کسب و کار محلیمجله اجتماعی

تاثیر سیلیس و نانو در نماشویی ساختمان

نقش مواد نانو وسیلیس در شستشوی نمای ساختمان

زمانی که صحبت از نماشویی ساختمان و کفسابی می شود یکی از شاخص های اصلی برای اجرای دقیق و اصولی بدون شک موادی است که در هنگام شستشوی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. برای این مواد نیز استاندارد و درجه بندی مشخصی در نظر گرفته شده است به گونه ای که زمان سفارش از شرکت های مرجع دو لیست در اختیار ما قرار می دهند که میزان و دوز اثر گذاری در ان گنجانده شده است و تفاوت این دو نوع مواد در کارایی می باشد.

نماشویی و شستشوی نمای ساختمان یک خدمات بر پایه دانش و تخصص است و به جرات می توان گفت که با اغاز دوران مدرن و صنعتی این حوزه به عنوان یک بخش کاملا علمی و استراتژیک شناخته می شود. دلیل این ادعای ما به چند سال پیش بر می گردد که چندین شرکت دانش بنیان با کشف یک نیاز شروع به تحقیق و توسعه یک محصول بر پایه دانش نانو کردند و توانستند در یک مدت زمان معین این مواد علمی و اثر گذار را روانه بازار مصرف کنند.

جایگاه نانو و سیلیس در نماشویی

شستشوی نمای ساختمان با نانو زمانی حائز اهمیت است که در شهری مانند تهران و کرج زندگی می کنید و الودگی های محیطی نظیر الاینده ها و تابش بیش از حد خورشید و همچنین وجود گرد و خاک به دلیل تغییرات اقلیمی نامشخص ، سطح خارجی ساختمان شما را در هر فصل و زمانی تهدید می کند.

در واقع نانو باعث ایجاد یک لایه مقاوم در سطح سنگ و آجر می شود و علاوه بر افزایش چند برابری شفافیت می تواند تا حداقل پنج سال شما را از هزینه دوباره برای نماشویی ساختمان در امان نگه دارد. لایه ای که نانو در سطح نما ایجاد می کند جلوی رسوب زدایی و نمک زدایی را گرفته و خاصیت اب زدگی دارد و در سه نوع شناخته شده در اختیار شرکت های شستشوی نما قرار گرفته است.

مواد بعدی با کارایی بالا و میزان کاربرد زیاد با نام تجاری و علمی دیسکلر برای نمک زدایی استفاده می شود و خاصیت تمیز کنندگی بالا بر روی شیشه ها دارد و به دلیل دارا بودن مواد شیمیایی قوی تنها از دیسکلر دو درصد در شستشوی نما استفاده می شود. این مواد دارای خاصیت رسوب زدایی نیز می باشد و بروی سنگ های دهبید و تراورتن تست های عملیاتی را با موفقیت گذرانده اند و در بسیاری از پروژه های نماشویی ساختمان در تهران و کرج مورد توجه نماشور های حرفه ای و کار بلد می باشد.

از دیگر مزایا و ویژگی های این نوع محصول راهبردی می توان به خاصیت مخلوط شدن در اب اشاره کرد که در مواردی که نیاز باشد همراه با اب در دستگاه سندبلاست تزریق و سپس در سطح نما خورانده می شود. مواد دیگری که به شدت مورد توجه و مورد استفاده است با نام سیلیس شناخته می شود و یک ماده ترکیبی از ریز سنگ های معدنی است که تنها در نماهای سنگی و اجری کاربرد دارد و برای شیشه و کامپوزیت به هیچ وجه توصیه نمی شود. سیلیس در صنایع مختلف کارایی دارد و از زمانی که دستگاه سندبلاست برای نماشویی درجه یک معرفی شد بیشتر مورد تقاضا قرار گرفت و از اوایل دهه نود به شکل صنعتی تولید و ارائه شد که بهترین جنس این محصول در کاشان تولید و در دسترس می باشد.

نقش یو اف و سی آی پی در شستشوی نما

گل سر سبد این مواد را می توان uf و cip در نظر گرفت زیرا تیر خلاص را به کثیفی ها می زنند و در دوز ها و نوع های متنوع تولید و در بازار موجود می باشند که هر یک برای وظیفه ای مشخص مهندسی و تولیده شده اند و در ترکیبات شیمیایی متفاوت وجود دارند. اسیدی و قلیایی بودن این مواد ، برای رسوب زدایی و نمک زدایی سطح نمای ساختمان کاربرد دارند و وجود ترکیبات آلی موجب افزایش خاصیت کاتالیزی شده و با حل کردن الاینده ها در خود موجب افزایش چشمگیر تمیزی و پاکیزگی سطح سنگ و آجر و حتی نمای کامپوزیت می شوند.

شستشوی نمای ساختمان به جرات یک خدمات با متدهای کارشناسی و مهندسی معکوس است ، به شکلی که با شناسایی ایرادات و مشکلات هر بخش و هر موقعیت یک راه حل جدید را ایجاد می کند و روش و ماده مناسبی را ارائه می دهد. احتمالا شما عزیزان نیز متوجه شده اید که شعار نماشویی ارزان و شرکت ها و افراد نا معتبر چگونه از عدم اگاهی جامعه هدف، سو استفاده کرده و بدون استفاده از حتی یکی از مواد ذکر شده در پروژه سبب بد نام کردن این حوزه بی نظیر می شوند.

شستشوی نما با واترجت دقیقا همان نوع نما شویی است که با قیمت های پایین ارائه می شود و نیاز به استفاده از مواد خاصی نیست و جالب است بدانید که در هنگام تماس با ما تاکید دارند که ما قیمت های پایین تری نیز استعلام کرده ایم و ما را محکوم به گران فروشی خدمات می کنند. اما با توضیحات کارشناس فنی متوجه تفاوت های ویوپارس با دیگر شرکت ها شده و مجاب می شوند تا شست شوی نمای ساختمان را به ما بسپارند و در پایان به قدری متعجب و راضی هستند که برای ما نیز جای خرسندی دارد.

شفافیت در قیمت نماشویی و شستشوی نما برای ما یک مزیت تبلیغاتی است اما نحوه خدمات و میزان اثر گذاری مواد مصرفی و تجهیزات پیشرفته باعث اعتماد کارفرمایان زیادی در سراسر تهران و کرج شده است. ماده بعدی که در پایان کار مورد استفاده قرار می گیرد و در زبان عام نیز کاملا شناخته شده است زیرا در کارواش نیز به مراتب با نام ان مواجه شده اند پولیش نام دارد که برای واکس کردن سطح سنگ و اجر و در مواردی نماهای فریم لس و کرتین وال کاربرد دارد.

پولیش تقریبا کارایی مشابه نانو دارد با این تفاوت که میزان ماندگاری بر روی ساختمان کمتر بوده و بالعکس میزان افزایش شفافیت بیشتر از مواد نانو در شستشوی نمای ساختمان است. بحث پایانی اینکه در چه موارد چه نوع موادی نیاز است تا مورد استفاده قرار گیرد:

  • در نماهای سنگی و آجری سیلیس و دیسکلر بخش جدا نشدنی خدمات هستند.
  • برای شیشه ها دیسکلر و مواد ترکیبی یو اف و سی آی پی حتما توصیه می شود.
  • برای نمای کامپوزیت به غیر از سیلیس بقیه مواد کاربرد زیادی دارند.

نماشویی و کفسابی ساختمان با طناب و کلایمر

نماشویی ساختمان با طناب در زمره مشاغل سخت دنیا قرار دارد و کاری تخصصی محسوب می شوند. کارگران آموزش دیده و با تجربه با رعایت نکات امنیتی اقدام به این کار می کنند.

با تمام اقدامات امنیتی احتمال خطر در این حرفه زیاد است. پاکسازی نما با استفاده از دستگاه سندبلاست و یا واترجت و هر دستگاهی که انجام شود، باید به دقت و وسواس انجام شود. در حالت کلی از ۳ طریق کارگران اقدام به می کنند.

شستشوی نمای ساختمان با طناب

کفسابی بتن شرکت نماشویی ساختمان را بوسیله طناب و با تکنیک راپل تحت نظارت و با مدرک با بهترین کیفیت و بهترین قیمت به انجام میرساند .

نماشویی نمای شیشه ای

نمای شیشه ای یا فریم لس یکی از نماهای زیبا از جهت یک دستی می باشد.  طرح و شکل نما در بحث نماشویی نمای شیشه ای تغییری ایجاد نمی کند.

نماشویی نمای کامپوزیت

کامپوزیت در واقع یک ورق نازک آلومینیوم می باشد که امروزه در بسیاری از مکان ها از آن استفاده می شود و علت آن نیز سبکی و اجرای ساده آن می باشد. برای اینکه نمای کامپوزیت زیبایی و کیفیت خود را حفظ کند باید به طور سالیانه نماشویی ساختمان شود.

نماشویی نمای سنگی

از قدیم تا به امروز انواع مختلفی از سنگ برای نمای ساختمان استفاده شده است. در حال حاضر نیز سنگ هایی با نام های دهبید، تراورتن، رومی و گرانیت بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. سنگ ها نیز با توجه به جنس شان هر از چندگاهی کیفیت و زیبایی خود را از دست داده و نیاز به نماشویی ساختمان در آن ها دیده می شود.

نماشویی ماسه شسته طرح دار

این طرح از ترکیب کردن چند رنگ قرمز، نارنجی، قهوه ای و دیگر رنگ ها ساخته می شود. البته قبل از اینکه از ماسه شسته در نما استفاده شود، از سیمان سفید یا سیاه با پودرسنگ و سنگ ریزه استفاده می شود و فوم مخصوص بر روی آن کشیده می شود و به این ترتیب، نما در رنگ های مختلفی نمایان می شود. کفسابی در تهران نمای ماسه شسته طرح دار بعد از گذشت مدت زمانی کیفیت خود را بر اثر آلاینده ها از دست می دهد و تنها راه برگشت کیفیت آن به حالت اولیه نماشویی ساختمان می باشد.

شستشوی نما رنگ شده یا آستر شده

در این نوع از نما بعد از اینکه از سیمان کاری یا پودرسنگ در نما استفاده می شود رنگ انتخاب شده بر روی آن زده می شود. اما این نوع نما نیز پس از مدتی نیاز به نماشویی ساختمان پیدا می کند.

نماشویی نمای سرامیکی یا نمای کاشی

این نوع نما شباهت زیادی به نمای سنگ دارد فقط از ظرافت بیشتری نسبت به سنگ برخوردار می باشد. این نوع نما نیز بعد از گذشت مدت زمانی نیاز به شستشوی نمای ساختمان پیدا می کند.

نماشویی نمای آجری

این نوع نما از زمان های قدیم برای نما استفاده شده است. نمای آجری نیز بر اثر گذشت زمان آلوده می شود، که راه حل آن استفاده از مواد نانو و سیلیس برای نماشویی ساختمان می باشد. استفاده از مواد نانو در این نوع نما کاری ضروری می باشد و باعث ماندگاری بیشتر نما می شود. درشستشوی نمای آجری معمولاً از واترجت با برق سه فاز استفاده می شود.

نماشویی ساختمان با بالابر

نماشویی در برخی مواقع که امکان استفاده از نماشویی  با داربست یا روش های دسترسی نماشویی ساختمان با طناب وجود نداشته باشد . می توان از بالابرهای صنعتی جهت دسترسی به ارتفاع کمک گرفت که روش نماشویی بسیار آسان ولی قدری هزینه بر است.  یکی از روش­های مرسوم در امر نماشوی ساختمان بهره ­گیری از واترجت با فشار مناسب در نماشویی ساختمان می­باشد. که می­تواند تا حدود زیادی آلودگی­ها و جرم­ها را از روی نما بزداید. معمولا برای شستشوی نمای ساختمان (سنگی، آجری، سیمانی، کنیتکس، کامپوزیتی و …) از دستگاه­ های سه فاز فشار قوی در نماشویی و شستشوی نما استفاده می­شود.

نماشویی ساختمان با ابر و تی و مواد شوینده

این نوع از نماشویی بیشتر برای نماهای کامپوزیتی، شیشه ای و در برخی مواقع برای نماهای سنگی به کار گرفته می­ شود. در این روش نماشویی ابتدا مواد شوینده توسط ابر اسفنجی مخصوص بر روی سطح ساختمان اعمال می­شود و بعد از گذشت مدتی با استفاده از تی مخصوص شیشه، مواد شوینده به همراه آلودگی­ها در فرآیند نماشویی با تی و ابر و مواد شوینده از روی سطح بطور کامل برداشته می­شود. در نهایت برای تکمیل فرآیند شستشوی نما از دستمال­های نانوفایبر بهره گرفته می­ شود.

نماشویی ساختمان به روش واترسندبلاست

نماشویی در برخی مواقع که جرم­های عمیقی بر روی سطح نمای ساختمان تشکیل می­شود و توسط  واترجت رفع نمی­شوند، برای نماشویی ساختمان و شستشوی نما بایستی از روش­های قوی­تری کمک گرفت. با مکانیزم لایه برداری سطحی می توان تمامی آلودگی­ها، چربی­ها، رنگ و زنگ آبه را در فرآیند نماشویی ساختمان از بین برد. یکی از این روش­ها نماشویی به روش واترسندبلاست است که بیشتر با نام سندبلاست شناخته می­ شود.

در این روش شستشوی نما از مواد مصرفی سیلیسی مخصوص (SiO2) با اندازه دانه یا مش مناسب استفاده می­شود، که به همراه آب و با فشار دستگاه واترجت ۲۵۰ بار به سمت سطح مورد نظر پرتاب می­شود و تمامی آلودگی­های موجود را با نماشویی ساختمان بر می دارد. این روش شستشوی نما ساختمان که در صنعت هم کاربرد فراوانی دارد یکی از کامل­ترین روش­های نماشویی و سازه ­های سنگی، آجری و بتنی می­ باشد، که احتیاج به تبحر و تخصص خاص خودش دارد و با ظرافت و حساسیت خاصی بایستی اجرا شود ، تا خسارتی متوجه زیرلایه و سازه نشود.

نکات نماشویی در زمستان و پاییز

پاکساری نمای ساختمان یا خدمات نماشویی در فصول سرد به نسبت سخت تر از فصول گرم می باشد. چرا که به دلیل کاهش دما و دیر تبخیری آب و احتمال یخ زندگی سنگ نما، کار باید با دقت و ظرافت بیشتری انجام شود تا هیچ گونه آسیبی به نما و ساختمان وارد نشود. نماشویی ساختمان در این فصول باید در ساعاتی از روز انجام شود که امکان یخ زدن و آسیب رسیدن به سنگ بسیار کم باشد.

نکته اینکه نباید جهت آب طوری باشد که در عمق نما نفوذ کند که در صورت نفوذ زمان زیادی برای خشک شدن کامل نیاز می باشد. قیمت پاکسازی نمای ساختمان و هزینه شستشویی نما به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله ارتفاع ساختمان نوع نما، عمر نما، ساده یا طرح دار بودن نمای ساختمان، در دسترس بودن برق سه فاز یا تک فاز و … دارد.

دلایل و لزوم ترمیم نما قبل از نماشویی ساختمان

به طور مثال پیچ رولپلاک باعث سفت شدن سنگ در نما شده و مانع افتادن آن میشود و از خطرات زیادی جلوگیری می کند، زیرا در صورت عدم پیچ رولپلاک سنگ، هنگام شستشو احتمال سقوط آن بر روی عابرین افزایش یافته و عواقب جبران ناپذیری را به بار می آورد. بعضی از افراد بر این باورند که پیچ رولپلاک ساختمان هزینه بر است. اما ما این تضمین را به شما می دهیم که نیروی کار متخصص ما با سالیان طولانی تجربه و انجام پروژه های متعدد و بزرگ  با بهترین قیمت ممکن، کار پیچ رولپلاک ساختمان شما را انجام خواهند داد.

امروزه شرکت ها و تیم های مختلفی در زمینه نماشویی ساختمان بدون داربست فعال می باشند. اما نکته ای که قابل اهمیت است و لازم می دانیم به آن اشاره کنیم انجام عملیاتی ایمن است که باعث می شود تا هم عملیات نماشویی ساختمان به نحو احسن انجام شود و هم از خطرات احتمالی جلوگیری شود و عملیات با زمان کمتر و قیمت مقرون به صرفه ای انجام گیرد.

نماشویی و پیچ رولپلاک

نماهایی از جنس سنگ یا آجر هستند که در مدت زمان طولانی ممکن است دچار آسیب دیدگی یا شکستگی شوند و خطرات جانی و مالی زیادی را به همراه داشته باشند. پیچ رولپلاک نما جزو تعمیراتی است که باید قبل از نماشویی ساختمان باید به اجرا در بیاید. زیرا اجرای عمل شستشوی نما که با دستگاه های پاشش فشار قوی آب به اجرا در می آید ممکن است سنگ های آسیب دیده را از سطح نما ساختمان جدا کند.

خریدن پیچ برای تثبیت سنگ نما می تواند هم به عهده کارفرما باشد و هم توسط شرکت مربوطه خریداری و به اجرا در آورده شود. که این امر میتواند هزینه های نهایی پیچ رولپلاک نما رادستخوش تغییر کند. هزینه پیچ رولپلاک نما جدا از اجرای نماشویی، بسته به تعداد سنگ هایی که نیاز به پیچ رولپلاک دارند و پیچ هایی که خریداری می شوند به همراه دستمزد کارگران محاسبه می شود و به کارفرما اطلاع داده می شود.

خدمات نماشویی ساختمان

  1. ارائه خدمات نماشویی ساختمان در تهران
  2. خدمات نماشویی در کرج
  3. نماشویی با طناب
  4. نماشویی بدون داربست و یا استفاده از کلایمر
  5. بهترین قیمت نماشویی ساختمان با بالاترین کیفیت

    شستشوی نما در تمام مناطق ۲۲ گانه تهران (منطقه۱،منطقه۲،منطقه۳،منطقه۴،منطقه ۵ و…) از جمله:میرداماد، شهرک غرب ، جردن ، قیطریه و زعفرانیه ، تجریش ، سعادت اباد، نیاوران ، آفریقا ، تهرانپارس ، پاسداران ،ولنجک ، ونک و…

  • خدمات نماشویی ساختمان با مواد نانو و سیلیس
  • استفاده از پیشرفته ترین دستگاه های شستشوی نمای ساختمان
  • پیچ رولپلاک نمای ساختمان
  • نماشویی ساختمان و شستشوی نما با کادری مجرب و حرفه ای بدون هیچ نارضایتی در متراژهای متنوع
  • نماشویی انواع نما از جمله : فریم لس ، طرح دار ، نمای آجری ، کامپوزیت ، سنگ و…
  • نماشویی ساختمان با دستگاه های سندبلاست سه فاز
  • استفاده از پولیش در نماشویی با راپل

نماشویی با راپل به دلایلی انجام می گیرد که چند مورد را بیان می کنیم :

وجود آلاینده های موجود در فضا مثل دود گرد و خاک و غیره و قرار گرفتن آنها بر روی نما.

        باران های اسیدی که موجب سوختگی و شوره زدن نما می شود، باران های اسیدی امروزه در شهر های بزرگ آسیب های زیادی برروی نما ایجاد میکنند که برای رهایی از این آسیب ها بهتر است توسط نانو کاری از نما محافظت گردد.

  • وجود لکه جرم و کثیفی بر روی سطح نما
  • ریختن گچ، سیمان، رنگ، پودر و غیره بر روی نما در اثر عملیات ساختمانی
  • آسیب های ناشی از آتش سوزری که میتواند باعث از دست رفتن زیبایی و کیفیت نما گردد.
نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا