بالاخره ثابت شد؛هنگام مرگ ‘تمام فیلم زندگی خود را می بینیم

به گزارش مجله رز و به نقل از بی بی سی، گروهی از بیماران مبتلا به مغزی 87 ساله به صرع را ثبت و بررسی می کنند که در جریان این درمان، بیمار دچار حمله قلبی شده و مغزی غیرمنتظره از مغز در حال مرگ ثبت شده است.

این تجربه کرد که ۳۰ ثانیه قبل و بعد از مرگ، مغزی فرد مان الگوی مغزی انسان در خواب‌دیدن و یراطرش.

روز چنین فعالیت های مغزی نشان می دهد که “یادآوری خاطرات” در لحظه ایانیانی زندگی افراد رخ می دهد. این گروه از پژوهشگران گزارش این تحقیق را در نشریه علمی فرانتیرز منتشر کردند.دکتر اجمل زیمار، یکی از پژوهشگران این تحقیق میگوید چه گروهی از آنها در ونکوور کانادا مستقر هستند، به طور تصادفی برای اولین بار از مغز در حال مرگ ثبت شده است.

او به گفت”این ماجرا کاملاً اتفاقی بود ما قرار نبود که نین تجربه‌ای داشته باشد و قصد نداشته باشد این مغزی ریا م رینا را داشته باشد.

آیا در آخرین لحظه‌هایی که وست‌آشته‌ایم و خاطره‌های شیرین مرمان دوباره برابر م‌مان می‌گذرند؟ ر مار می‌گوید پاسخ به این پرسش رامکن است.

او می‌گوید: «اگر آه فلسفی به ماجرا نگاه کنیم، اگر مغز واند در نوعی ازگشت به گذشته اطراتی را مرور کند آرا و ارواحت ند ارور ند ارواحت.

«اما آنچه در افراد مختلف به یادماندنی است با هم فرق دارد».

دکتر مار، که جراح مغز و اعصاب دانشگاه لوئیزویل است میگوید 30 ثانیه پیش از آن قلب بیمار دیگر خون به مغزستاد مغزی او همان الگویی را نشان میداد که ما در انجام کارهای ذهنی و شناختی مانند، رؤیابینی یا بهیادآوردن خاطره ها داریم.

این تا ۳۰ آنیه پس از توقف ضربان قلب ادامه پیدا کرد، لحظه‌ای که به‌طور رسمی مرگ بیمار اعلام می‌شود.

“شاید این آخرین خاطرات زندگی‌تان باشد که ربه می‌کنیم و این خاطرات را در آخرین لحظات پیش از مرگ از ذهن ما می‌گذرند”.

این وهش هم‌چنین به این موضوع می‌پردازد که زندگی چه مانی به ایان می‌رسد، وقتی لب از حرکت می‌آید یا وقتی مغزم از کا است.

ر مار و گروه مکارانش معتقدند که فقط یک ربه و نمونه نمی‌توان نتیجه‌گیری‌های بزرگ‌تری انجام داد. این حقیقت بیمار به صرع بوده است و مغز او ملتهب است و هم خونریزی است که ماجرا را دچار مشکل می کند.

دکتر زیمار میگوید “من به طور معمول تکموردها را گزارش نمیکنم” و پس از برخورد با اولین مورد در سال 2016 یا در پی ثبت موارد دیگری برای تقویت این تحلیل بوده اما قابل مشاهده است مورد مشابه بیاید.

اما پژوهشی که در سال ۲۰۱۳ بر روی موش‌های سالم انجام شد، ممکن است یاری‌کننده اشد باشد.

ر این تحلیل، پژوهشگران آمریکایی سطح بالای مغزی را در لحظه مرگ تا ۳۰ آنیه پس از نکه قلب موشها از رکت. رست مانندی که دکتر مار در بیمار مبتلا به صرع ثبت کرد.

ر مار می‌گوید شباهت میان این و پژوهش «حیرت‌آور» است.

نهاهای امیدوارند گزارش این راهگشای انسانی را منتشر کرد.

ر مار می‌گوید”من فکر می‌کنم ربه‌های نزدیک مرگ ربه‌هایی رازناک و معنوی است و یافته‌هایی مانند آنچه در لحظه لحظه‌ای آن است.

46

خروج از نسخه موبایل