مجله علمی و پزشکی

معجزه بلوبری برای زخم دیابتی

الانه از ۵۰ میلیارد دلار برای مراقبت از هزینه می‌شود. مزمن مانند زخم‌های ناشی از خروج و ناشی از فشار ممکن است رگ‌زایی رای بهبود رمیم زخم روری است.

پژوهشگران “دانشگاه مین” (umains) آمریکا پیشتر دریافته بودند که عصاره “فنولی” (phenolic) به دست آمده از بلوبری وحشی، به بهبود سلامت و انتقال سلولی در سلول های بند ناف انسان کمک می کند که مراحل حیاتی در روند بهبود زخم به شماره میروند. . این گروه پژوهشی در پروژه جدید به سرپرستی “دوروثی لیمیس اکاس”(Dorothy Klimis-Zacas)، وهشگر دانشگاه مین صورت ردا نوله‌ها، ترکیباتی هستند که به‌طور طبیعی، برخی از آن‌ها را می‌شوند و به عنوان آنتی‌اکسیدان عمل می‌کنند.

وهشگران، روحی از موشها را با ژل موضعی حاوی عصاره فنولی دست از بلوبری وحشی رمان کردند. گروه تحت درمان در مقایسه با موشهایی که با ژل بدون عصاره فنولی تحت درمان قرار گرفتند و گروه کنترل شده که هیچ درمانی را نگرفتند، مهاجرت بهتر سلولهای اندوتلیال به محل زخم و افزایش 12 درصدی بسته شدن زخم را نشان دادند.

«تولو استر آدکی» (Tolu Esther Adekeye)، وهشگر ارشد این پروژه: بلوبری وحشی، این پروژه را دارد که انتقال سلولی، تشکیل ویشردهد. این امر به ویژه ماران مبتلا به زخم‌های مزمن مانند م‌های ناشی از ز

46

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا