مجله علمی و پزشکی

راهکارهای تغذیه‌ای طب ایرانی برای ماه رمضان

روزه داری علاوه بر تعالی روح، به لحاظ پزشکی برای جسم فواید بسیار ارزشمندی دارد، اثر روزه داری بر سلامت دستگاه گوارش، قلب، کاهش وزن، مغز، کاهش فشار، سم زدایی و سلامتی، کاهش فرآیندهای درمان و افزایش ایمنی بدن اثبات شده است اما، روش های غلط خورده و خوراک در این ماه باعث می شود که بسیاری از افراد نه تنها به پاکی و سلامت جسم دست نیابند، بلکه چند روزی از این ماه نگذشته است که انواع مشکلات بیماری را از جمله نفخ، ترش معده، یبوست و .. ون

ارش مجله رز، تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان یکی از موارد مهمی است که باید توجه شود تا از عوارض جسمی و یا عصبی جلوگیری شود. اعضای روحانی این ماه مبارک اری کند.

ایرانی برای ری از این معضلات: راهکارهایی ارائه می‌دهد.

_ اگر از هر نوع ماری دارویی رنج می‌برید ما از شروع ماه مبارک با پزشک در مورد امکان روز گرفتن مشنو. ر رخی ماری‌ها از جمله زخم اثنی عشر گرفتن روزه صحیح نیست و باعث تشدید بیماری می‌شود.

_ مواد غذایی مختلف از نظر کیفیت و ویژگی‌ها با هم متفاوت هستند و در نتیجه آنها یکسان نخواهد بود. وقتی و چند غذای مختلف با هم ورده شود، معده و دستگاه نمی‌تواند همه نها را به حد نهایی برساند

_ از مصرف غذاهای مختلف و سفره های رنگین افطار و سحر خودداری کنید.

_ الاد و مخلفات افطار «نه» می شود.

_ این مواد مخصوصا اگر با حجم زیاد در نار افطار یا وعده اصلی مصرف باعث عدم م، نفخ، ترش کردن می شود.

_ لیم و آش رشته در تابستان؛ رگز. اصولا لیم و آش رشته و امثال آن غذاهای سنگین می‌شوند و غذای تابستانی. نها را از سفره افطار تابستانی خط بزنید و در ورت زیاد، به مقدار کم انع شوید.

_ وعده افطار و شام را جدا نید.

_ از آنجایی که مدت طولانی خالی بوده است، توان هضم حجم بالای مواد را ندارد، لازم است که در زمان افطار یک ماده غذایی میل شود و در حد یک ساعت بعد از شام میل شود.

_ مصرف و نوشیدنی با غذا ودداری کنید. این اصل همیشه صادق است اما در ماه رمضان که معده به طول روز ضعیف می‌شود بیشتر می‌شود و به شدت اعث اختلو می‌شود.

_ رخی اها را راموش کنید؛ مصرف رخی غذاها مانند ماکارانی، آش رشته، ماهی، الاد الویه، به ویژه وعده سحر ر این منین مواد غذایی ر ادویه و نمک حرارت بدن را بالا برده و باعث تشدید تشنگی می شود.

بنابر اعلام دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، برای جلوگیری از یبوست به جای مصرف میوه های بسیار آبدار و خامی که باعث درد شکم می شود می توان خیسانده برگه هلو، زردآلو، انجیر و آلوی بخارا استفاده کرد. این خشکبار باید در جوش یا گلاب داغ یکساعت خیسانده و سپس میل شود. ر است مصرف این ترکیب یک تا دو ساعت بعد از ام باشد.

انتهای ام

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا