اقتصادی

روزهای تاریخ ساز – مجله رز

دولت افراطی نتانیاهو در شرایطی بسیار بغرنج است. جنگ گسترده یا قبول شکست تنها گزینه‌های رژیم است که باید بدون کمک آمریکا، یکی را انتخاب کند. آن چه اتفاق افتاد به عنوان یک لحظه تاریخی برای ایران عزیز به رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای باقی خواهد ماند.

به گزارش مجله رز، روزهای تاریخ ساز برای منطقه عنوان سرمقاله شماره امروز روزنامه خراسان است که در ادامه می‌خوانید: حمله چندوجهی و ترکیبی ایران در پاسخ به حمله دمشق، صفحه‌ای جدید و تاریخی برای منطقه رقم خواهد زد. حمله‌ای که با ده‌ها پهپاد و موشک صورت گرفت و رسماً بیش از تمام انتظارات دوست و دشمن بود. حتی چهره های ضدانقلاب که هیچ نسبتی هم با جمهوری اسلامی ندارند، اعتراف کرده اند که این عملیات قدرت بازدارندگی بالای ایران را نشان داد و معادلات منطقه و جهان را عوض خواهد کرد.

باید درک کرد پدافندی که برای دفاع از سرزمین‌های اشغالی توسط چندین کشور فعال شده بود، قطعا به‌روزترین، گسترده‌ترین و پیچیده‌ترین مجموعه پدافندی است که تا به حال شبکه شده بود، ایران اما توانست با موفقیت از این شبکه بسیار خاص عبور کند. تازه این در شرایطی است که ایران هنوز از موشک های بالستیک پیشرفته و البته هایپرسونیک خودش هیچ استفاده ای نکرد.

البته که مهم تعداد موشک‌های برخورد کرده نیز نبود. مهم خرد شدن اسرائیل با تمام حمایت‌های غربی از آن بود. برخوردهای بامداد26 فروردین به معنای توان ایران برای شکستن توان دفاعی دشمن بود.مهم شکست اقتدار پوشالی دشمن صهیونیستی بود که تلاش می‌کرد با «حداکثر تخریب، خشونت و جنایت» در غزه برای خود دست و پا کند .حالا  ایران معادله جدیدی را طراحی و اجرا کرده است که در صورت عدم پاسخ دشمن، منطقه را تغییر خواهد داد، البته که در صورت خطای رژیم صهیونیستی، مرحله دوم پاسخ مجدد،با هدف فلج شدن ۱۰۰ درصدی کامل رژیم صهیونیستی شلیک خواهد شد.اظهارات بایدن هم نشان از آن دارد که آمریکا هیچ قصدی برای همراهی با رژیم برای پاسخ نظامی ندارد. نکته حائز اهمیت در این خصوص این که  ایالات متحده اکنون بیش از هر زمان دیگری با مشکلات داخلی و خارجی مواجه است و ورود به جنگ به دلایل بسیاری ازجمله تمرکز بر بحران اوکراین، رقابت با چین، هزینه‌های مستقیم انسانی و مادی جنگ، نگرانی از دست دادن بازار اقتصادی منطقه غرب آسیا، احتمال افزایش حملات محور مقاومت به منافع آمریکا ، وجود مشکلات داخلی آمریکا و درنهایت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دور از ذهن به نظر می رسد.کنش رسانه‌ای دشمن هم نشان از آن دارد که قصد رژیم، کوچک نشان دادن حمله است تا نیازی به پاسخ برای جبهه داخلی نداشته باشد. با وجود این باید مراقبت جدی داشت. طبق اخبار موثق و قطعی، نیروهای نظامی ایران آمادگی یک جنگ گسترده را دارند.عدم پاسخ اسرائیل یا پاسخی بی‌اثر، به معنای پذیرش این معادله جدید از طرف اسرائیل است.

آمریکا هم به شدت در منطقه تضعیف شده و جایگاه استراتژیک ایران دوباره تقویت جدی شده است. دولت افراطی نتانیاهو در شرایطی بسیار بغرنج است. جنگ گسترده یا قبول شکست تنها گزینه‌های رژیم است که باید بدون کمک آمریکا، یکی را انتخاب کند. آن چه اتفاق افتاد به عنوان یک لحظه تاریخی برای ایران عزیز به رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای باقی خواهد ماند. باید خدا را شاکر بود و مراقب اقدامات بعدی دشمن ماند چراکه قدرت نرم و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه و کشورهای مسلمان بیشتر می شود و دقیقا به همین دلیل جنگ روانی علیه کشور نیز افزایش پیدا می کند.

این مسئله برای کشور ما به مثابه صعود چند پله‌ای تهران است و رقبای منطقه‌ای ما همچون سعودی، ترکیه و … برای جا نماندن از این قافله به انحای مختلف و در حد خود وارد عرصه شده و این کمکی بزرگ به ملت فلسطین است. روزهای آینده، روزهای تاریخ سازی برای منطقه و حتی جهان خواهد بود و صد البته که فراتر از همه پیش بینی ها اعتقاد ما به سنت های تغییرناپذیر الهی است که یکی از آن ها نابودی قطعی و حتمی رژیم صهیونیستی است.در این میان حفظ شرایط رسانه و توضیح نتایج آن یک وظیفه برای مسئولان امر و جهادگران عرصه تبیین است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا