه 3000 یورو برای خود ، 1500 یورور برای همسر و 750 یورو برای فرزندان زیر 18 سال درآمد داشته باشد واجد شرایط برای دریافت اقامت فرانسه با تمکن مالی می باشد. این درآمد از راه های زیر اثبات می شود:

پروسه دریافت اقامت با تمکن مالی حدود 4 ماه به طول می انجامد. در صورتی که شرایط فوق را داشته باشید موسسه حقوقی سام این نوید را به شما می دهد که در کوتاه ترین زمان ممکن اقامت را برای شما فراهم کند.

مدت اعتبار اقامت با تمکن مالی برای فرد متقاضی و همسر یک سال و برای فرزندان زیر 18 سال 5 سال می باشد اما بعد از 5 سال اقامت والدین به اقامت دائم تبدیل می شود و همچنین بعد از آن می توان برای دریافت پاسپورت اقدام نمود.

اقامت پرتغال

متقاضیان اخذ اقامت خود حمایتی پرتغال می بایست اثبات نمایند که سالیانه درآمد مشخصی را دارا می باشند که بصورت مستمر ادامه خواهد داشت و نیازی به حضور فعال آن ها برای این درآمد وجود ندارد. این درآمد می تواند حقوق ثابت مثل حقوق بازنشستگی یا اجاره املاک باشد. برای اقدام این برنامه متقاضی تنها می‌بایست ثابت کند که هزینه زندگی و امرار معاش خود و خانواده‌اش را می‌تواند بدون کار کردن در کشور پرتغال تأمین نماید.

مقدار درآمدی که فرد درخواست‌کننده باید نشان دهد، ۹۰۰۰ یورو درآمد سالیانه است. این مقدار برای همسر وی ۴۵۰۰ یورو و برای هر فرزند زیر 18سال برابر با ۳۰۰۰ یورو خواهد بود. بدیهی است صرف نشان دادن این درآمد سالیانه اخذ اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی حتمی نبوده و بستگی به نظر مسئولان بررسی پرونده در اداره مهاجرت پرتغال خواهد داشت. لازم به ذکر است که با این که نام این برنامه در پرتغال اقامت بازنشستگی می‌باشد، متقاضیان آن برای اخذ اقامت هیچ‌گونه محدودیت سنی نخواهند داشت.

اقامت اتریش

بر اساس آخرین شرایط اقامتی اعلام شده توسط وب سایت رسمی اداره مهاجرت کشور اتریش در سال 2021، فرد متتقاضی اقامت تمکن مالی اتریش می بایست مطابق جدول زیر دارای درآمد ثابت و مستمر به میزان دو برابر نرخ متوسط بیمه عمومی احتماعی باشد:

Standard rate Twice the rate
Single € 1,000.48 € 2,000.96
Married couples or partnerships € 1,578.36 € 3,156.72
Additionally for each child € 154.37 € 308.74

بنا بر این در صورتی که سرپرست خانواده اثبات کند ماهیانه 2001 یورو برای خود، 1157 یورو برای همسر و 309 یورو برای هر یک از فرزندان زیر 18 سال خود درآمد ثابت دارد، واجد شرایط دریافت اقامت اتریش از روش تمکن مالی خواهد بود.

این درآمد می تواند از چهار محل ذیل نشان داده شود:

  1. سود سپرده بانکی
  2. اجاره نامه ملک
  3. حقوق بازنشستگی
  4. سود سهام شرکت ها با صورت دارایی

لازم به ذکر است مبلغ درآمد ماهیانه احراز شده توسط متقاضی برای یک سال، باید در حساب بانکی ایشان در ایران موجود باشد.

به طور مثال برای اقامت دو نفر (متقاضی و همسر) باید مبلغ زیر یا معادل ریالی آن در حساب سرپرست خانواده در ایران موجود باشد:

€37884=12*3157

متقاضی می تواند پس از گذشت 5 سال از زمان دریافت این اقامت، درخواست اقامت دائم و پس از آن طبق قوانین مهاجرتی، پاسپورت دوم دریافت کند.

خروج از نسخه موبایل