مجله هنر و فرهنگ

مادران و همسران شهدای مدافع حرم گیلان تجلیل می شوند

مجله رز/گیلان مسئول زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، از برگزاری یازدهمین جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» در گیلان خبر داد و گفت: از مادران و همسران ۲۳ شهید مدافع حرم با حضور استاندار گیلان تجلیل می‌شود.

سمیه اقدامی، سه‌شنبه، ۱۲ دی در گفت وگو با خبرنگاران، از برگزاری یازدهمین جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: این مراسم با محوریت تجلیل از مادران و همسران شهدای مدافع حرم استان، ساعت ۹:۳۰، چهارشنبه ۱۳ دی در سالن غدیر استانداری برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» در سال‌جاری همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامی‌داشت “روز زن و مقام مادر” و چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و روز “جبهه مقاومت” برگزار می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره به همت بخش زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان و مشارکت دفتر امور زنان و خانواده استانداری گیلان برگزار می‌شود.

مسئول زنان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به تجلیل از مادران و همسران شهدای مدافع حرم با حضور استاندار گیلان، گفت: این جشنواره همه‌ساله مصادف با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) از سوی سازمان مشارکت زنان و دفاع مقدس در کلیه استان‌ها برگزار می‌شود.

اقدامی با تاکید بر لزوم شناسایی و معرفی مادران شهداء و تبیین سبک زندگی شهداء و خانواده‌های معظم آنان به‌ویژه مادران و همسران شهدا، ادامه داد: نقش تربیتی مادران شهدا بسیار برجسته است و نسل جوان و نوجوان ما باید با این تربیت انس بگیرد.

وی، گیلان را دارای ۲۳ شهید مدافع حرم دانست و خاطرنشان کرد: امروز باید یاد و خاطره مادران و همسران شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم و امنیت را، که آسمانی شده‌اند و در بین ما نیستند، گرامی بداریم.

دبیر کمیته زنان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، مادران و همسران شهدای مدافع حرم را الگوی فرهنگی بسیاری از جوانان و نوجوانان امروز جامعه ما دانست و اضافه کرد: برخی از شهدای مدافع حرم ما دهه هفتادی بودند و نسل جوان و نوجوان می‌تواند از این شهدا الگو بگیرد و راه آنان را ادامه دهد.

وی برخی از شهدای مدافع حرم را از یادگاران دوران دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: این شهدا با وجود سن بالا، همچنان آماده دفاع از اسلام، قرآن و اهل‌بیت(ع)، کشور و نظام بودند و سرانجام در این مسیر نورانی به شهادت رسیدند.

اقدامی، مقاومت و ولایت‌مداری را سبک زندگی شهدا دانست و بیان کرد: شهدای مدافع حرم راه شهدای دفاع مقدس را ادامه دادند و امروز وظیفه ماست که ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم و پیام شهدا را که همانا دفاع از کیان اسلام، انقلاب و ایران در هر زمان و هر مکان است، به نسل‌های امروز و فردا برسانیم.

اقدامی، با اشاره به مقاومت ملت مظلوم و بی‌دفاع غزه در مقابل صهیونیسم شیطانی، عنوان کرد: وظیفه ماست که در تمام عرصه‌ها و میادین از آرمان فلسطین و مردم غزه دفاع کنیم تا به خواسته بحق خود، یعنی رهایی از ظلم و ستم دست پیدا کنند.

مسئول زنان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، راه و رسم شهدا را مبارزه با ظلم و استکبار دانست و تاکید کرد: باید ظلم‌ستیزی را در وجود خودمان نهادینه کنیم و شهادت را یک افتخار بدانیم، زیرا شهادت پایان راه نیست. امروز به تاسی از سیره شهدا و مکتب حاج قاسم سلیمانی، باید برای مبارزه با ظلم و ظالم آماده باشیم و در این مسیر از ولایت تبعیت کنیم.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

تیم خبری علوم هنری

هر کلمه را با قدرت خلاقیتم تنظیم کرده و به شما دنیایی جدید می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا