مجله حوادث

کاهش چشمگیر قاچاق سلاح و مهمات با رایزنی‌های دیپلماتیک

جانشین فرمانده فراجا اعلام کرد که قاچاق سلاح و مهمات با گفت‌وگوهای دیپلماسی انجام گرفته با کشورهای همسایه کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش مجله رز، سردار قاسم رضایی دراین‌باره اظهارکرد: با توجه به هم مرز بودن استان آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان و وجود پاسگاه‌های مرزی در این مرزها، قاچاق سلاح و کالاهای ممنوعه نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

وی با اشاره به کشفیات سلاح  و کالاهای قاچاق در این منطقه افزود: با گفت‌وگوهای دیپلماسی صورت گرفته با کشورهای همسایه و کنترل قاچاق سلاح و مهمات هم از سوی دولت عراق و هم از سوی دولت ترکیه هم اکنون وضعیت امنیتی استان بسیار بالا بوده و در کشف کالاهای قاچاق، مجموعه انتظامی و مرزبانی عملکرد خوبی داشته‌اند و علیرغم توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان استان آذربایجان غربی یکی از مهم‌ترین و امن‌ترین استان‌های کشور است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در پایان هدف از سفر خود به آذربایجان غربی را پایش پاسگاه‌های مرزی و ارتقای روحیه و خدا قوت به امنیت سازان این استان عنوان کرد.

توسعه اشراف اطلاعاتی از محوری‌ترین اولویت‌های ماموریتی است

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور همچنین  ارتقاء و توسعه اشراف و تسلط اطلاعاتی بر حوزه های ماموریتی فراجا و یکپارچه سازی بانک های اطلاعاتی را یکی از محوری‌ترین اولویت‌ها برشمرد. او در کمیسیون مشترک مرزبانی و انتظامی استان آذربایجان غربی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان اظهارکرد: ارتقاء و توسعه اشراف و تسلط اطلاعاتی بر حوزه‌های ماموریتی فراجا  و یکپارچه‌سازی بانک‌های اطلاعاتی یکی از محوری‌ترین اولویت‌های ماموریتی است؛ برهمین اساس پلیس باید بر محیط اشراف کامل داشته باشد و معتقدم اگر اشراف نداشته باشیم در مقابل حریف، آسیب‌پذیر خواهیم بود.

وی افزود: خدا را سپاسگزارم که در عبادتگاه شما قرار گرفتم و روحیه خدمتی مرزبانان آذربایجان غربی در بازدیدی که از پاسگاه مرزی میدان داشتم، مثال زدنی است، شما رزمندگان بصیر و مجاهدان فی سبیل الله در مجموعه مرزبانی استان آذربایجان غربی هستید و ما در این استان شهدای زیادی تقدیم کردیم و جای‌جای این خاک، مجاهدت های زیادی صورت گرفته و ما مدیون تمامی شهدای این خاک هستیم.

رضایی با بیان اینکه افتخارمان این است که در این نظام خدمت و زندگی می‌کنیم و خدا را سپاسگزاریم که سرباز ولایت فقیه هستیم، گفت: ماه بهمن، ماه دگرگونی اجتماعی ایران عزیز است و ماهی است که مدیریت از طاغوت به ولی فقیه منتقل شد پس ماه بهمن، ماه شادی و شیرینی است و ما مدیون رهبر کبیر انقلاب اسلامی هستیم که ایران ما را تبدیل به ایران سرافراز در بین ملت‌های جهان کرد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: روستاهای مرزی باید تحت کنترل و اشراف اطلاعاتی نیروهای مرزبانی قرار گیرند و فرماندهان می‌بایست آموزش‌های لازم را در این خصوص دیده باشند؛ لذا تعامل با مرزیاران بسیار مهم است و می‌بایست تعاملات با مردم افزایش یافته و حوزه مرزیاری تقویت شود.

 رضایی در پایان تاکید کرد: فرماندهان باید تهدیدات را احصاء و شناسایی کنند و برای مقابه با آنها طرح ریزی کرده و با اجرای سناریوها تمرین داشته باشند؛ این در واقع همان مفهوم آمادگی است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

بخش مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی نقل و انتقال داستان‌های پنهان در پشت پرده رویدادها هستم. با استفاده از زبانی شیوا و جذاب، به توصیف و تفسیر وقایع می‌پردازم تا خوانندگان را به دنیای پنهان و پر هیجان حوادث کشانده و آنها را با آثار و پیامدهای آنها آشنا سازم.
دکمه بازگشت به بالا