مجله اجتماعی

نوسازی ۱۰ هزار تاکسی تا پایان سال در تهران

ارش شفاف، مجتبی شفیعی گفت: یکی از رنامه‌های مهم رداری تهران در وزه حمل‌ونقل عمومی در این وره مدیریت ری نوسازی ناوگراته ر ان وره دیر.

وی با بیان اینکه 50 درصد از تاکسی های پایتخت فرسوده هستند، افزود: بر این اساس تفاهم نامه سهجانبه های بین شهرداری تهران، صندوق کارآفرینی امید و شرکت خودروسازی در سال گذشته منعقد شد و تا کنون نیز 5 هزار تاکسی نوسازی شده است.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه قرار بود تا پایان 1400 حدود 10 هزار تاکسی نوسازی شود، ادامه داد: به دلیل ناهماهنگی هایی که در حوزه تامین منابع مالی و تحویل خودروها انجام شد، تنها 5000 تاکسی فرصت نوسازی در سال گذشته پیدا کردند.

وی آن کرد: طبق رنامه‌ریزی شهرداری تهران است تا پایان سال جاری ۱۰ ار تاکسی فرسوده نوسازی شود.

شفیعی در ادامه با اشاره به افتتاح 5 مترو تا پایان 1400 توسط شهرداری تهران یادآور شد: با توجه به اینکه پایانه های اکباتان یکی از پایانه های مهم در ناوگان مترو است، اکنون پیشرفت عملیات عمرانی آن به بیش از 90 درصد رسیده و به زودی افتتاح می شود. .

وی با بیان اینکه اورهال قطارهای مترو یکی از مهمترین برنامه های ضربتی شهرداری تهران در این دوره است، تاکید کرد: در سال گذشته با توجه به منابع محدودی که در اختیار داشتن، انتخابیم بخشی از واگنهای مترو را اورهال کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تامین لوازم یدکی نیاز به قطارهای مترو، گفت: یکی از نیازهای ما در شرکت بهره برداری مترو، تامین لوازم یدکی تعمیرات قطارهای مترو بود که به دلیل کم توجهی در دوره گذشته، عمده تجهیزات یدکی مترو خالی بود. ود اما با تامین منابع مالی و عقد قراردادهایی که برای تامین این تجهیزات منعقد می شود. اکنون در امین قطعات یدکی روری هستیم که بخشی از این لوازم ر ال تولید است و بخشی نیز در ال مل به سمت انبارهای انبارهای انبارهای .

وی در بخش دیگری ازمصاحبه خود با اشاره به برنامه های شهرداری تهران در حوزه اتوبوسرانی افزود: قرارداد اجرایی خرید 175 اتوبوس یکی از مهم در این دوره مدیریت شهری است که تا کنون 110 دستگاه اتوبوس تحویل و وارد ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران می شود. مرحله بعد نیز ۲۰ اه دیگر آن با پرداخت نقدی رداری مجددا به ناوگان اضافه می‌شود. ر ال مبادله بخش غیر نقدی نیستیم.

ادامه داد: میر و تعویض مخازن گاز CNG اتوبوس های شهر ران یکی دیگر از مواردی بود که ر حوزه اتوبوسرانی ا. یکی از مشکلات ما در این بخش بیتوجهی بیتر تعویض مخازن 700 مخازن تعویض مخازن 700 اتوبوس هاز ات م از تهر شد باعث شد اتوبوس ها از چرخه خدمات رسانی خارج شوند.

وی آن کرد: با ماکاری دولت ر سال گذشته مخازن بیش از 150 اتوبوس تعویض شد و مابقی اتوبوس‌ها نیز درصف تعویض مخازن هستند.

حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ روزانه مخازن گاز پنج تا هفت اتوبوس می شود.

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا