مجله حوادث

تلفات توفان «موکا» در میانمار به ۱۴۵ تن رسید

مقامات ارتش میانمار می‌گویند: شمار افرادی که در اثر توفان «موکا» در این کشور جان باخته‌اند تاکنون به ۱۴۵ نفر رسیده است.

به گزارش مجله رز به نقل از شبکه خبری بی بی سی، پیش‌تر وقوع این توفان که از روز یکشنبه میانمار را درنوردیده، پیش‌بینی شده بود و به همین دلیل برخی مناطق که در معرض توفان بودند، تخلیه شدند.

مقامات میانمار در حالی آمار رسمی تلفات توفان موکا در این کشور را امروز (جمعه) ۱۴۵ تن اعلام کرده‌اند که چند روز پیش منابع خبری غیررسمی احتمال فوت بیش از ۴۰۰ تن را بر اثر این توفان داده بودند و همچنین اعلام کرده بودند که تعداد نامشخصی نیز در این حادثه طبیعی مفقود شده‌اند.

با این حال این آمار هنوز از سوی منابع رسمی تایید نشده و آمار تایید شده قربانیان تاکنون ۱۴۵ نفر است و همچنین اکثر قربانیان، مسلمانان روهینجایی بوده‌اند.

بنابر این گزارش، سرعت وزش باد به ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت رسیده که باعث شد ارتباطات در استان «راخین» در این کشور مختل و خطوط تلفن قطع شود.

یکی از ساکنان وضعیت را «ویرانگر» توصیف کرده است. سازمان ملل نیز اعلام کرده که حدود ۸۰۰ هزار نفر تحت تاثیر این توفان که یکی از شدیدترین توفان‌های قرن حاضر در این منطقه است، قرار گرفته‌اند.

این توفان از بنگلادش در همسایگی میانمار نیز عبور کرده اما هنوز گزارشی مبنی بر تلفات در این کشور گزارش نشده است. با این حال توفان به هزاران سرپناه در بزرگترین کمپ پناهندگان جهان در بنگلادش که یک میلیون آواره روهینجا از میانمار در آن زندگی می کنند، خسارت زده است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا